Inlägg från: Fröken Apelsin |Visa alla inlägg
  • Fröken Apelsin

Körkort för automat

Det fanns ju just en jättetråd i ämnet. TS i den tråden blev idiotförklarad för att hon ville ta körkort på automat, jag ser att idiotförklaringen för dig kom på första inlägget, det är trist!

Du får jämföra för och nackdelar, det spelar inte så jättestor roll då du väl har en bil men du blir mer begränsad då du ska köpa bil. Vissa kommer påpeka att det är svårare med jobb och om du vill låna en bil. Men hur ofta lånar man egentligen en bil?! Inte särskillt ofta och behöver du inte körkort i jobbet spelar det ingen roll. Sedan kommer argumenten om det sker en olycka och det enda som finns är en manuell bil, det argumentet håller inte heller.

• Fröken Apelsin
    Decibel84 skrev 2015-10-17 18:22:10 följande:

Det är lite det jag är inne på.

Människor man diskuterar med har samma kommentarer" tänk om du behöver låna någons bil nån gång och så är det manuell"

Men vaddå låna? När då liksom?

I mitt jobb använder jag inte någon firmabil eller liknande.

Ska jag hyra bil så finns ofta automat att välja.

Min pappa är en va chaufför och han säger att jag absolut ska ta automat om ja känner för det, som han säger"jag är en fartdåre och kör långa sträckor i jobbet så ja skulle aldrig kunna ha automat, men för dig så är det inga problem"

Jag har ju inte bestämt mig helt ännu, har bokat en körlektion med manuell.

Har nu kört sju gånger och dragläget funkar inte

Om du känner för det kan du ju testa en gång på körskolan också och se om du fattar galoppen där, men känner du redan nu att automat känns bäst så satsa på det. Om du ångrar dig borde det vara ganska lätt att ta om körkortet på en manuellt växlad bil, jag menar då kan ju ju precis allt utom att växla. Du ska göra det som känns bäst för dig, inte vad andra anser är rätt. Det måste ju vara en del som tar körkort med automat eftersom körskolorna alltid verkar ha automatbilar man kan övningsköra med.
Svar på tråden Körkort för automat