• Liinnaa97

    Vad heter era barn i tilltalsnamn & i andranamn?

    Är lite nyfiken på vilken kombination ni har på era barns namn.

    Ni kan gärna skriva varför ni valt just de namnen också, de är intressant och se hur andra valt namn till sina barn.

  • Svar på tråden Vad heter era barn i tilltalsnamn & i andranamn?
  • vampyria2

    Min äldsta dotter heter tin AMANDA, Amanda efter Thåströms flickväv Amanda Ooms.

    ANNA-JOSEFIN, efter låten "varför är du så tyst" med Thåström, jepp jag var ett stort Thåströmfan på den tiden

    Sen har vi en som vi trodde var en tjej när barnet föddes så barnet fick namnet MOA, tina, josefin, Moa efter som jag läste alla Moa Martinsson böckerna när jag väntade barnet, andra namnen är systrarnas och mina andranamn.
    Moa visade sig vara en kille senare i livet så nu heter han Charlie ett namn som han själv har valt.

    Sen har jag LOKE, niclas, lillebror. Loke tycker jag är ett manligt namn, gillar att det kommer i från asatron och att det var en vacker elak en.
    Lillebror heter han efter som han hade 6 äldre systrar när han föddes, hm lite ironiskt att det nu är 5 systrar och 1 bror, lite av poängen med att han skulle heta just Lillebror försvann med det

  • Friidaliinnea01

    Livia Inger Martina

    Livia valde jag, har alltid velat att min dotter skulle heta det så när vi berättade om namnet för sambons föräldrar så hade dom tänkt på samma namn och då blev det så självklart..
    Inger heter sambons mamma
    Martina heter min mamma

  • Grus grus
    vampyria2 skrev 2015-10-18 10:01:50 följande:

    Min äldsta dotter heter tin AMANDA, Amanda efter Thåströms flickväv Amanda Ooms.

    ANNA-JOSEFIN, efter låten "varför är du så tyst" med Thåström, jepp jag var ett stort Thåströmfan på den tiden

    Sen har vi en som vi trodde var en tjej när barnet föddes så barnet fick namnet MOA, tina, josefin, Moa efter som jag läste alla Moa Martinsson böckerna när jag väntade barnet, andra namnen är systrarnas och mina andranamn.

    Moa visade sig vara en kille senare i livet så nu heter han Charlie ett namn som han själv har valt.

    Sen har jag LOKE, niclas, lillebror. Loke tycker jag är ett manligt namn, gillar att det kommer i från asatron och att det var en vacker elak en.

    Lillebror heter han efter som han hade 6 äldre systrar när han föddes, hm lite ironiskt att det nu är 5 systrar och 1 bror, lite av poängen med att han skulle heta just Lillebror försvann med det


    Först och främst: Ni är fantastiska föräldrar! Ett föredöme i kärlek, öppenhet och tolerans. Sen gör det väl inget att han heter Lillebror? Äldre syster eller äldre bror spelar ju ingen roll, han är fortfarande lillebror.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • isolande

    Alma Marie. Alma för att både jag och min man hade det som förstanamn. Alma betyder själ på spanska och jag är uppvuxen i Spanien och ville ha något relaterat dit. Min man hade läst om en Alma i en roman och tyckte namnet var fint. Marie är ett släktnamn på min pappas sida.

    Zeke Joakim. Zeke för att min man älskar namnet. Jag var mer tveksam men inget av mina förslag (Hannes eller Bosse) fanns på kartan för min man.... Joakim efter guden THÅSTRÖM såklart! Och Jocke Berg i Kent! Det var enbart jag som valde andranamnet eftersom min man fick igenom tilltalsnamnet.

  • Iowhannah

    Nils Walentin. Nils efter min morfar och Walentin efter sambons farfar. Inte jätteoriginellt, men namnen är fina och passar gossen riktigt bra (speciellt ihop med våra ganska unika efternamn) :)

  • LFF

    Johannes Frans Axel
    Edvin Bo Mattias

    Alla namnen har en anknytning till min eller sambons släkt förutom Mattias som är ett namn sambon alltid gillat.

  • Richi3

    ..Jobbar du på socialen och ska sen anmäla föräldrarna för saker. eller leta upp barnen någonstans för kidnappning.. eller varför ska du veta vad barn heter i förät och mellan namn. 'it sound creepy.

  • vectoria
    So0ocker skrev 2016-12-07 14:02:18 följande:
    NowaLee Tingeling Alexandra
    Owelia Tigerlilja Alexandra
    Jaxz Milon Ferdinand
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Svar på tråden Vad heter era barn i tilltalsnamn & i andranamn?