• Piratika

Mammakläder till plus-tjejer?

Jag vet ännu inte om jag är gravid, bim på tisdag 20/10. Har diverse tecken, men vågar inte riktigt hoppas ännu.

En liten oro jag har inför graviditeten är en lite ytlig sak.

Jag är strlk 50 (stor byst och bred höft) och har browsat mammaklädesutbudet för större tjejer. Och jag har blivit riktigt besviken..!

Det verkar som att ingen över strlk 46 blir gravid, eller ska bry sig om att klä sig snyggt och stilfullt under sin graviditet.

De få jag hittat är antingen i helt fel stil för mig, åt det tantiga hållet, eller så finns de inte i min storlek.

Jag har hittat några få från engelska butiker, men vill helst inte beställa från utlandet (iomd att jag enkelt vill kunna prova och skicka tillbaka om det inte passar).

Någon här som har tips på bra butiker, helst svenska, som säljer mammakläder i plusstorlekar? Specifikt mammakläder också, inte bara "normala" pluskläder.

Tack på förhand :)

Och håll tummarna för att denna plus-tjej får ett plus om mensen håller sig borta en vecka. ;)

(Jag SKA minsann hålla mig från att testa mig för tidigt den här gången ^^)

• Svar på tråden Mammakläder till plus-tjejer?
  • AnnaLundin

Hej bonprix har stora mammakläder. De är dock lite stora i storlekarna så du tänker på det. Specigelt i tröjor jag fick ta en storlek mindre än vanligt.

• Piratika

Bonprix är nog enda svenska butiken jag hittat än så länge. :)

Men det är ju inte så värst mycket snyggt de har där ändå. :/

Men bättre än att gå naken iaf! xD

Tack för tipset om storlekarna! Sällan det går åt det större hållet, man brukar ju oftast få gå upp en storlek. :)

• Cornellia

För mig funkade byxor från bonprix, och mina vanliga tunikor/klänningar. 

• qatteriin

När jag kollar på bonprix så har de haft bokstavsstorlekar, alltså L, XL och sånt, motsvarar Xl 48/50 då? Jag har så svårt för bokstavsstorlekar eftersom man aldrig riktigt vet. Det är verkligen hopplöst med stora mammakläder, frågar man i butik så hänvisar de bara till att "gå upp en storlek", ja för det hjälper ju när det bara är magen som växer...

När jag var gravid 2011-2012 fanns det en liten butik i Gbg som hette Mamma Kläder (hatar särskrivningen) och de hade ett eget märke med ok priser där det fanns stora stl. Men vet inte om de finns kvar.

Svar på tråden Mammakläder till plus-tjejer?