• Svar på tråden Vad anser FMGA och liknande om läget nu?
  • BCH52

Jag är kanske okunnig, men vad är FMGA förkortning för? Måste veta för att ha klart för mig vad det är jag eventuellt svarar på????

• Gert

Det är ju vad de röstade på och de skulle antagligen rösta på samma politik om det vore val i dag. 

Give ´em Hell!
  • BCH52
    Rataxes skrev 2015-10-18 10:18:56 följande:

Varsågod

sv.urbandictionary.com/define.php

Amerikansk/engelsk slang alltså, inte alldeles lätt att förstå det. Förstår inte vad det uttrycket tillför frågan.

En tydligare rubrik hade kanske varit "Vad anser ni som inte röstade på SD om dagens situation".
  • Von Rosen

(FD)FMGA är skribent här

• FDFMGA

Jag anser att SD-sekten är på väg att löpa amok.

Jag gissar att uttåget från riksdagen fungerar som en uppmaning till de värsta virrhjärnorna att gå till aktion. Nyss var det en galning här på Familjeliv som menade att folket reser sig och då syftade på mordbränderna mot asylanläggningar.

Jag har rätt stort förtroende för Säpo och tror att de kan komma att lyckas stoppa en hel del kommande attentat men förr eller senare så kommer säkert någon rasist att försöka upprepa Breiviks terroristattentat och lyckas.

Jag tror väl också att uttåget från riksdagen är början till slutet för SD.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-10-18 22:38:36 följande:

Jag anser att SD-sekten är på väg att löpa amok.

Jag gissar att uttåget från riksdagen fungerar som en uppmaning till de värsta virrhjärnorna att gå till aktion. Nyss var det en galning här på Familjeliv som menade att folket reser sig och då syftade på mordbränderna mot asylanläggningar.

Jag har rätt stort förtroende för Säpo och tror att de kan komma att lyckas stoppa en hel del kommande attentat men förr eller senare så kommer säkert någon rasist att försöka upprepa Breiviks terroristattentat och lyckas.

Jag tror väl också att uttåget från riksdagen är början till slutet för SD.

Saxat från SD-vänliga Avpixlat:

Klart det får stå kvar. SD tågar ut ur riksdagen och SDs fotsoldater mobiliserar.

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-10-18 22:59:54 följande:
    Saxat från SD-vänliga Avpixlat:

Klart det får stå kvar. SD tågar ut ur riksdagen och SDs fotsoldater mobiliserar.

Ja, att SD har gett upp hoppet om att kunna påverka den parlamentarisk vägen innebär dels att de inte behöver vara pk längre och dels att de måste pröva utomparlamentariska vägar i stället.

Och även om huvudet aldrig skulle ge sig på somalier fysiskt så är ju SD-svansen rätt yvig i sitt rörelsemönster.

Jag tror det slutar med masskuperingar av SD-aktivister från Säpo och polis.
  • Von Rosen

SD kommer att jobba som vanligt i riksdagen men agerade då de inte fick vara med de andra för att lösa dagens kaos. Är det massinvandring nu eller fortfarande en rännil vi inte kan klara av och hur löses det utan att nämna SD?

• FDFMGA
    Von Rosen skrev 2015-10-19 00:18:41 följande:

SD kommer att jobba som vanligt i riksdagen men agerade då de inte fick vara med de andra för att lösa dagens kaos. Är det massinvandring nu eller fortfarande en rännil vi inte kan klara av och hur löses det utan att nämna SD?

Nu frågade du ju vad jag tycker.

Har du problem med att förstå din fråga så ber jag dig vänligt men bestämt att läsa ditt första inlägg igen och därefter inte gå off topic.

Nå´n jävla ordning ska det väl ändå vara på SD-sekten också.

Osökt kommer jag att tänka på Runes, en nätt och jämnt läs- och skrivkunnig figur som jag försökte få att förstå att några kan vara ett relativt begrepp, men det gick inte hem hos den klan-medlemmen.

Ska se om jag kan hitta tråden som kan sägas utgöra en kvalitativ studie av en SD-aktivist fattningsförmågaSkrattande

Väl bekomme!

www.familjeliv.se/forum/thread/72796120-nagon-miljopartist-som-kan-oversatta/4
Svar på tråden Vad anser FMGA och liknande om läget nu?