• Monchichier

    Nya sevärda serier?

    Just nu råder serietorka här hemma så nu skulle jag vilja ha tips på vad man kan titta på. Orkar dock inte titta på 7 säsonger för att hinna ikapp, så relativt nya serier är det jag söker.

    Blindspot är typ den enda jag hittat som började den här säsongen, men jag tycker ju att det borde finnas fler.

    Hit me with your best shot! 

  • Svar på tråden Nya sevärda serier?
  • Gert

    Gomorra är bra om man gillar italienska maffiaserier.


    Give ´em Hell!
  • Liten ekorre

    Beror ju på vad för sorts serier man gillar. "I zombie" var förvånandsvärt bra. Även Gotham, Flash och Arrow. (syns ett mönster här?)

  • Monchichier

    Du och jag verkar ha samma smak liten ekorre

    Är det någon som tittat på Limitless? Älskade filmen, men undrar om TV serien bara är bortkastad tid.

  • Aniiee

    Ok, årets nya serier och serier som är inne på max säsong 3. Jag skriver vilken som är nästa del i formatet sXeX

    Madam Secretary (s2e3)
    Gotham (s2e5)
    Minority Report (s1e5)
    Fargo (s2e2)
    Blindspot (s1e3)
    The Flash (s2e3)
    NCIS New Orleans (s2e5)
    Marvel's Agents of SHIELD (s3e3)
    Limitless (s1e5)
    The mysteries of Laura (s2e5)
    Heroes Reborn (s1e6)
    Sleepy Hollow (s3e4)
    The blacklist (s3e4)
    The Originals (s3e3)
    Reign (s3e3)
    The Knick (s2e2)

    Det är vad som går på amerikansk tv den här veckan (från idag söndag till nästa lördag)

    Jag vet inte vad du har för smak i TV-serier, men jag är en sucker för fantasy och science fiction. Jag tycker att the Flash är bland det bästa som hänt tv på flera år, Gotham är fantastisk och Minority Report, Limitless och Blindspot verkar kunna bli bra (jury's still out on that.)

    Vill du ha mer tips så hoppa in på Trakt och leta rätt på mig (samma nick som här på FL). Jag har en lista över 300 serier som jag sett eller ska se, där kan du säkert hitta något att se.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2015-10-18 18:19:20 följande:

    Ok, årets nya serier och serier som är inne på max säsong 3. Jag skriver vilken som är nästa del i formatet sXeX

    Madam Secretary (s2e3)
    Gotham (s2e5)
    Minority Report (s1e5)
    Fargo (s2e2)
    Blindspot (s1e3)
    The Flash (s2e3)
    NCIS New Orleans (s2e5)
    Marvel's Agents of SHIELD (s3e3)
    Limitless (s1e5)
    The mysteries of Laura (s2e5)
    Heroes Reborn (s1e6)
    Sleepy Hollow (s3e4)
    The blacklist (s3e4)
    The Originals (s3e3)
    Reign (s3e3)
    The Knick (s2e2)

    Det är vad som går på amerikansk tv den här veckan (från idag söndag till nästa lördag)

    Jag vet inte vad du har för smak i TV-serier, men jag är en sucker för fantasy och science fiction. Jag tycker att the Flash är bland det bästa som hänt tv på flera år, Gotham är fantastisk och Minority Report, Limitless och Blindspot verkar kunna bli bra (jury's still out on that.)

    Vill du ha mer tips så hoppa in på Trakt och leta rätt på mig (samma nick som här på FL). Jag har en lista över 300 serier som jag sett eller ska se, där kan du säkert hitta något att se.


    Ok rättar mig: Listan över TV-serier är över 400.....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • amalie79

    Narcos ska vara grym säger de på jobbet. Finns på Netflix tror jag.

    Jag letar också serier att plöja då jag ska vara föräldraledig from januari. Måste funka under amningsmaraton så inte för komplicerade intriger helst :) förslag??

  • Aniiee
    amalie79 skrev 2015-10-18 18:32:33 följande:

    Narcos ska vara grym säger de på jobbet. Finns på Netflix tror jag.

    Jag letar också serier att plöja då jag ska vara föräldraledig from januari. Måste funka under amningsmaraton så inte för komplicerade intriger helst :) förslag??


    Då funkar nog en feel-good-komedi bäst, eller något som håller sig episodiskt och har en enkel eller icke-existerande övergriplig story arc. Spontant tänker jag serier som How I met you mother, Scrubs, 3d rock osv. Om du står ut med att läsa text och inte har något emot anime så Ouran High School Host Club. ÄR du mer lagd åt det övernaturliga hållet så funkar Buffy utmärkt, och även BBCs Merlin (ungdomsserien).Vill du ha mer real-känsla och gillar deckare så funkar alltid CSI, NCIS och House (tänker man kanske inte på som deckare....)

    Rent spontant, så där.....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Nya sevärda serier?