• Monchichier

Nya sevärda serier?

Just nu råder serietorka här hemma så nu skulle jag vilja ha tips på vad man kan titta på. Orkar dock inte titta på 7 säsonger för att hinna ikapp, så relativt nya serier är det jag söker.

Blindspot är typ den enda jag hittat som började den här säsongen, men jag tycker ju att det borde finnas fler.

Hit me with your best shot! 

• Svar på tråden Nya sevärda serier?
  • Blåbäret0

En HELT underbar serie jag vill tipsa om är da vincis demoner, vacker, spännande och rolig!

• Monchichier
    Aniiee skrev 2015-10-18 18:24:22 följande:
    Ok rättar mig: Listan över TV-serier är över 400.....
    Visste att jag kunde lita på dig Hjärta
    Det var många förslag där som jag förra året la på hyllan *måste börja titta på när jag mår bättre", men som jag nu glömt bort att de låg där Flört

Det känns som att Blindspot har en väldigt stor potential att bli hur grym som helst, hoppas bara att den inte förstörs av författarna.
    Limitless har jag av någon konstig anledning helt missat så har precis tittat färdigt på första avsnittet, har en känsla av att den kommer bli nästa favorit..
  • Aniiee
    Monchichier skrev 2015-10-18 19:00:26 följande:
    Visste att jag kunde lita på dig Hjärta
    Det var många förslag där som jag förra året la på hyllan *måste börja titta på när jag mår bättre", men som jag nu glömt bort att de låg där Flört

Det känns som att Blindspot har en väldigt stor potential att bli hur grym som helst, hoppas bara att den inte förstörs av författarna.
    Limitless har jag av någon konstig anledning helt missat så har precis tittat färdigt på första avsnittet, har en känsla av att den kommer bli nästa favorit..
    Solig What can i say, jag har för mycket fritid =P

Jag hoppas också mycket på Blindspot. Den kan säkert bli hur bra som helst.

En annan serie som var väldigt bra, men som tyvärr lades ner nästan innan den började var Forever. Den var jättebra, men fick tyvärr bara en säsong.  Jag har för mig att den fick ett bra avslut, dock, så de fick väl besked i tid. Den gick 2014.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee

Det här är förresten vad jag ser just nu:

Blandat nytt och gammalt och lite alla möjliga genrer.

• amalie79
    Aniiee skrev 2015-10-18 18:44:43 följande:

Då funkar nog en feel-good-komedi bäst, eller något som håller sig episodiskt och har en enkel eller icke-existerande övergriplig story arc. Spontant tänker jag serier som How I met you mother, Scrubs, 3d rock osv. Om du står ut med att läsa text och inte har något emot anime så Ouran High School Host Club. ÄR du mer lagd åt det övernaturliga hållet så funkar Buffy utmärkt, och även BBCs Merlin (ungdomsserien).Vill du ha mer real-känsla och gillar deckare så funkar alltid CSI, NCIS och House (tänker man kanske inte på som deckare....)

Rent spontant, så där.....

Tsck för bra förslag! Jag gillar absolut övernaturligt, har redan sett Buffy, likaså Charmed, true blood, inte Merlin dock, får kolla detta.

Komedier kan funka, gärna lite roligt men ändå lite smart- är Seinfeld-fan så får ni ett hum om vilken sorts komedier :)
  • Liten ekorre
    Aniiee skrev 2015-10-18 18:19:20 följande:

Ok, årets nya serier och serier som är inne på max säsong 3. Jag skriver vilken som är nästa del i formatet sXeX

Madam Secretary (s2e3)
    Gotham (s2e5)
    Minority Report (s1e5)
    Fargo (s2e2)
    Blindspot (s1e3)
    The Flash (s2e3)
    NCIS New Orleans (s2e5)
    Marvel's Agents of SHIELD (s3e3)
    Limitless (s1e5)
    The mysteries of Laura (s2e5)
    Heroes Reborn (s1e6)
    Sleepy Hollow (s3e4)
    The blacklist (s3e4)
    The Originals (s3e3)
    Reign (s3e3)
    The Knick (s2e2)

Det är vad som går på amerikansk tv den här veckan (från idag söndag till nästa lördag)

Jag vet inte vad du har för smak i TV-serier, men jag är en sucker för fantasy och science fiction. Jag tycker att the Flash är bland det bästa som hänt tv på flera år, Gotham är fantastisk och Minority Report, Limitless och Blindspot verkar kunna bli bra (jury's still out on that.)

Vill du ha mer tips så hoppa in på Trakt och leta rätt på mig (samma nick som här på FL). Jag har en lista över 300 serier som jag sett eller ska se, där kan du säkert hitta något att se.

Men Aniiee, har du inte glömt Arrow nu? The Flash och Arrow är ju syskonserier. Så det känns som man missar lite om man inte ser dem parallellt.
  • Aniiee
    Liten ekorre skrev 2015-10-18 19:16:51 följande:
    Men Aniiee, har du inte glömt Arrow nu? The Flash och Arrow är ju syskonserier. Så det känns som man missar lite om man inte ser dem parallellt.
    Nejdå jag har inte glömt Arrow, men om du läser min första mening med 2regeln" för vilka serier jag skrev ut, så tog jag bara med serier som är på max säsong 3. Arrow är på säsong 4, och halkade därav av min lista.

Men jag kan skriva en lista till på det som går nästa vecka som är på säsong 4+ om du vill Solig
  • Liten ekorre
    Aniiee skrev 2015-10-18 19:23:49 följande:
    Nejdå jag har inte glömt Arrow, men om du läser min första mening med 2regeln" för vilka serier jag skrev ut, så tog jag bara med serier som är på max säsong 3. Arrow är på säsong 4, och halkade därav av min lista.

Men jag kan skriva en lista till på det som går nästa vecka som är på säsong 4+ om du vill Solig
    Tar gärna emot förslag på fler serier att följa. De vi följer nu räcker inte riktigt. :D

De vi följer nu:

The walking dead

Jane the virgin

I zombie

Modern family

Arrow

The Flash

The big bang theory

Survivor

Project runway

How to get away with murder

Once upon a time

För att få lite hum om vad jag gillar.
  • Aniiee
    Liten ekorre skrev 2015-10-18 19:47:08 följande:
    Tar gärna emot förslag på fler serier att följa. De vi följer nu räcker inte riktigt. :D

De vi följer nu:

The walking dead

Jane the virgin

I zombie

Modern family

Arrow

The Flash

The big bang theory

Survivor

Project runway

How to get away with murder

Once upon a time

För att få lite hum om vad jag gillar.
    Ok, som sagt, hoppa gärna in på trakt och kolla min stora lista trakt.tv/users/aniiee/lists/all-my-series               All My series

Hoppas några av länkarna funkar. 404 TV-serier, de ska vara i bokstavsordning, men det kan ha blivit rörigt någonstans....

Annars, dessa serier kommer på TV nästa vecka och är inne på säsong 4 eller längre:

Downton Abbey
    Simpsons
    Once Upon a time
    Homeland
    The Walking dead
    Big Bang Theory
    Castle
    NCIS LA
    NCIS
    Face Off (reality/tävlingsserie, se gärna om du tycker om project runway....)
    Arrow
    Supernatural
    Criminal minds
    Modern Family
    Law and order SVU
    American Horror Story
    South Park
    Naruto Shippuden
    Vampire Diaries
    Bones
    QI (humorpanel)
    Americas Next Top Model (reality/tävling)
    Fairy Tail
    One Piece
    Doctor Who

Sen går det naturligtvis MASSOR mer, b-serier, reality, talkshows osv, men någon måtta får det faktiskt vara.....
  • Aniiee

För resten, serierna på min stora lista är serier som antingen:

1) Jag gillar
    2) Jag jättegärna vill se bara av att hört talas om de
    3) Fått mer än 7 i betyg på IMDB

Det är inga avgränsade genrer eller åldersrekommendationer.  Nalle Puh samsas med Dracula och Ai no Kusabi.

Svar på tråden Nya sevärda serier?