• Anonym (Aj)

Njurbäckeninflammation på g?

Hej!

Jag fick urinvägsinfektion för 1-2 veckor sedan nu. Har haft ont men vårdcentralen här är så himla dålig att jag fortfarande hoppas på att den ska läka ut av sig själv om jag dricker tillräckligt mycket.

Idag (vid 4-5 tiden) har jag fått ont i högra sidan av ryggen. Värken har bara blivit värre och värre under de få timmar som gått men har kunnat sova lite.

Funderar lite på om detta kan vara början till njurbäckeninflammation? Jag känner mig frusen och har något lite förhörd temperatur men ingen feber. 

• Svar på tråden Njurbäckeninflammation på g?
  • Anonym (åk in)

Ja det kan mycket väl vara så. Jag har haft det en gång och det slutade med sjukhus och antibiotika intravenöst. Kräktes upp tabletterna. Var riktigt, riktigt sjuk. Åk till akuten!

• Anonym (Aj)
    Anonym (åk in) skrev 2015-10-18 19:43:40 följande:

Ja det kan mycket väl vara så. Jag har haft det en gång och det slutade med sjukhus och antibiotika intravenöst. Kräktes upp tabletterna. Var riktigt, riktigt sjuk. Åk till akuten!

Hur snabbt gå det från det att man får känningar tills dess att man börjar känna sig sjuk?

Akuten här är väldigt överbelastad så jag åker helst inte in i onödan. Kanske är värt att ringa vårdcentralen imorgon ändå.. Jag är så fruktansvärt rädd för att ta blodprov bara. :( 
  • Anonym (Aj)

Hur snabbt gå det från det att man får känningar tills dess att man börjar känna sig sjuk?

Akuten här är väldigt överbelastad så jag åker helst inte in i onödan. Kanske är värt att ringa vårdcentralen imorgon ändå.. Jag är så fruktansvärt rädd för att ta blodprov bara. :( 
  • Anonym (Aj)

• Anonym (Aj)

• Anonym (Aj)

Ber om ursäkt för alla inlägg...Oskyldig{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Jag)

Jag har haft det.Tillslut skakade jag och fick hög feber .Hamnade på sjukhus (3 dygn),och var sjukskriven 2 veckor.Om det inte blir bättre nu,gå till läkare imorgon .

• Anonym (Aj)
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-18 19:53:42 följande:

Jag har haft det.Tillslut skakade jag och fick hög feber .Hamnade på sjukhus (3 dygn),och var sjukskriven 2 veckor.Om det inte blir bättre nu,gå till läkare imorgon .

Åh, usch. Jag har inte tid att bli sjuk! :( Började det som ryggont för dig också? Känner ju tydligt att det är njuren som gör ont men jag hoppas fortfarande att det är något annat, helt ofarligt..
  • Anonym (Jag)

Det började med urinvägsinfektion,som inte blev behandlad.Hade lite ont i ryggen ,lättare att ligga ner än sitta.Men värst var febern och skakningar.Jag blev helt frisk på två veckor.Antibiotika+vila.

• Anonym (Jag)

Får du hög feber nu,så vet du att du måste gå till läkaren.

• Anonym (åk in)

Det gick väldigt fort för mig att bli toksjuk. Lova att åka in om smärtan tilltar och du blir illamående/kräks!

• Anonym (Aj)
    Anonym (åk in) skrev 2015-10-18 20:18:27 följande:

Det gick väldigt fort för mig att bli toksjuk. Lova att åka in om smärtan tilltar och du blir illamående/kräks!

Anonym (Jag) skrev 2015-10-18 20:17:29 följande:

Får du hög feber nu,så vet du att du måste gå till läkaren.

Får jag feber så lovar jag att åka in. Än så länge känns det rätt lugnt. Värre om det skulle komma över natten.
  • yodi
    Anonym (Aj) skrev 2015-10-18 19:48:36 följande:
    Hur snabbt gå det från det att man får känningar tills dess att man börjar känna sig sjuk?nt

på lördagen började jag känna mig trött och frusen, ont i ryggen.
    på söndagen hade jag feber och ont i hela kroppen men mest i ryggen.
    på måndagen hade jag hög feber som inte gick ner med febernedsättande jätte ont i hela kroppen, började även kräkas och kunde inte hålla tabletterna nere.

åkte in och då hade det gått så långt att jag hade blodförgiftning, blev inlagd och fick två olika typer av antibiotika intravenöst och låg inlagd i en vecka.
  • Anonym (Frugan)

Maken blev sjuk inom ett dygn. Feberfrossa,spydde,helt orkeslös,kunde inte pinka,brunt och grumligt pink. Dock aldrig ont i ryggen/sidorna, men han fick ju antibiotika på en gång.

• Anonym (Aj)

Tack för era svar!

Har fortfarande urinväg men smärtorna i ryggen har försvunnit. Ingen feber och dundersjuka heller så det var nog ingen njurbäckeninflammation TACK OCH LOV! Solig

• Anonym (njursten)
    Anonym (Aj) skrev 2015-10-19 08:00:59 följande:

Tack för era svar!

Har fortfarande urinväg men smärtorna i ryggen har försvunnit. Ingen feber och dundersjuka heller så det var nog ingen njurbäckeninflammation TACK OCH LOV! Solig

Skönt att du är bättre!

Skulle bara vilja säga att det eventuellt även kan ha handlat om njursten. Smärtorna behöver inte alls vara fruktansvärda i samband med det.
  • Anonym (Aj)
    Anonym (njursten) skrev 2015-10-19 08:36:27 följande:
    Skönt att du är bättre!

Skulle bara vilja säga att det eventuellt även kan ha handlat om njursten. Smärtorna behöver inte alls vara fruktansvärda i samband med det.
    Njursten - ofarligt?
Svar på tråden Njurbäckeninflammation på g?