Förlorat min älskade
Någon mer än jag som står ensam med sina barn efter att ens partner gått bort?
Någon mer än jag som står ensam med sina barn efter att ens partner gått bort?
Även jag har förlorat min man för drygt två månader sedan. Står nu själv med tre minderåriga barn. Helt ofattbart. Man tror att det bara händer andra..
Så fruktansvärt att höra att fler är i liknande situation men det kan vara skönt att ha andra att utbyta tankar med..
Jag förlora min älskade man och barnens fina far i en trafikolycka för 2 månader sedan. Jag kom till olycksplatsen när det hade hänt och såg hur sjukvårdspersonalen försökte få liv i honom... Men hans liv gick inte att rädda,
Nu står jag här med all sorg och allt ansvar för våra fina barn på 4 och 6 år. Hur 17 fixar man det???
I ena stunden kan jag känns att visst fasen måste jag fixa det,för att i nästa fråga mig HUR 17 DÅ?
Det va inte såhär vi hade tänkt oss vårt liv... ????
Så fruktansvärt att höra att fler är i liknande situation men det kan vara skönt att ha andra att utbyta tankar med..
Jag förlora min älskade man och barnens fina far i en trafikolycka för 2 månader sedan. Jag kom till olycksplatsen när det hade hänt och såg hur sjukvårdspersonalen försökte få liv i honom... Men hans liv gick inte att rädda,
Nu står jag här med all sorg och allt ansvar för våra fina barn på 4 och 6 år. Hur 17 fixar man det???
I ena stunden kan jag känns att visst fasen måste jag fixa det,för att i nästa fråga mig HUR 17 DÅ?
Det va inte såhär vi hade tänkt oss vårt liv... ????
Jag har en ganska "ok" period just nu sedan några veckor tillbaka men jag vet att det kan vända snabbt. Har inte gråtit på det där våldsamma sättet på några veckor. Ringde Vc förra veckan och bad om sjukskrivning på 25% efter att ha jobbat mina vanliga 75% i någon månad. Blev sjukskriven sex veckor. Känns som att man ska böna och be om det även i min situation.
Det är tungt med barnen till och från. Min 4-åring har blivit aggressiv och smäller gärna till. Mycket prat om mörda, döda osv. Han säger även att jag hatar honom, inte gillar honom m.m. Förstår att någonstans måste ju hans sorg och ilska ta vägen men det är tufft.
Det är verkligen jätte bra om vi kan stötta varandra och ventilera våra tankar och känslor här! Jag gråter när jag läser era berättelser och svar.
Min familj- usch vad jobbigt ni har det<3 stackars din lilla son som anklagar sig själv men vad otroligt duktig du är som både förklara och ältar vad som hänt! Får ni någon hjälp av anhöriga eller stöd utifrån?
Karinagumman- Det måste vara otroligt jobbigt för dig också<3 Hade du hoppats på svar på obduktionen? Själv så hade vi hoppats på att Tj fått en hjärtattack i fallet men obduktionen visade att han drunknade.. Tänker mycket på hur han måste ha kämpat på att komma loss och på hur han måste ha tänkt på oss.. Det är bra att du kan finna frid och närhet till din man i kyrkan! Får du bra stöd av anhöriga? Jag hoppas att du snart kan sova bättre, sömn är viktigare än vad man tror...
Tebe- vad skönt att du känner att jobbet varit din räddning. Själv så känner jag att jag inte är redo att gå tillbaka till jobbet än, har svårt nog att klara av vardagen som den är.. Jag tycker också att det är skönt att jul och nyår är över. Jag å Tj trodde att 2015 skulle bli vårt bästa år någonsin, vår dotter skulle födas och vi skulle flytta till Irland. Hela året blev skit, Katie föddes med polands syndrom (en missbildning av hö hand och avsaknad av hö bröstmuskel), Conor fick sin diagnos mitokondriell sjukdom och Tj dog.. Jag hoppas innerligt att det här året blir ett lugnt år!
Jag finner det svårare och svårare att prata om Tj. Jag lever mycket i förnekelse, han kan ju bara inte vara borta...Jag har inte än klarat av att förklara för min son hur han dog för jag vet inte riktigt om han kan förstå det än. Däremot så har jag sagt att pappa bor i himlen och kollar ner på oss och att han älskar oss över allt annat..
Förlåt för långt inlägg! Många kramar till er alla<3