Förlorat min älskade
Även jag har förlorat min man för drygt två månader sedan. Står nu själv med tre minderåriga barn. Helt ofattbart. Man tror att det bara händer andra..
Även jag har förlorat min man för drygt två månader sedan. Står nu själv med tre minderåriga barn. Helt ofattbart. Man tror att det bara händer andra..
Åh era berättelser är så fruktansvärda att läsa.. En sådan orättvisa att man inte kan förstå.
Känner mig så ensam, speciellt på kvällarna. Inte roligt att kolla på film eller tv, sitter mest vid datorn. Tycker så synd om barnen. Deras pappa var en sådan bra pappa. Önskar ibland att jag hade gått istället för han...
Hur går det för er allihop? Här går det upp och ner. Svårt att förstå att han är borta för alltid..
Hur går det för er? Här börjar väl polletten trilla ner att han verkligen är borta. Har varit mycket ältande till och från nu senast när obduktionsprotokollet och dödsorsaksintyget kom. Det var väl ungefär som jag trodde men det blir ändå en del att undra och älta över. Jag saknar honom så. Hur kan någon bara försvinna från en dag till en annan, ja från en sekund till en annan?
Jag har en ganska "ok" period just nu sedan några veckor tillbaka men jag vet att det kan vända snabbt. Har inte gråtit på det där våldsamma sättet på några veckor. Ringde Vc förra veckan och bad om sjukskrivning på 25% efter att ha jobbat mina vanliga 75% i någon månad. Blev sjukskriven sex veckor. Känns som att man ska böna och be om det även i min situation.
Det är tungt med barnen till och från. Min 4-åring har blivit aggressiv och smäller gärna till. Mycket prat om mörda, döda osv. Han säger även att jag hatar honom, inte gillar honom m.m. Förstår att någonstans måste ju hans sorg och ilska ta vägen men det är tufft.
Jag däremot tror inte att jag hade velat se min man tyna bort och jag är på ett sätt glad att det inte blev så även för barnens skull. Dock blev det ju mer av en chock när min fullt friske (trodde jag) man och deras aktiva pappa plötsligt drabbas av en (troligtvis) hjärtinfarkt ute i vattnet simmandes. En chock minst sagt men jag skulle inte velat se honom bli svag och sjuk och jag tror att han fick gå på det sätt han själv skulle ha önskat. Snabbt och utan lidande.