Inlägg från: Minfamilj |Visa alla inlägg
  • Minfamilj

Förlorat min älskade

Även jag har förlorat min man för drygt två månader sedan. Står nu själv med tre minderåriga barn. Helt ofattbart. Man tror att det bara händer andra..

• Minfamilj
    Anonym (också ensam) skrev 2015-10-20 21:40:01 följande:
    Visst är det ofattbart.. Jag kan inte acceptera att han är borta på riktigt, att jag nu måste ta hand om allt själv. Det var första dagen på nya jobbet som min fina sambo gick bort. Han flyttade före oss till Irland för att ordna med jobb och hus innan vi kom efter. Allt var färdigt, barnens sängar ihopskruvade och gräset klippt... Han hann dö 11 dagar innan vi skulle flyga över. Barnens farfar var den som fick ringa oss och ge beskedet, det värsta samtalet i mitt liv... Sånt här händer ju bara på film känns det som... Hur mår du? Hur gick din man bort om jag får fråga?
    Men gud så hemskt... Beklagar så mycket. 
    Min man gick bort när vi  var och badade. Han simmade med sonen på ryggen och bara sjönk. Jag såg inte exakt när han sjönk men några sekunder senare när bara sonen var ovanför vattenytan.. Förmodligen hjärtrelaterat eftersom de på obduktionen hittat kraftiga kranskärlsförträngningar. Slutligt besked kommer snart. Han blev bara 36 år och vi hade ingen aning om att han skulle ha sådana problem.
    Jag tar dag för dag. Ibland känns det bättre och ibland sämre. Jobbar just nu 50% i alla fall fram till november.

Hur är det med dig? Är du sjukskriven?
  • Minfamilj

Åh era berättelser är så fruktansvärda att läsa.. En sådan orättvisa att man inte kan förstå.Gråter
    Känner mig så ensam, speciellt på kvällarna. Inte roligt att kolla på film eller tv, sitter mest vid datorn. Tycker så synd om barnen. Deras pappa var en sådan bra pappa. Önskar ibland att jag hade gått istället för han...

• Minfamilj

Hur går det för er allihop? Här går det upp och ner. Svårt att förstå att han är borta för alltid..

• Minfamilj
    Anonym (ensam) skrev 2015-11-14 21:34:19 följande:
    Här är det väldigt upp o ned... Dagarna funkar för det mesta relativt bra... Kvällarna är värst,när barnen somnat.. Svårt att slappna av,kan inte sätta mig och se på tv-det va ju sånt vi gjorde ihop.. Saknaden är så jäkla tuff!!!

Sorgen över att barnen ska behöva växa upp utan sin älskade pappa är nästan för mycket :(
    Vi skulle ju göra detta tillsammans!!!!

Tycker det är svårt på ett annat plan nu. Första tiden va så chockartad,nu har värsta chocken lagt sig,nu är det bara så tomt!!
    Känns som att vi är på ungefär samma plats i sorgen . Dagarna är ok för mig också. Jobbar nu 75% ,sjukskriven 25% fram till början på december och sedan kommer jag jobba 75% på "vanligt" sätt. Kvällarna är som du säger värst och jag har knappt någon ro att titta på tv utan sitter mest vid datorn. Börjar landa nu i att han verkligen är borta och det är så svårt att ta in! Hur kunde han bara dö liksom? Ansvaret för barnen känns också tungt och det att de har mist sin pappa givetvis.Gråter
  • Minfamilj

Hur går det för er? Här börjar väl polletten trilla ner att han verkligen är borta. Har varit mycket ältande till och från nu senast när obduktionsprotokollet och dödsorsaksintyget kom. Det var väl ungefär som jag trodde men det blir ändå en del att undra och älta över. Jag saknar honom så. Hur kan någon bara försvinna från en dag till en annan, ja från en sekund till en annan?

• Minfamilj

Jag har en ganska "ok" period just nu sedan några veckor tillbaka men jag vet att det kan vända snabbt. Har inte gråtit på det där våldsamma sättet på några veckor. Ringde Vc förra veckan och bad om sjukskrivning på 25% efter att ha jobbat mina vanliga 75% i någon månad. Blev sjukskriven sex veckor. Känns som att man ska böna och be om det även i min situation. 
    Det är tungt med barnen till och från. Min 4-åring har blivit aggressiv och smäller gärna till. Mycket prat om mörda, döda osv. Han säger även att jag hatar honom, inte gillar honom m.m. Förstår att någonstans måste ju hans sorg och ilska ta vägen men det är tufft.

• Minfamilj
    Anonym (också ensam) skrev 2016-01-27 09:56:59 följande:
    Hej igen! Vad skönt att du fått sjukskrivning, synd bara att du ska behöva böna och be för att få den. Åhhh vad tufft du har det med ditt barn smile4.gif hoppas att det blir bättre snart fina du <3 tyvärr så har jag inga bra råd att ge än att försök vara ännu mera kärleksfull mot honom och att kanske försöka prata mycket om "pappa" även om det gör ont. Jag har inte orkat vara så aktiv i tråden på ett tag. Saknaden är fruktansvärd, vissa dagar värre än andra. Jag förstår inte hur jag ska klara av ett helt liv utan honom och ta hand om våra barn. Min 3åring har en sjukdom som gör att han är efter i utvecklingen och muskelsvag. Han pekar ofta på himlen och säger pappa, ibland så pekar han på sig själv och säger dumma. Är sååå svårt att veta om han anklagar sig själv för att pappa är borta... Lillasyster fyller 1år om en månad och jag vet inte hur jag ska orka planera ett kalas. Hon är också en krävande liten dam med mycket skrik om hon blir missnöjd. Vet verkligen inte hur jag ska orka att vara en bra mamma i allt det här smile4.gif Många kramar till er alla<3
    Åh en sådan tuff situation för dig också och extra jobbigt när du har ett barn med särskilda behov. 
    Min 4-åring har sagt att det var hans fel att pappa dog och vi har pratat om det flera ggr att pappa blev sjuk och att det inte var någons fel. Han klandrar sig för att det var ju han som ville att pappa skulle simma med honom på ryggen men jag säger då att pappa hade blivit sjuk ändå, det berodde inte på att han hade honom på ryggen. Så svårt att prata med barn om detta. Jag vill inte att han fortsätter att klandra sig för sin pappas död. Samtidigt känner jag igen mina egna skuldkänslor som jag ältat till och från. Även för barn så är det väl viktigt att älta så länge de har en vuxen som hjälper dem. Barn ser ju ofta sin egen roll i saker som ting som central även om det inte är så. Visst kan det vara så med din 3-åring att han tänker att han gjort något och så är pappa borta. Det de inte begriper försöker de förklara på sitt eget sätt. Min 4-åring hade en teori för några månader sedan att pappa hade blivit skjuten av en kanonkula vilket givetvis inte har något med verkligheten att göra.
    Många kramar till dig. Vi får fortsätta att ventilera helt enkelt,.
  • Minfamilj

Jag däremot tror inte att jag hade velat se min man tyna bort och jag är på ett sätt glad att det inte blev så även för barnens skull. Dock blev det ju mer av en chock när min fullt friske (trodde jag) man och deras aktiva pappa plötsligt drabbas av en (troligtvis) hjärtinfarkt ute i vattnet simmandes. En chock minst sagt men jag skulle inte velat se honom bli svag och sjuk och jag tror att han fick gå på det sätt han själv skulle ha önskat. Snabbt och utan lidande.

Svar på tråden Förlorat min älskade