• Ignorera

Skillnad på Babysitter

Jag väntar mitt första barn i Januari och har börjat kolla på Babysitter. Man vill ju inte ha en allt för dyr så jag beställde Trille babysitter www.babyland.se/trille-babysitter_
    När den kom hem upptäckte jag att den rekommenderas från 9 mån. Då började jag gå ut och kolla igen och hittade Carena lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/babysitters-o-babygungor/carena-landsort-babysitter-rocker-svart som nästan är identisk enl mig som är rek från 0-6 mån. Vad är skillnaden? någon som vet? 

• Svar på tråden Skillnad på Babysitter
  • nnnnnnnn

löjligt att ha 9 mån-gräns!
    Då sitter ju många själva på golvet eller går utmed möbler mm.
    Babysitter har man ju mest 0-6 mån.
    SKulle tro att det är något knasigt sätt att undgå ansvar om något händer, då har ju tillverkaren "ryggen fri" eftersom de sagt att den inte är till bebisar...

• Ignorera
    nnnnnnnn skrev 2015-10-20 17:59:05 följande:

löjligt att ha 9 mån-gräns!
    Då sitter ju många själva på golvet eller går utmed möbler mm.
    Babysitter har man ju mest 0-6 mån.
    SKulle tro att det är något knasigt sätt att undgå ansvar om något händer, då har ju tillverkaren "ryggen fri" eftersom de sagt att den inte är till bebisar...

Tack, det måste ju vara så!
  • Amanda84

Hade jag satt min pojke i den där när han var 9 månader så hade han rivit ner lekbågen över sig... ärligt talat, jag tror inte att det är några bekymmer alls med den där. Den ser ju ut som vilken ergonomisk babysitter som helst.

• Trippelmamma76

Googlade trille babysitter och fick upp "rekommenderas inte till barn över 9 kg", vilket låter rimligt. Det måste stå fel där du har läst. Babysitter är ju för små bebisar. (Lyckades tyvärr inte följa din länk)

Ignorera skrev 2015-10-20 18:36:22 följande:

Står samma på denna sidan

www.onlinekids.se/shop/199-babysitter-stolar/583-trille-babysitter-stol-med-leksaker-svart/

"Rekommenderas inte för barn under 9 månader."

• ninalinnea81

På Babylons står det nu max 9kg.

Min kille på 3.5 mån väger 7.5kg...

Någon har nog översatt fel.

Jag hade inte köpt en till/en annan. OM man kan vinkla ner ryggen till mer liggläge.

Lycka till med bebis

• Trippelmamma76

Vi har den typen av babysitter men annat märke. Funkar bra när de är små och ligger ner i dem men vi fick ta bort den vid ca 5-6 mån för de kan trilla ur när de häver sig framåt (till skillnad från babybjörnstypen, som är högre och stadigare i selen)

Svar på tråden Skillnad på Babysitter