Alltid trötta ögon
Vet inte hur jag ska börja men har funderat över dethär ett tag nu och vet inte vem jag ska vända mig till. Under mina ögon, då menar jag precis under där nedre fransarna slutar. Svårt att förklara, men det är som streck, ni vet sånna äldre människor får. Själv har jag inte ens fyllt 19. Jag säger inte jag har rynkor under ögonen men de ser inte pigga ut. Haft så hela mitt liv. Jag vet att många om inte alla har det, men mina syns ganska mycket trött som pigg. De är grovare än vad folk brukar ha. Har alltid haft det och inte tänk på det direkt. Men nu känns det som det blir värre, alltså de blir mer synliga ser ännu mer trött ut och lite svullet är det då och då. Har användt vaselin under ögonen det funkade inte. Sen efter det använde jag oliv crem speciellt för mjuka huden runt om ögat. Och det var efter ett bra tag jag användt cremen såg jag svullnad under ena ögat, och har haft den 1v minst nu, inte något man lägger märkte till direkt men min fråga är, är det normalt? Eller borde jag kanske kolla upp det? Alltså svullnaden, och kanske några tips för att hålla huden runt ögonen mjuk fresh och frisk?