• AnaC

    Vi som står i kö för spermiedonation

    Någon mer som väntar? Hur länge har ni väntat? Ska ni göra ivf/icsi eller insemination?


    Anna
  • Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation
  • Alltannatvarupptaget
    Charlie310 skrev 2016-04-10 09:06:18 följande:
    Någon här som vet om man kan betala för bara ett donationsförsök? Ska vid nästa mens börja med letrozol, mitt sista landstingsfinansierade försök. Har ägglossning nu till veckan och tänkte att det kanske vore värt att betala för ett försök själv istället för att bara vänta tills behandlingen sätter igång. Kanske är jag för ivrig och borde vänta..
    Ingen aning vad det kan kosta... kanske står på IVF Faluns hemsida? Hur många försök har ni gjort?

    Håller tummarna för er skull!
  • Hannis83

    Hej alla!!

    Hur går det för er?? Än så länge flyter allt på här men shit vad dessa två veckor har varit sega, testdag i morgon :)

  • Alltannatvarupptaget
    Hannis83 skrev 2016-04-12 20:28:19 följande:
    Hej alla!!
    Hur går det för er?? Än så länge flyter allt på här men shit vad dessa två veckor har varit sega, testdag i morgon :)
    Hej!

    Vi väntar på testdagen som är om knappt en vecka... kunde inte hålla mig och gjorde ett test efter 5 dagar men det var ju tok för tidigt så det blev ju naturligtvis negativt... :(

    Har du känt något annorlunda i kroppen? Jag har bara samma symptom som jag får innan mens... Fast något jag har reflekterat över är att det ilar på samma sida som jag ägglossade ifrån..Får hoppas att det betyder nått positivt... :)

    Håller tummarna för er skull!
  • Vifårse

    Hej!

    Har följt den här tråden lite och nu verkar vi tyvärr vara i samma sits som flera av er andra. Efter två lämnade spermaprov och en biopsi som visat absolut noll är vi idag remitterade till Carlanderska i Göteborg. Visst är det någon i den här tråden son varit där?

    Vi sökte privat i slutet av januari efter att ha försökt i "bara" 7 månader. Ville bara kolla allt var okej och det är det ju uppenbarligen inte.

    Hur har det ser ut för er andra? Har ni betalat ur egen ficka?

    Vi har gått på CvL som är privata men ändå landstingsanslutna på något vis = vanlig patienttaxa.

    Vår läkare säger också att vi högst troligen inte kommer att behöva betala carlanderska själva heller men inväntar telefontid med dem så får vi se. ..

  • Hannis83

    [quote=76529758][quote-nick]Alltannatvarupptaget skrev 2016-04-13 07:52:11 följande:[/quote-nick]Hej!

    Vi väntar på testdagen som är om knappt en vecka... kunde inte hålla mig och gjorde ett test efter 5 dagar men det var ju tok för tidigt så det blev ju naturligtvis negativt... :(

    Har du känt något annorlunda i kroppen? Jag har bara samma symptom som jag får innan mens... Fast något jag har reflekterat över är att det ilar på samma sida som jag ägglossade ifrån..Får hoppas att det betyder nått positivt... :)

    Håller tummarna för er skull![/

    Håller tummarna för er!!! Så otroligt segt att vänta även om det "bara" är två veckor :)

    Var ju som sagt testdag idag och givetvis hade jag glömt att köpa ett gravtest! Var så säker på att jag hade ett kvar men kom på i efterhand att jag använt det förra gången :/ Det positiva är däremot att mensen ännu inte har kommit. Än så länge har jag inte känt något speciellt... Lite små mensvärk och en och annan stickning. Tyckte i och för sig att hundmaten luktade lite extra illa för någon dag sedan men det behöver ju inte betyda något :)

  • Hannis83

    En liten uppdatering :) Efter fem år och nästan åtta månader fick äntligen se hur ett pliss ser ut på stickan! Kan inte riktigt tro att det är sant, känns väldigt konstigt men också helt underbart. Nu hoppas vi bara att lilla knytet vill stanna kvar ända vägen fram.

    På tal om symptom så kan jag nu lägga till några till som jag trodde var något annat innan. Var så säker på att jag hade fått magkatarr men nu börjar jag fundera på om det inte är graviditeten då jag vid vissa tillfällen mått lite små illa till och från men också extra känslig mot dofter. Härom veckan blev jag också så jäkla förbannad och irriterad över en småsak på jobbet, det var precis som att vända på en hand, vilket jag i vanliga fall hade struntat i fullständigt, tänkte att det var tidig pms :) Trött som satan har jag också varit men med tanke på allt som sker på jobbet, hemma, inseminationerna, valpen och att jag lite smått var på väg tillbaka in i väggen så har tröttheten nästan blivit som en vardag. Det sista är också att jag de senaste två veckorna varje dag har vaknat ca en timme tidigare än när jag behövt gå upp, inte undra på att man heller har varit trött. I torsdags började även brösten kännas lite annorlunda :)

    Ringde i alla fall till Sahlgrenska i torsdagsför att berätta och har nu fått det första ultraljudetinbokat :) Spännande!!!

  • odie
    Hannis83 skrev 2016-04-16 09:22:13 följande:

    En liten uppdatering :) Efter fem år och nästan åtta månader fick äntligen se hur ett pliss ser ut på stickan! Kan inte riktigt tro att det är sant, känns väldigt konstigt men också helt underbart. Nu hoppas vi bara att lilla knytet vill stanna kvar ända vägen fram.

    På tal om symptom så kan jag nu lägga till några till som jag trodde var något annat innan. Var så säker på att jag hade fått magkatarr men nu börjar jag fundera på om det inte är graviditeten då jag vid vissa tillfällen mått lite små illa till och från men också extra känslig mot dofter. Härom veckan blev jag också så jäkla förbannad och irriterad över en småsak på jobbet, det var precis som att vända på en hand, vilket jag i vanliga fall hade struntat i fullständigt, tänkte att det var tidig pms :) Trött som satan har jag också varit men med tanke på allt som sker på jobbet, hemma, inseminationerna, valpen och att jag lite smått var på väg tillbaka in i väggen så har tröttheten nästan blivit som en vardag. Det sista är också att jag de senaste två veckorna varje dag har vaknat ca en timme tidigare än när jag behövt gå upp, inte undra på att man heller har varit trött. I torsdags började även brösten kännas lite annorlunda :)

    Ringde i alla fall till Sahlgrenska i torsdagsför att berätta och har nu fått det första ultraljudetinbokat :) Spännande!!!


    Stort grattis! Förstår verkligen dina känslor just nu! Efter åtta år fick vi vårt första plus.. Var ett nervvrak tills de första 12 veckorna gått, nu ligger jag här och känner hennes sparkar i v. 30! Håller tummarna för att allt ska gå bra för er! Ännu ett stort grattis! :)
  • Alltannatvarupptaget
    Hannis83 skrev 2016-04-16 09:22:13 följande:
    En liten uppdatering :) Efter fem år och nästan åtta månader fick äntligen se hur ett pliss ser ut på stickan! Kan inte riktigt tro att det är sant, känns väldigt konstigt men också helt underbart. Nu hoppas vi bara att lilla knytet vill stanna kvar ända vägen fram.

    På tal om symptom så kan jag nu lägga till några till som jag trodde var något annat innan. Var så säker på att jag hade fått magkatarr men nu börjar jag fundera på om det inte är graviditeten då jag vid vissa tillfällen mått lite små illa till och från men också extra känslig mot dofter. Härom veckan blev jag också så jäkla förbannad och irriterad över en småsak på jobbet, det var precis som att vända på en hand, vilket jag i vanliga fall hade struntat i fullständigt, tänkte att det var tidig pms :) Trött som satan har jag också varit men med tanke på allt som sker på jobbet, hemma, inseminationerna, valpen och att jag lite smått var på väg tillbaka in i väggen så har tröttheten nästan blivit som en vardag. Det sista är också att jag de senaste två veckorna varje dag har vaknat ca en timme tidigare än när jag behövt gå upp, inte undra på att man heller har varit trött. I torsdags började även brösten kännas lite annorlunda :)

    Ringde i alla fall till Sahlgrenska i torsdagsför att berätta och har nu fått det första ultraljudetinbokat :) Spännande!!!
    Fantastiskt!!! GRATTIS! HjärtaHjärtaHjärtaHjärta

    Jag håller alla mina tummar och tår för er! Släpp all stress och lev för dagen, både du och magen kommer må mkt bättre!

    Jag har testdag imorgon men min mens är inte beräknad förens på torsdag. förstår inte varför jag fick en sån tidig testdag... Fick ni också det? Jag har känt mensvärk från och till hela helgen så det är väl inte så bra tecken misstänker jag...

    En positiv sak, jag vaknade med jättestora bröst imorse :D haha! Brukar iof få det innan mens också så det är säkert inget...  

    Har blivit otrolig känslig för saker och ting... igår grät jag av ingenting! Kanske är pressen på allt eller hormoner...

    Ska fråga kliniken idag om jag ska vänta med att testa till torsdag iaf.. Känns ju dumt att det är så tidigt att testa... Måste erkänna att jag har testat 4 ggr sen inseminationen haha :D alla gånger negativt, senast i fredags... Vågar inte och vill gärna vänta tills mensen kommer för jag är helt övertygad om att den är påväg...

    Kram på er!
  • Alltannatvarupptaget

    en uppdatering! Jag har PLUSSAT! Efter 3 år av längtan..! Andra inseminationsförsöket gick vägen... Jag hoppas innerligt att hen stannar kvar där inne. Hjärta

    Känner inga konstiga symptom förutom det vanliga mensliknande med molande värk och ömmabröst. Killen säger att mitt humör har ändrats och ja det kanske stämmer... Flört

    Lycka till alla ni andra som fortfarande försöker! HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

  • odie
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-05-22 21:11:17 följande:

    en uppdatering! Jag har PLUSSAT! Efter 3 år av längtan..! Andra inseminationsförsöket gick vägen... Jag hoppas innerligt att hen stannar kvar där inne.

    Känner inga konstiga symptom förutom det vanliga mensliknande med molande värk och ömmabröst. Killen säger att mitt humör har ändrats och ja det kanske stämmer...

    Lycka till alla ni andra som fortfarande försöker!


    Stort grattis till er!! Håller tummarna för att hen vill stanna och att ni äntligen får bli föräldrar!
Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation