• Tacksamföreraråd

Ruvardag 5 men inga symtom

Hej!

Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter kring följande:

Jag har precis genomgått mitt första IVF pga PcoS. Äggplock var 13 oktober, fyra ägg blev resultatet varav tre blev befruktade. ET i fredags, 16 oktober med ett tre-dagars fint embryo. Ruvardag 1-2 hade jag lite molvärk och kände mig svullen (antagligen sviter av ÄP och ET). Ruvardag 2 fick jag en rejäl kramp i vänster sida/ljumske när jag ställde mig upp från sittande. Ruvardag 2-3 gjorde det lite ont på ett ställe i livmodern när jag gick (precis när höger fot slog i marken). Ruvardag 4-5 har jag inga känningar alls, varken i bröst eller livmoder. Möjligtvis blir jag lite febrig till och från men det skulle kunna vara inbillning, har inte kollat med termometer. Är dock varm i ögonen när jag blundar. Innebär bristen på symtom att det är kört? Tar lutinus vagiatorer 3 ggr per dygn.

Jag blev gravid efter sprutstimulering i mars men fick missfall i vecka 8.

Är såklart väldigt orolig... Har lagt ner oändligt med tid på att försöka ta reda på vilken ruvar dag/när hcg börjar utsöndras i kroppen och man skulle kunna börja få symtom men inte hittat något svar. Någon som vet?

• Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom
  • Tacksamföreraråd

Jag känner mig febrig och varm sedan igår. Inga förkylningssymtom i övrigt utan bara varm. Brukar tex frysa om fötterna på morgonen när jag är i ett av våra badrum med kallt golv, imorse var det svalkande skönt. Är dödstrött och huvudet känns lite som i bomull. Kan ju iof vara lutinus som spökar. Ruvardag 6 med ett tredagars.

• mom2012

Skatten12 om det inte är ägglossningssprutan så är det nog möjligt på RD6 om du har en blasto som fäster tidigt enligt det schemat som finns beskrivet och att du även utsöndrar HCG fort I kroppen. En del personer utsöndrar HCG mer långsamt. 

Lycka till!

• Jag är bara jag

Man kan ha hatching blastocysts redan dag 5-har jag haft flera. Denna här gången fick jag en nidblödning på kvällen dagen efter FET så jag är övertygad om att den fäst den dagen. Har man tatt äl-spruta bör man vänta 14 dagar med test.

• Cyanea

Jag hade väntat till officiell TD, möjligen någon dag tidigare. Har ruvat 4 ggr och vet hur jobbig väntan är, men risken är att oroa dig i onödan. Testar man tidigt och har tagit t.ex. Ovitrelle och får falskt positivt blir man hemskt besviken när mensen kommer. Testar man tidigare än stickan ger utslag stressar man upp sig över att det kanske inte gått trots att det ev. gjort det. 

Sen kan man ju plussa men få tidigt mf. Då kanske det är bättre att inte ha plussat alls än att bli superglad i några dagar för att sedan bli jätteledsen när blödningen kommer igång. 

Sen gör du självklart som du vill. Jag hade absolut inte testat förrän 14 dagar efter "ÄL", vilket är tre dagar före du fick tillbaka din tredagars. 

• Stella was a diver

Jag är gravid i v 33 efter flera IVF-försök. Jag kände inget alls innan jag testade positivt. Testade på BIM, alltså tidigare än vad kliniken sagt. Försök att hålla dig, man blir bara mer stressad och åker mer känslomässig berg-och dalbana av att testa tidigt. Vet att det är svårt. Jag har försökt göra roliga saker för att distrahera mig medan jag väntar! 

• skatten12

Har bim den b 23/10 förra mån mens 24/9, men Td 30/10??? En vecka efter :(
    Vad härligt ! Grattis <3

• Jag är bara jag

TD är ganska sena på alla klinker så man kan testa innan-om man inte får mens. De allra flesta får mens långt innan td ifall det inte tatt. För mig kom den t.o.m 12 dar efter ÄP. Men vi håller tummarna för er ruvare! {#emotions_dlg.flower}

• Tacksamföreraråd

Tack!

Jag kommer nig inte testa innan td, som är först 18 dagar efter ET, 21 dagar efter ÄP. Ni som vet, när brukar egentligen mensen komma om det inte lyckats? Jag har ingen egen ägglossning pga pcos så vet inte när jag skulle ha fått mens i vanliga fall. Brukar få blödning ca 4-5 dagar efter avslutad provera kur.

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom