Hur var erat MA?
Misslyckad graviditet 1 var ett missfall. Jag trodde jag var i v12 och att den jobbiga perioden var över. Började tokblöda och det gjorde ont som väldigt kraftig mensvärk.
Misslyckad graviditet 2 var ett MA. Upptäcktes på KUB-ul i v12/13. När vi fick det bekräftat klickade något till inom mig och jag sa till sambon att "Inom 24 timmar kommer jag att börja blöda". Mycket riktigt, på sena kvällen började jag blöda och det gjorde helvetiskt ont. Jag har en väldigt hög smärttröskel men började grina av smärtan. Tokblödde nattetid, knappt något dagtid. Det var som att kroppen samlade ihop sig och tog det i omgångar.
Båda gångerna har jag rensat så pass bra själv att det inte synts att jag varit gravid när de gjort VUL. Vid första missfallet var det så att läkaren ifrågasatte det hela när jag åkte in till gynakuten (HcG-värdena på blodprovet var dock väldigt höga så det var ingen fråga om att jag inte varit gravid).
Har tokblött i en 4 dagar båda gångerna och sen haft blodblandade flytningar i nån vecka eller två.