Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hur var erat MA?

Fick missfall/MA förra månaden.

Jag var i vecka 7 när jag började blöda lite.  Efter 3-4 dagar med liten blödning (kom bara på pappret när jag torkade mig, inget i trosorna), så började det blöda mer, som vid riklig mens. Men hade inte ont.  Fattade att detta höll på att gå snett, så åkte till gynakuten.   Det visade sig att det bara fanns en tom hinnsäck, så fostret hade tydligen tillbakabildats väldigt tidigt i graviditeten.

Jag fortsatte blöda som vid mens och hade "mensvärk" i 5 dagar efter det.  Sen var det över.

• Anonym (S)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-21 12:54:55 följande:

Beklagar alla era missfall. Hoppas verkligen jag får likadant som dig anonym (s) jag verkar ha ett liknande missfall som du. Hoppas bara att det kommer igång någon gång :( någon som vet något man kan göra för att käkickstarta det hela lite? Typ springa en runda? Hoppa studsmatta? Dricka 100 koppar kaffe. Vill bara sluta gå å va orolig för hur det blir. Bäst är väl endå ett naturligt missfall?

Ja, mitt missfall var nog rätt lindrigt.  Det var det psykiska som var mest jobbigt.
    Vet inte om man kan påverka så att missfallet kommer i gång ordentligt på naturligt sätt.   Jag hade sex kvällen innan blödningen kom i gång rejält, men det behöver ju inte alls ha påverkat, kanske hade det kommit i gång oavsett. 
    Bäst är ju om kroppen sköter det av sig själv, så man slipper ta tabletter eller skrapas. 
  • Anonym (S)

Graviditetssymptom, ja... 
    Jag hade väldigt tydliga symptom denna graviditet, kände verkligen till 100% att jag var gravid.  Illamående, väldigt trött, extremt ömma bröst, som dessutom växte så pass att jag knappt kunde ha mina bh:ar etc.  Hår som kändes fett, hyn blev fet  en massa finnar ploppade upp (har aldrig finnar)  Var nästan onödigt att ens göra ett test :/   Har aldrig tidigare haft så extremt tydliga symptom. 

Symptomen hängde med tills blödningen började på allvar, då försvann de relativt snabbt.   

Svar på tråden Hur var erat MA?