Inlägg från: Anonym (marit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (marit)

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 14:33:30 följande:

Nej alla barnen är i yngre skolåldern så de är ingen som kan ta hand om "sig själv".. Jag är inte tillfrågad öht, bara tagen för given som hennes eller deras barnvakt. Dom har ju ändå rätt till dagis och skola, som de flesta barn med arbetande föräldrar är på just på loven. Jag känner mig bara så utnyttjad och slutkörd för tillfället.. Blir så ledsen

Förstår jag mkt väl. Du borde totalvägra. Det där är inte okej alls. Inte snällt alls.
  • Anonym (marit)

Kan du dra iväg till nån och låta föräldrarna lösa problemet? Till dina egna föräldrar? Bara du och dina barn?

• Anonym (marit)
    Anonym (hmm) skrev 2015-10-21 16:17:13 följande:

Egoistisk tycker jag är fel ordval. Men jag tycker precis som föräldrarna att det faktiskt är helt självklart att barnen är med dig eftersom du är ledig.

Barn behöver sin ledighet och att slippa dagis/fritids ibland! Ni är EN familj allihop och även om det inte är ditt ansvar så borde du väl vilja vara med din familj?

Mycket märkligt - i min familj hade sambon inte behövt fråga mig om en så självklar sak!

Det där är nog mkt olika från familj till familj. Jag vet bara hur jag själv känner och det är att ibland passar det dom att vara en familj och ibland inte, så för min del känner jag inte att jag skulle ställa upp på det.
  • Anonym (marit)
    Anonym (hmm) skrev 2015-10-22 09:36:49 följande:

Var framkommer det att det är mamman som "bestämt" det? Det är troligen pappan som tjatat om att byta vecka för att han (och mamman) vill sina barns bästa - att slippa fritids en ynka vecka!

Hur kan det vara barnens bästa om den tillförordnade barnskötaren känner sig utnyttjad och överkörd? Hur kan man vilja sätta sina barn i den situationen?
Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?