• ernstina

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Jag är biomamma, och det skulle aldrig falla mig in att förvänta mig att exets nya skulle behöva ta det ansvaret och dra det lasset. (Nu är mina visserligen bara vh hos pappa så höstloven och liknande är en icke-fråga då det alltid är mammatid.)
    Att han bestämmer detta över ditt huvud är oacceptabelt, förstår att du har fullt upp ändå, och varje minut till återhämtning är värdefull när man har en liten.
    Så, NEJ, du är inte egoistisk eller elak, bara fullt mänsklig med rätt att själv sätta dina gränser. Grattis till den lilla förresten

Assumption is the mother of all Fuck ups
  • ernstina
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:51:07 följande:
    Eftersom att hon är hemma och är föräldraledig med bebisen hinner väl hennes övriga barn med att få egen tid med henne?

Bonusbarnen bor ju inte där på heltid, utan dom veckor som han har dom.
    Men det är ju inte han som ska ha dem den veckan? TS har redan skrivit att det inte hade varit ett problem om det varit en ordinarie vecka då hon hade haft det med i planeringen...
    Som det blir nu så kommer de vara hos TS i tre veckor i sträck.
  • ernstina
    BioBonus skrev 2015-10-22 13:58:35 följande:
    Jag har uppfattat det som att det är pappans vecka, men att det är mamman som har lämnat in att barnen inte ska vara på förskola/fritis den veckan (trots att hon själv inte kan ta hand om dem för att hon ska jobba), eftersom hon anser att de SKA vara lediga på loven. Men jag kan ha uppfattat det fel?
    Nja, så här står det i TS, det tolkade jag som att de inte skulle vara hos TS den veckan:

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka.
  • ernstina
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 14:01:18 följande:
    Och var framkommer det att dom kommer att vara hos TS 3 veckor i sträck?
    Enligt TS är den veckan inte deras ordinarie, det är mammans vecka. Ingenstans har de sagt att det är fråga om ett byte av vecka, men är det så då är det ju ett bättre läge...

Från TS: Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka.
  • ernstina
    BioBonus skrev 2015-10-22 14:03:17 följande:

Och jag läste det här :) Det är i vilket fall som helst skit samma eftersom huvudfrågan är varför hon inte blir tillfrågad.

"Hon frågade hur de skulle bli på lovet, han antog väl att de var hans vecka, och de var jag ju såklart Ok på, jag kan ju inte göra så mycket annat. Förutom att jag ifrågasatte varför de inte kan vara på fritids eller dagis, men hon bestämmer tydligen att om de är lov så är dom lediga. Fattar inte riktigt varför. Anser hon att dom ska vara lediga och skriver ledig innan någon annan får sagt sitt så tycker väl jag att då får hon ha dom lediga hemma då. "

OK, my bad
Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?