Anonym (Undrande) skrev 2015-10-22 12:53:19 följande:
Tack för era svar! Alla vänner jag haft som varit gravida har varit det för 10-30 år sen så jag minns knappt hur de mådde. Få har spytt faktiskt. En såg supergravid ut tredje månaden. En hade extremklåda, men det var väl lite senare. Kanske mitten av graviditeten är lugnast-och bäst?- för de flesta. Igår höll molvärken i sig hela dan, men den kommer mer och mer sällan. Har ju inga symptom jag lider av så det får bli som det blir.

Maken kan ju faktiskt fortsätta fylla på diskmaskinen,jag behöver ju inte säga att illamåendet över det lagt sig om det nu gör det.

Andra trimestern var väldigt lugn och behaglig med båda mina, så den kan jag rekommendera
En lustig anekdot gällande diskmaskiner, en fd kollega hade en karl som var väldigt överbeskyddande när hon var gravid. Hon fick inte tömma kattlådan, bära något som var tyngre än ett halvkilo etc etc etc.
Hon avskydde att fylla och tömma diskmaskinen, så hon lurade i sin karl att maskindiskmedel var JÄTTEFARLIGT för gravida och ammande kvinnor. Jag tror att han fortfarande har kvar ansvaret över disken även fast dottern som kom tog studenten i våras :D