• Plina

    Är rädd att börja dricka

    Jag lider av ocd. Tvångstankar att jag eller någon annan lagt kattungar i frysen, tvångshandlingar så som att leta i sopor,frysen och övriga ställen där någon jävel kan ha lagt kattungar i. Är rädd att jag orsakat död inom familjen för att jag gått KBT för att försöka bli av med mina tvång. (gör jag mina tvångshandlingar så dör ingen). Förra veckan fick jag värsta dödslängtan och ångestdämpande tabletter som jag har kunde inte lugna mig. Som tur var lever jag ännu.

    Nu har jag fått värsta suget efter alkohol, inte festa och vara glad, nej utan att dricka till jag glömmer bort mina problem. Suget är så jävla starkt så jag vet inte vad jag ska ta mig till!! :(

    Kan någon hjälpa mig?!


    Självmord, ocd, alkohol, KBT, deprimerad, supa, ledsen, förtvivlad, tvångshandlingar, tvångstankar, ensam, rädd, skräckslagen,
  • Svar på tråden Är rädd att börja dricka
  • Gladhannapanna

    har du någon du kan ringa? Annars finns det telefonjourer man kan ringa. Jourhavande präst via 112, jourhavande medmänniska mm. Googla! Kanske finns någon organisation som passar dig och dina problem just nu. Sök hjälp imorgon! Se till att bli tagen på allvar, alkohol löser ingenting, men jag förstår din längtan att fly bort!!! 

Svar på tråden Är rädd att börja dricka