Inlägg från: Josefin.elisabet |Visa alla inlägg
  • Josefin.elisabet

Hög feber och gravid v. 19. Farligt?

Har haft jätteont i huvudet sen för några timmar sen och känt mig allmänt dålig så jag tog 2 alvedon. Ett tag efter jag hade tagit dem kollade jag om jag hade feber och har 38,3. Och det var ändå ett tag efter jag hade tagit alvedon :(

Jag har en dotter som är snart 9 år och hennes pappa sa att hon hade 40 graders feber och ont i magen i söndags när hon var hos honom. Jag hämtade henne sen på dagen i måndags och då mådde hon bättre fast hon verkade lite dålig fortfarande. Hon hade lite ont i halsen men annars verkade hon inte förkyld alls.

Jag känner mig inte speciellt förkyld heller, bara lite täppt i näsan ( men det är jag annars också) och mår lite illa o känner mig allmänt dålig o febrig :(

Min dotter är frisk nu men jag blir så orolig för vad det kan vara. Det verkar ju inte vara vanlig förkylning eller influensa :( Tänk om det är nått virus som kan gå över till bebisen :( Jag måste ju ha fått det från min dotter.

Nån som vet hur farligt det är för bebisen i magen med hög feber ? Och vad gör man om den inte hår ner av alvedon? :( Borde jag gå till läkaren ?

• Svar på tråden Hög feber och gravid v. 19. Farligt?
  • Josefin.elisabet

Tack för svaren :)

Först hjälpte inte alvedonen verkade det som eller dem gick ner lite men inte helt men på morgonen hade jag ingen feber längre (fast hade iförsej tagit alvedon ). Idag har jag mått bättre men har tagit alvedon hela dagen för säkerhets skull. Om det blir värre igen får jag nog gå till vårdcentralen, och kanske ska ringa BM ändå.

Men det måste väl vara många som har haft feber nån gång när de är gravida?

Svar på tråden Hög feber och gravid v. 19. Farligt?