Pedagoger som överreagerar?
Hej!
Jag känner mig jätte kluven angående mitt barns förskola, jag vet inte om det är jag eller pedagogerna på förskolan som överreagerar. Men jag hade ett barn som numera går på förskoleklass och ett barn som går på förskolan. När min 6 åring gick på denna förskolan så var allt bra fram tills att han började en större avdelning och fick andra pedagoger. Det var tal om att han kanske hade någon diagnos som jag var väldigt säker på inte stämde. Jag kände mer att det var pedagogerna som "såg" saker som var helt oskyldiga. Han var ett ganska stökigt barn men det var flera som var lika stökiga, men av någon anledning så blev han en måltavla och de gav alltid honom skulden för allt ÄVEN om det visade sig vara någon annan. Det blev t.o.m en vana för barnen att de sa det till mig att det är alltid "L" fel. De kom och klagade på vad han hade gjort och varje dag var det samtal med en pedagog som berättade vad som hade hänt. Mitt barn berättade ofta att de var flera och jag vet det för jag brukade höra vid hämtning hur de sa åt honom att göra diverse saker för att sedan springa till pedagogen och berätta vad han gjort det var de få gånger som jag kunde säga till. Efter mycket påtryckning så gick jag med på att gå till BUP med honom för att de skulle lugna ner sig. jag bad de skriva ett brev som jag kunde ge till henne på BUP så att de kunde berätta vad som är "fel". Efter ett par gånger på BUP så tyckte inte hon att det behövdes gå då hon inte såg några problem med mitt barn. Däremot så tyckte hon att jag kanske skulle byta förskola så att mitt andra barn inte skulle gå där. Enligt hon på BUP så känner även hon att de mer är ute efter att få en extra resurs...När vi pratat med andra nära om detta har de sagt samma sak. Jag vill gärna inte tro detta då jag gillar denna förskolan om man bortser från vissa pedagoger. Nu går min son på förskoleklass och det går jätte bra säger de. Min andra son som går på förskolan har redan börjat få blickar från dessa pedagoger jag har "problem "med. Han har nämligen börjat med att säga varje dag att han är ond och att han är en robot o.s.v. Han skrattar lite och är en ganska blyg kille, men jag ser och nej det är ingen inbillning hur vissa pedagoger tittar på honom och höjer på ögonbrynen. Jag är rädd att samma sak ska hända honom, det ligger så mycket mer bakom givetvis men det blir alldeles för långt om jag ska skriva allt. Bör jag byta trots att han älskar denna förskola och sina kompisar?? Behöver verkligen råd om hur jag ska göra...