Hur ska jag "våga" köpa nya glasögon?
Jag fick mina första progressiva glasögon i januari i år. Glasen byttes och min syn testades om men det blev aldrig bra och jag ser mycket bättre på långt håll utan glasögonen än med. Nu har jag tröttnat och tänkte gå till en annan optiker för att se om han lyckas bättre och köpa nya glas bara men jag är så rädd att jag ska slösa 8000 kr till på själva glasen och att dom inte heller ska bli bra. Dom nuvarande glasögonen kostade 11000 kr så det blir ju nästan 20000 kr på ett år isf och det är ju väldigt mycket att spendera på något som inte fungerar.
Jag antar att jag bara behöver lite pepp från några andra som kanske har haft liknande problem? Funkade det att byta optiker för er? Varför tror ni att den första optikern aldrig fick till det rätt på mig? Borde den nya optikern kunna se till att jag får glasögon som faktiskt fungerar?
Jag vet inte mitt exakta synfel förutom att jag har astigmatism på ett öga och ser okej både på läsavstånd och på långt håll utan glasögon. Jag har alltså inte jättedålig syn men det underlättar helt klart att ha glasögon.