• Anonym (Fundersam)

sambo vill bara skämma bort sitt barn

Jag har 2 barn heltid. Sambon 1 barn halvtid. Han är rik, jag på bidrag. Nu är det så att han vill ge sitt barn dyra fina saker hela tiden men tycker jag får ge mina det jag vill så ger han sitt. Vi lever ihop och delar allt förutom vissa förmåner som bara hans barn ska ha. Detta förstår jag inte alls... Vad tycker ni?

• Svar på tråden sambo vill bara skämma bort sitt barn
  • Brumma

Svårt. Men samtidigt så är det upp till föräldrarna att försörja sina barn. Han är ju inte dina barns förälder och att han skall bekosta saker för dina barn känns inte ok att begära. Inte heller kan du begära att han inte köper saker till SITT barn..

Så Tja. . Fast det kan tyckas orättvist så är det ganska förståeligt..

• Brumma

Delar ni dessutom allt förutom detta så antar jag dina barn redan har ett bättre boende tex än vad de haft utan din sambo? Semesterresor hela familjen? Familjeaktiviteter?

• Anonym (D)
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-10-22 15:45:45 följande:

Jag har 2 barn heltid. Sambon 1 barn halvtid. Han är rik, jag på bidrag. Nu är det så att han vill ge sitt barn dyra fina saker hela tiden men tycker jag får ge mina det jag vill så ger han sitt. Vi lever ihop och delar allt förutom vissa förmåner som bara hans barn ska ha. Detta förstår jag inte alls... Vad tycker ni?

Det är upp till honom att bestämma över hur mycket han "skämmer bort" sina barn.
  • annananonym

Han betalar ju redan mer för dina barn än för sitt eget så det jämnar nog ut sig.

• Rakad Apa

Så han menar att du ska ge gåvor till dina barn med dina bidragspengar? Eller får du ta del av hans pengar?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Filiplopp

Jag skämmer också bort min son. Erkänner det. Min son betyder allt för mig. Min fd sambo knorrade och klagade. För själv var han jättesnål mot sin son. Köpte kläder o leksaker secondhand. O Köpte aldrig något roligt till honom till honom. Allt var onödigt. Och ansåg att jag skulle göra likadant mot min son. Jag vägrade. Han blev också sur om jag köpte en fin present till hans son eller bjöd honom på bio eller något annat. Gick inte att fortsätta bo tillsammans med honom. Min son har bara mig. Hans son hade även en mamma. Där han bodde varannan vecka.

• Anonym (Fundersam)
    Rakad Apa skrev 2015-10-22 16:27:07 följande:

Så han menar att du ska ge gåvor till dina barn med dina bidragspengar? Eller får du ta del av hans pengar?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
    Jag får ingen del av hans pengar. Utan jag får skramla ihop från mitt bidrag.
  • Anonym (Fundersam)

Det svåra är ju att mina barn blir ledsna när hans skryter, tar fram och retas

• Anonym (Fundersam)

Oj, blev inte klar med vad jag skulle skriva.
    Jag funderar bara på vad som är bästa sättet att uppfostra dessa barn. Mina har fått det bättre absolut. Vi bor i hus nu, inte lägenhet. Semestrar har dom inte fått utan vi har varit kvar hemma.
    Jag mår iaf dåligt när hans dotter använder sin nya platt tv elr sin nya ipad osv för att reta mina pojkar med.. Och jag vet att dom mår dåligt av det. Det blir obalans i hela huset och jag vet inte hur jag ska göra. Min lille pojke slår flickan för han får ett hat mot henne.
    Jag har varit noga med att försöka få även mitt bonus barn att känna sig älskad och trygg med mig och vi har en fin relation. Tyvärr har inte min sambo engagerat sig i mina barn utan håller sig till sitt egna...

• elyse

Får man fråga vad det är som är bra i er relation?

Svar på tråden sambo vill bara skämma bort sitt barn