• Orionlove

Gravid av misstag med ny pojkvän

Hej!

Testade positivt för tre timmar sen. Är i vecka 5. Gravid med en man jag träffade för två månader sen. Vi gjorde slut för en vecka sen. Jag har en 11 åring och 15 åring sen tidigare. Har haft det väldigt trassligt med utbrändhet och depressioner. Är fortfarande sjukskriven, med dålig ekonomi och bor i en tvåa. Båda barnen på heltid.

Självklart är abort det enda rätta. Pappan vill behålla och försöka, jag får panik. Ja pallar inte att ta hand om och uppfostra ännu ett barn ensam. Samtidigt är det inte lätt att bara göra sig av med det när man varit gravid och fött tidigare. Jag är 38 år.

Hur fan ska jag tänka? Vill bara bort!

• Svar på tråden Gravid av misstag med ny pojkvän
  • Esua

Du behöver prata med en professionell person inom området och du behöver fråga dig själv om du känner en framtid med denna man. Han behöver få ta del i samtalet om dina tankar, ni är trots allt två om det.

• Anonym (H)

Om du inte ser en framtid med honom så skit i vad han tycker. Det är din kropp!

• Loriyana

Men du behöver inte ha något att göra med barnet. DU behöver inte uppfostra barnet. Pappan verkar vilja ha barnet, varför helt enkelt inte ge pappan hela vårdnaden? Eller är det så att du inte orkar genomgå en graviditet eller en förlossning?

Svar på tråden Gravid av misstag med ny pojkvän