• Anonym (skräckslagen 3barnsmamma)

Hur stoppa terrorister vidriga terrorister?

Nu har en terrorist slagit till, precis som jag fruktat! Han slog till mot en skola, gav sig på oskyldiga barn och lärare. Vad gjorde polis och SÄPO för att skydda oss? Jag vill ha säkerhet för mina skattepengar, jag vill inte att mina döttrar ska växa upp i ett samhälle där skolbarn ska behöva frukta terrorattacker! Hur ska vi skydda oss mot dessa terrorister, dessa högerextrema vansinnesdåd? Det är så obehagligt. Vilken svensk yngling som helst är en potentiell terrorist känns det som, ska vi inte våga oss ut längre? Vi behöver krafttag mot detta. Registrering av avvikande åsikter snarast, mer polisresurser och riktade insatser mot potentiella terrorister. Jag vill kunna känna att mina barn är trygga i skolan.

• Svar på tråden Hur stoppa terrorister vidriga terrorister?
  • Gert

Ja precis! Själv har jag inte vågat gå till IKEA sedan terroristen knivmördade svenskar där. Hur ska man stoppa det här?

Give ´em Hell!
  • Gert

Dessutom finns det redan registrering av avvikande åsikter. Researchgruppen har hand om det.

Give ´em Hell!

Då tycker jag att researchgruppen borde få ökade resurser i sin jakt på terrorister! Vad gör polisen egentligen? Spanar på oskyldiga invandrare medan riktiga terrorister slår till mot skolor? Är det det mina skattepengar går till? Det är inte det här livet jag önskar mina döttrar!

• Gert
    Kung Markatta skrev 2015-10-22 19:38:33 följande:

Det finns ingen anledning till oro! Brottsligheten minskar, antalet mord minskar och Sverige har aldrig någonsin varit så lugnt, tryggt och säkert som just idag!

Källa:

www.dn.se/nyheter/sverige/har-valdet-verkligen-minskat-svar-pa-lasarnas-fragor/

Jag undrar om DN kommer gå ut med en uppdaterad version i morgon. Den där versionen gick DN ut med dagen efter IKEA-morden.
    Give ´em Hell!
  • Anonym (Tacksam för polisen!)

En tröst är att polisen var väldigt snabba med att gripa in, hade övat i ungefär två år på exakt sådana scenarion, fick snabbt stopp på det och har en effektiv taktik.. Inte som i USA där man förhandlar sig fram innan man kan gripa in.. Eller i Norge där polisen var helt ur rutin 22 juli, så otroligt försenade på grund av slarv.. Jag känner i alla fall en lättnad över att polisen var så beredda och snabba med att rädda fler från att drabbas!

Ja okej lite lättare känns det med vetskapen att polisen övat på att ta hand om högerextrema terrorister med dödligt våld!

• Anonym (Lessen)
    Anonym (Tacksam för polisen!) skrev 2015-10-22 19:47:45 följande:
    En tröst är att polisen var väldigt snabba med att gripa in, hade övat i ungefär två år på exakt sådana scenarion, fick snabbt stopp på det och har en effektiv taktik.. Inte som i USA där man förhandlar sig fram innan man kan gripa in.. Eller i Norge där polisen var helt ur rutin 22 juli, så otroligt försenade på grund av slarv.. Jag känner i alla fall en lättnad över att polisen var så beredda och snabba med att rädda fler från att drabbas!
    Det är väldigt bra att polisen var svabba, men sånt här får inte hända! Ingen människa ska behöva mördas och skolorna ska vara säkra för våra barn och anställda. Snart vågar man inte ens gå till affären, jobbet, vårdcentralen.
  • Anonym (Rädd)

Är rädd för att det här bara är början.

Som det har hatats i så många år på avpixlat och andra sidor där samma slags människor träffats, men även här på en familjesida, såg senast häromdagen kommentaren att SD har rätt och att folket reser på sig om nedbrända asylboenden.

SD har förklarat att riksdagsarbetet är meningslöst och uppmanat till aktivism. Jag tror inte att ledningen menade sådant som nu händer men de borde ha förstått att en del av dem som lockats av partiet skulle uppfatta aktivism på ett alldeles eget sätt.

Jag är rädd för att det här bara är början på en omfattande terrorism i Sverige.

Svar på tråden Hur stoppa terrorister vidriga terrorister?