• Anonym (V 2r)

Hjälp mig snälla!!!

Jag har gjort två aborter. En för 1 år sen och en för snart 7 år sedan. Det händer att jag drömmer om dessa barn och jag gjorde det senast inatt.

Drömde att jag var lycklig med min sambo men att min ofödda dotter på 6 år helt plötsligt stod en bit bort med en barnvagn bredvid med en 4 månaders bebis i. I drömmen blev jag tvungen att välja; sambon eller barnen. Valet var enkelt, hjärtat pumpade modersblod och kärlek. Jag sprang mot mina barn men hann inte fram innan jag vaknade. Jag vaknade och insåg att dom barnen jag älskar så starkt faktiskt inte finns.

Har drömt liknande drömmar ett flertal gånger och vaknar med en stor saknad av mina barn. Det känns i kroppen, starkt känns det!

Jag kanske behöver prata med en psykolog men jag undrar om någon annan har liknande känslor och drömmar. Eller om ni har några tips på hur jag ska hantera detta.

• Svar på tråden Hjälp mig snälla!!!
  • Hoppla

Jag tror att du är inne på rätt spår. Samtal är vägen ut ur det där men du behöver inte börja med psykolog. Ta kontakt med kurator på din vårdcentral och börja där. Hen kan sedan hjälpa dig vidare om det behövs.

Svar på tråden Hjälp mig snälla!!!