Är 4-barnsmamma med 2 flickor och 2 pojkar som är äldre än vad du är. Jag skulle inte gjort något annat än stöttat och hjälpt mitt barn. Värre saker kan hända i livet!
Hade varit glad om mitt barn kom till mig i första hand.
Det ÄR tidigt att ha sex vid 12, men gjort är gjort.
Anonym (blev mållös) skrev 2015-10-23 11:20:08 följande:
Du är ett barn, skall inte ha sex förrän din kropp slutat växa, typ vid 16-17 år. Sen tycker jag att det e så fel av detta samhälle att det tycks normalt att ha sex med 14-15 åringar! De flesta vuxna har svårt att hantära känslomässiga problem hur kan man förvänta sig att ett barn under 16 år ska hantera sådant ? Finns ingen anledning för dig att skynda dig till sex och relation. Du kommer att förstöra din kropp och ditt välmående om du fortsätter ha sex... Var snäll mot dig och sluta ha sex nu när du fortfarande e ett barn. Du kan vänta med lätt 6 år till utan att förlora något eller gå miste om något. När du väljer att ha sex vid sena ålder (19-20) så kommer du sannolikt ha en större sexaptit och ett bättre välmående. Relationer vid tidiga åldrar kan påverka din utveckling mycket negativt.
Mitt råd igen; prata med din mamma nu direkt, gå till läkaren, kolla upp dig, vänta med sex tills du blir mogen, satsa på din utbildning, satsa på en aktivitet som du tycker om, tro inte på allt killar säger.. Är sj kille och du ska absolut inte hamna i relationsproblemen redan nu. välj ut den väg som gynnar dig... Du är ett barn barn bara... lyssna inte på alla råd här, det e en del sjuka männikor som skriver, detta är mitt första inlägg, det gjorde jag för att jag hoppas att det ska ge dig hopp och möjlighet att ändra ditt till det bätttre.. snälla se dig som barn, du är ett barn!
Vilken religiös sekt tillhör du?