• liberotutte

Adhd och försäkrings pengar, kan detta va sant ? Låter helt jävla sjukt?

Hej alla!

Jag är 24 år och har garanterat adhd , jag går just nu en utredning och allt leder sig väg mot adhd.

Jag ringde mitt försäkringsbolag och mina föräldrar har haft en extra försäkring på mig sen jag föddes . Den ligger på 250 kr.

Trygg hansa sa till mig att om de visar sig att jag har adhd så kan jag få ut miljonbelopp .

Allt tack vare den här försäkringen ? Jag hade inte en aning om detta innan jag började gräva i det.

Mvh i idrott IG i resten. Men har fast jobb och är inte blåst om man säger så.

Tack för svara alla lirare :)

• Svar på tråden Adhd och försäkrings pengar, kan detta va sant ? Låter helt jävla sjukt?
  • Luna Emissary
    liberotutte skrev 2015-10-23 13:21:33 följande:

Hej alla!

Jag är 24 år och har garanterat adhd , jag går just nu en utredning och allt leder sig väg mot adhd.

Jag ringde mitt försäkringsbolag och mina föräldrar har haft en extra försäkring på mig sen jag föddes . Den ligger på 250 kr.

Trygg hansa sa till mig att om de visar sig att jag har adhd så kan jag få ut miljonbelopp .

Allt tack vare den här försäkringen ? Jag hade inte en aning om detta innan jag började gräva i det.

Mvh i idrott IG i resten. Men har fast jobb och är inte blåst om man säger så.

Tack för svara alla lirare :)

Nej man får inte miljonbelopp men mellan 50,000kr-150,000kr kan man få för sin invaliditet.
  • Luna Emissary
    liberotutte skrev 2015-10-23 17:55:35 följande:

Okej !

Du verkar ha nån koll.

Har du vart med om de själv eller känner någon ?:)

Mitt barn fick 90,000kr
Svar på tråden Adhd och försäkrings pengar, kan detta va sant ? Låter helt jävla sjukt?