Inlägg från: saaara |Visa alla inlägg
  • saaara

Första barnet maj/juni 2016

Jag hoppar också in här (som sagt så är det lite färre här och lättare att hänga med)

Är 25 år och bor i Stockholm och väntar första barnet.
    Är nu i v.12 (11+3) och BF 13 maj enligt BM på inskrivningen som jag var på den 6 oktober.

RUL är inbokat till den 11 december (längtar så)

Mitt illamående har nu gett med sig men är fortfarande sjukt trött. Men i övrigt så är det inte så mycket symtom kvar vilket kommer med lite blandade känslor då allt känns så overkligt och så är det så långt kvar till RUL tills man får se den lilla. Så man får en bekräftelse på att allt ser bra ut.

Men grattis till er alla som också upplever detta :)

• saaara

Jag är i v14 (13+5) idag och jag fick information om KUB men har valt att inte göra det. Och inget tidigare UL heller.
    Mitt RUL är inbokat den 11 december och jag längtar så otroligt :)

Är fortfarande väldigt trött (värst på jobbet).
    Illamåendet är i stort sett borta. Kan komma då och då vid måltider.

Magen växer som bara den (min sambo undrar nästan om det är fler där inne) hehe. Fick köpa mammabyxor för flera veckor sedan men då visserligen var jag väldigt svullen också men nu måste det ju vara bebismagen som kommer och det är så mysigt :)

• saaara
    tessan120 skrev 2015-11-17 07:59:13 följande:
    Idag går jag in i vecka 13 (12+0) Det känns otroligt skönt! 

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 
    Va härligt för dig att äntligen må bättre :)

Förstår att du längtar.. Men det är inte så långt kvar!!

Längtar också så mycket. Jag har mitt RUL den 11 december och jag har inte heller gjort KUB eller något tidigare ultraljud...
  • saaara
    ElinB86 skrev 2015-12-21 07:24:49 följande:

Har en liten fråga till alla.. Är det någon som äter vitaminer/mineraler varje dag? Jag har nån burk från apoteket som är vit och heter "Gravid", den tar slut snart och jag vet inte ska man köpa mer och fortsätta äta eller åt ni bara i början? Har hört så olika..

Jag har också ätit den burken och främst för att den innehåller både folsyran och järnet som man behöver..

Nu när jag var hos barnmorskan efter att hon kollat alla mina värden (blodprover) och så sa hon till mig att jag endast behöver fortsätta äta folsyra.
    Då järnvärdet låg bra och jag inte behöver få i mig extra.

Men jag kommer fortsätta med denna burken under hela graviditeten.
    Då den verkar ha fungerat bra och så får jag i mig allting som jag behöver utan att behöva tänka att jag ska få i mig det genom matväg.

• saaara

Jag är nu i v.22 (21+1) och har känt lill killens sparkar utanpå sedan någon vecka tillbaka.
    Det är så himla mysigt och ligga på kvällarna och låta sambon få känna också.
    Han är en riktig vilde där inne :)

Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016