Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

BF juni/juli

Hej alla!

Hoppar gärna in här :)

Grattis allihop till Era plus :)

Har följt familjeliv i några år men aldrig skrivit något.

Jag är 36 år, har två MF och två MA i bagaget :( det senaste MA var nu i augusti.

Genomgått utredningar och det visar på att min sambo har teratozosoermi.. Känn förvåningen när jag plussade i söndags!!

Nu är rädslan stor att det ska bli samma sak ännu en gång..

Är i vecka 5 nu, 4+4 & har tid bokat för tidigt VUL 25:e nov. Det blir en olidlig väntan dit!

• Hoppas7910

Usch vad tråkigt Gammeltanten :( vet så väl hur det känns.

Donna85

Jag ska göra mitt tidiga UL hos BM, är med i en studie pga alla MF/MA.

• Hoppas7910
    Rosen5824 skrev 2015-11-15 12:59:34 följande:

Vad kul att höra att allt är bra med dig! Ja det blir en hel del att läsa om man missat ett par dagar  Är med på en annan tråd också som bara är förstagångsföderskor i, så man får både erfarenhet här och lite av de som är i precis samma sits när man väntar första. Man får läsa det man själv mår bäst av. ibland vill man få pepp och bland vill man bara veta om fler upplever samma sak. 

Önskar alla en trevlig söndag och att alla småliv i magarna mår bra! Kramar på er

Hej :)

Vilken tråd är det? Väntar också mitt första och är väldigt orolig för allt känns det som. Mest för ännu ett MA så då är det lite mer likt min egen situation om det är första barnet :)
  • Hoppas7910

Hej alla!

Tycker dagarna går såå långsamt! Är bara i 5+4 idag och det känns som en evighet till det bokade VUL:et nästa onsdag.

Väldigt orolig för att graviditeten ska ha avstannat igen för jag tycker inte jag har så mkt symptom. Tänker mest på att brösten nästan är som vanligt.. Lite ömma bröstvårtor bara. Har alltid växt som tusan tidigare.

Dock är jag trött som fasen och en del frusen.

Det jag tänkte kolla med er är hur ert humör är? Själv är jag på ett hemskt humör.. Arg för allt! Stackars sambon gör i princip allt fel just nu.

Sen är min mage helt förstörd också, gasig och så svullen.

Blev ett väldigt långt inlägg nu.. Hoppas ni orkar läsa!

• Hoppas7910
    DLR skrev 2015-11-18 15:42:40 följande:

Jag brukade känna frustration över mitt PMS som är väldigt besvärlig. Väldigt lik bipoläras berg och dal bana. Den här graviditeten visade mig att mitt PMS har inget jämfört med dessa gravid hormoner. Tycker synd om min sambo. Och mig själv haha!

Jag är så sjukt känslig och det går upp och ner snabbt! Lite läskigt!

Frusen är jag med! Extremt frusen skulle jag säga. Knappt så lager på lager räcker. Börjar undra hur jag ska klara av vintern :(

Brösten känner jag knappt av. Ungefär som du beskriver det. Och när jag var gravid med min son var det tvärtom.

Gud vad skönt att jag inte är ensam om det! Haha! Även om det inte är kul för dig såklart ????

Har oxå ett jäkla humör vid pms men detta är helt galet! Känns som jag antingen gråter eller halvskriker över något :/ undrar när det tar slut?

Den där frusenheten, mest om fötter och fingrar på dagen, på kvällen är det överallt. Och ändå är det inte så kallt ute.

Får väl försöka intala mig själv att mini mår bra tills nästa onsdag så vi verkligen får se!

Erfarenheterna är inte bra så för att inte bli lika överraskad och hjärtskärande ledsen ännu en gång så känns det "smartare" att inte ta det lilla miraklet för givet.
  • Hoppas7910
    En del av oss skrev 2015-11-19 07:43:42 följande:

Dax för VUL är så nervös och hoppas hoppas. Uppdaterar i eftermiddag/kväll.

Hoppas det gick bra!
  • Hoppas7910
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:47:01 följande:

Godis och snacks går inte ner här och det märks på vågen tappat 3 kg pga illamåendet och det bara på 1 vecka.

VUL gick bra fick se en liten på 13.6 mm och ett hjärta som slog. Så lättad och glad, helt underbart.

Åh vad härligt!
  • Hoppas7910
    En del av oss skrev 2015-11-19 21:03:16 följande:

Fan vad härligt att Jalid som planerar terrorattentat i Svergie är gripen.

Riktigt jäkla bra!

Hemska människor som kommer hit..
  • Hoppas7910
    En del av oss skrev 2015-11-19 21:29:27 följande:

Verkligen. Vill inte vara rädd men idag på stan kände jag mig trygg poliser överallt men ändå man känner sig inte trygg i T-banan direkt om det skulle smälla där om en galen självmordsbombare kliver på.

Nej, usch det är riktigt obehagligt. Man ska inte behöva känna sig rädd på det viset.
  • Hoppas7910
    M A F H H skrev 2015-11-24 09:55:38 följande:

Någon mer som börjat känna smärta i magen och även ryggen ibland? Tror inte att det är det som kallas för molande värk.. känns värre. Är ju inte så att man inte kan stå upp av smärta, men det känns ändå.

Är orolig för att det är så det ska kännas innan missfall.. inget blod ännu dock. 

Vill verkligen inte låta negativ eller förstöra "stämningen" men undrar bara om någon känt samma sak?? Kanske är vanligt. Är i vecka 9 förresten.. 

Hej!

Ja, jag har ont i ryggen! Går även på framsidan och insidan av benen, typ i ljumskarna och neråt. Kan värka ordentligt på kvällen så jag har svårt att sova..

Är dock bara i v7.
  • Hoppas7910
    Y o L o skrev 2015-12-15 13:40:47 följande:

Då var det konstaterat, jag hade en MA. Känns sorgligt och tomt just nu. Tack för ert stöd tidigare, lycka till allihopa. Jag glädjer mig åt att jag har en underbar dotter och så får vi se hur det blir i framtiden, om vi försöker igen!

Vad tråkigt att höra!

Beklagar verkligen.
Svar på tråden BF juni/juli