Inlägg från: Michaelaj |Visa alla inlägg
  • Michaelaj

BF juni/juli

Hej! 
    Jag är i vecka sex och skulle gärna vilja följas åt med flera andra gravida.
    Vi bor i Stockholm och har en dotter som är född i feb 2014. Hon älskar bebisar, så vi får se hur det blir när hon får en egen :)

• Michaelaj
    Y o L o skrev 2015-11-18 08:09:06 följande:

Va kul, jag har också en dotter född feb -14. Var går du på Mvc? Hur mår du?

Jag går på BB Sthlm family på Kungsholmen. Ska på första besöket om två veckor. Var bor du? Vilken MVC?
    När har du BF ? Vad kul att våra barn är lika gamla!
    Jag mår bra! Lite ömma bröst och molvärk ibland. Hur mår du?
  • Michaelaj
    Y o L o skrev 2015-11-18 22:32:47 följande:

Jag går på Mvc Liljeholmen, bor i närheten o jobbar i närheten så det är smidigast. Jag vet inte riktigt bf, men ska jag gissa så 1 juli. Får se va de kommer fram till på kub. Var bor du någonstans?

Förutom att jag är sjuk just nu har jag mått kanonbra, känt mig ogravid. Mådde illa mycket med dottern så tacksam varje dag jag slipper må illa nu.

Är du spänd på om det blir en syster eller bror? Det är vi iaf, spånar namn o håller på :)

Jag bor på Kungsholmen och går tillbaka till samma barnmorska som sist.
    Jag ska också göra kub. Är 34 år, "nästan" i riskgruppen.

Från och till har jag har känt mig ogravid precis som du. Men jag mådde bra så här tidigt förra gången också, och sen hade jag inget allvarligt illamående. Bara massa andra krämpor och var sjukskriven de sista 3 månaderna. Hoppas du slipper må lika illa denna gång!

Ska ni ta reda på kön?
    Förra gången blev det en överraskning, men denna gång vill vi veta! :)

Det känns så overkligt fortfarande! Är lite orolig för hur man kommer att räcka till, tycker ett barn tar all vår tid;)
  • Michaelaj
    Y o L o skrev 2015-11-19 07:51:58 följande:

Ja jag var sjukskriven från v 18 nånting pga foglossning så jag hoppas att slippa det denna gång. Hur ska jag kunna ta hand om en tvååring om jag inte kan röra mig knappt!

Jag är jättenyfiken på vilket kön, så om det går så absolut. Vi fick aldrig ett helt klart besked m dottern o det var spännande men vill gärna veta.

Jag funderar i samma banor, hur ska man räcka till?

Åh fy! Jag kan förstå hur du mådde! Jag var också sjukskriven pga foglossning o sammandragningar. Min rädsla är exakt som din - hur tar man hand om en aktiv tjej som alltid vill att man ska vara med på golvet?!

Hihi, jag hoppas nästan på en flicka till. Har ju sparat alla gulliga tjejkläder :)
    Men åt andra sidan vore det kul med en av varje!

Vi får tänka att vi gör så gott vi kan när vi börjar känna oss otillräckliga.
    Jag är glad att dottern börjat bli lite mer pappig, tidigare dög bara jag.
  • Michaelaj
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:47:01 följande:

Godis och snacks går inte ner här och det märks på vågen tappat 3 kg pga illamåendet och det bara på 1 vecka.

VUL gick bra fick se en liten på 13.6 mm och ett hjärta som slog. Så lättad och glad, helt underbart.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Åh vad härligt att få bekräftat att allt står rätt till!
  • Michaelaj
    Y o L o skrev 2015-11-19 19:38:12 följande:

Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?

Dottern har en bok som heter Busiga Bebben, där man kan lyfta på fliken på mammas mage och titta på Bebben inuti.
    Hon verkar förstå det. När en gravid kvinna hälsade på förra veckan ville dottern lyfta på tröjan. "Bebbe" sa hon och pekade på magen.
    Så jag tänkte köpa några fler "bebis-i-magen-böcker" lite senare.
Svar på tråden BF juni/juli