Inlägg från: idaadi |Visa alla inlägg
  • idaadi

BF juni/juli

Ajvar skrev 2015-11-11 10:30:34 följande:

Åh jag blir så avis på alla era symptom! Jag känner verkligen nada niente! Kanske kan jag bara få en liten kräk eller ett blodsockerfall snart? Kanske kan jag känna att det blir tyngre att träna, bara en gång? Jag kan tom tänka mig en liten stramare bralla! :p
    Går in i v8 idag (7+0) och har som ni ser väldigt svårt att ta till mig denna påstådda graviditet.. Om 8 dagar har jag tidigt UL, känns typ mer jobbigt än kul. Sämsta inställningen, jag vet. Fan ta detta kontrollbehov!

NJUT! Jag mådde kanon fram till vecka 7 sen slog det till. Har varit hemma från jobbet i en vecka och ligger antingen i sängen eller duschen. Dricker blåbärssoppa ur ett sugrör och är knäckt. Jag byter vilken sekund som helst med dig!

Hoppas UL går bra och att du kan känna dig lugnare!
  • idaadi

Presenterade mig aldrig kom jag på, svarade bara avundsjukt till en orolig stackare som inte känner symtom.

27 år, första barnet, bf slutet av juni/början av juli beroende på app. Helt oplanerat och bara fyra månader in i förhållandet plussade vi.

Försöker förtvivlat få någon som kan skriva ut lergigan comp åt mig men skickas bara runt mellan barnmorska, vc och Kvinnokliniken. Är inte direkt stark för att orka kriga heller.

• idaadi

Vi bor i etta på 40 kvm. Trångt men vi tänker att första tiden när barnet inte är så rörligt går det bra. Sen är planen att hitta något större.

• idaadi
    mammsen79 skrev 2015-12-08 21:59:54 följande:

Är det någon mer som är andfådd? Är i v10, har tydligen lite högt blodtryck o lågt järn112, kanske beror på det?

Jag är också i vecka 10 och är i normala fall tränad med bra kondition men blir helt knäckt av att gå upp för trappen hemma nu. Måste försöka röra mig lite mer för har mest legat och mått dåligt.
    Kanske hör ihop med blodtrycket att man blir andfådd, har ingen aning faktiskt men det verkar ju rimligt.
  • idaadi
    hundochhäst skrev 2016-01-07 20:32:48 följande:

Jag har varit så jäkla dålig. Har fått migrän och legat däckad av det i flera dagar i sträck i flera omgångar. Känns ju härligt att drabbas av det när man är gravid men nu har jag fått medicin utskrivet så livet börjar arta sig igen.

Jag kan ha känt bebisen men å andra sidan så kan det ha varit gaser. Jag har faktiskt varit nästan säker på att jag var gravid en gång för två år sedan och trott att jag missat det för jag kände hur någonting sparkade hårt i magen. Jag kunde till och med se och känna någonting röra sig utanpå magen. Det kändes precis som när jag var gravid.
    Det var dock bara gaser så nu drar jag inga förhastade slutsatser längre

Vad har du fått för medicin? Jag har alltid haft migrän men det har eskalerat nu och läkaren säger bara alvedon. Varit så dålig så jag varit inlagd två gånger men får ändå alvedon eller citodon om jag har tur.
Svar på tråden BF juni/juli