Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

BF juni/juli

[quote=76052580][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:55:21 följande:[/quote-nick]

Näe det var inte alls roligt, allt bara sjunk ner efter sonen så det vart väldigt hängigt. Men jag har lyckats gå ner 10 kilo så jag är jätte stolt över det. Jag längtar bara tills man passerat V12 så man kan få börja berätta mer, vill inte berätta till allt för många ifall man skulle ha otur.

[/

Det förstår jag. Vad duktigt av dig att gå ner 10 kg. Hur bar du du dig åt eller stämmer det att man går ner när man ammar?

Jag har inte berättat för någon än förutom för min bästa vän och min PT tränare. Vill vänta tills svaret på FVP kommit.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76052689][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 16:25:00 följande:[/quote-nick]

Jag har lyckats gå ner nu sedan september, pojken är 4 år nu... Jag tyckte inte jag gick ner när jag ammade. Vi började äta enligt lchf och det har funkat bra.

[/

Ok ja LCHF har jag hört talas om.

• En del av oss

[quote=76053157][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-27 19:01:27 följande:[/quote-nick]

Första gången tycker jag det började synas runt v 14 kanske. Har alltid haft väldigt platt mage. Har nästan likadan mage efteråt, dock lite svårt att få nedre delen av magen att bli helt platt men inget som stört mig. Hoppas verkligen jag slipper bristningar även denna gång. Någon som vet om det brukar vara så att man att man antingen är en som får det eller ej, menar eftersom det är pga hormonerna? Eller om även det kan skilja från gång till gång?

[/

Ja bristningar hoppas jag slippa vet att smörja inte hjälper om man har anlag för det men det skadar ju inte iaf.

Ja hoppas slippa få hängmage efteråt. Får träna direkt efter. Arnvagnspromenader och inre magmuskulaturen och knipövningar så har man gjort vad man kunnat iaf. Har också haft platt mage men nu har magen ovan naveln blivit helt uppblåst ser ut som jag vore i v.20 helt allvarligt och nadan naveln är det bara som jag svullat för mycket och jag känner mig småfet. Inte så kul när byxorna känns för trånga. Snart dax för mammabyxor och mamma jeans. Om det inte vore vinter hade man ju kunnat använda klänning eller kjol.

• En del av oss

[quote=76054957][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-28 09:56:34 följande:[/quote-nick]

Mammajeansen åkte på för kanske 3 veckor sen här ;)

Jag hade tur och slapp bristningar i förra graviditeten, hoppas att jag slipper denna gång också! Min mage drog ihop sig fint, lite slappare hud bara men då måste jag ju tänka på att min son inte ens är 9 månader ännu (7 när jag upptäckte att jag var gravid igen). Hade ca 2 kg kvar att gå ner av de 16 jag gick upp.

[/

Hur bar du dig åt för att gå ner? Får man kämpa hårt eller rinner det av? Tänker när bebis moderkaka fostervatten och så är ute så borde man ju tappa den vikten iaf.

Ja bristningar hoppas man slippa och allt för mycket daller på magen sedan.

Vad har du för mammajeans? Måste nog införskaffa ett par snart för nu sitter mina jeans så trångt och sitta i dom går inte får knäppa upp dom då.

• En del av oss

[quote=76055410][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-28 12:22:11 följande:[/quote-nick]

Dagen innan förlossningen vägde jag 69,6. När vi kom hem från BB vägde jag 64-65. Gick alltså ner 5-6 kg efter förlossningen. Sen efter en månad vägde jag kanske 60-62, och då mös vi mest hemma, tror jag tappade en del vätska jag samlat på mig. Gick endel promenader sen men vikten stod still rätt länge på 60. Sen under sommaren gick jag ner lite i taget. Tror jag vägde 57-58 när jag slutade amma (6 månader efter fl) och då på typ 2-3 veckor gick jag ner till 55,5. Sen mitt i allt vägde jag 57 igen, men då plusade jag också så tror jag hade hunnit suga åt mig lite vätska. Jag har inte behövt kämpa, ätit det jag velat och gått några promenader i veckan bara. Men tror att kroppen höll fast i några kilon medan jag ammade, som reserv. Innan förra graviditeten vägde jag 54, och lyckades på drygt 6 månader gå ner till 55,5. Men det är nog lite från person till person, yngre har ju i regel bättre ämnesomsättning osv (var bara 23 när jag fick sonen).

[/

Oj vad lite du väger. Min startvikt var ju 65-66 kg, tränade mycket innan jag plussade och muskler väger mer. La på mig 4 kg direkt och fick en smärre chock men hade skor och kläder på mig när jag vägdes in på mvc för dagen efter stod vågen hos min PT på 67 kg.

Jag hoppas att amningen och barnvagnspromenader och lättare träning kommer hjälpa mig gå ner. Har ju även hypothyreos, låg sköldkörtelfunktion så det går ju lite segare då kanske och är som du vet äldre.

• En del av oss

[quote=76055898][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-28 15:18:35 följande:[/quote-nick]

Jag är bara 160 cm också så är inte direkt någon stor pjäs ;) jag fick verkligen träna upp konditionen efter förlossningen, hade ju en hemsk foglossning så jag rördes så lite som möjligt sista månaderna, bara att gå till konsum på samma kvarter var en plåga för mig. Kunde ju heller inte sitta några längre stunder så bilen kunde jag ju glömma... Var mest hemma och låg i soffan. Från början efter förlossningen gick jag runt kvarteret, sen blev det längre och längre. Tillslut gick jag 7km och sen försökte jag bara förbättra tiden på den sträckan :) men med ett barn har man all tid i världen känns det som, förstår att jag inte kommer gå lika mycket efter denna förlossning då sonen kommer vara knappt 16 månader, så kommer kanske få tänka mer på vad jag äter. Fast jag har nog rätt lätt för att gå ner i vikt, min kropp trivs bäst på sina 54-55 kg.

[/

Jag är 165 cm så inte så mycket längre. Jag tränar så gott jag orkar nu mest för att motverka just ont i ryggen och foglossning. Tränar uppbaksida axlar skuldror, höfter och inte magmuskulatur och bäckenbotten som är viktigt under just graviditeten och inför förlossning. Jag har blivit flåsigare, har inte alls samma kondition idag som i somras och har helt slutat springa på löpbandet utan PWar på löpbandet istället. Får se hur länge man orkar men min förhoppning är att träna ända fram till förlossningen och komma igång igen rätt så snabbt eftersom jag blir pigare och mår bra av att röra på mig.

• En del av oss

Inre magmuskulatur ska det stå

• En del av oss

[quote=76056678][quote-nick]Miniflicka93 skrev 2015-11-28 19:20:33 följande:[/quote-nick]

Någon här inne som är kaffe drickare som inte längre klarar av smaken? Innan jag blev gravid drack jag MASSA kaffe hela tiden. Alla mina vänner vet om hur mycket kaffe jag dricker och brukar luncha/fika iaf en gång i veckan. Vill inte berätta förrän jag är i vecka 12 och undrar vad sjutton jag ska säga när jag helt plötsligt inte dricker kaffe!? Va på familjemiddag förra helgen och va himla svårt att smyga med just kaffet! Folk tittade snett på mig osv... så har någon här inne något förslag på vad jag kan dra för vit lögn nu de närmaste veckorna? 

[/

Varför inte bara säga at du tappat lusten för kaffe

• En del av oss

[quote=76064261][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-30 20:14:31 följande:[/quote-nick]

Har i alla mina 3 graviditeter haft Braxton hicks sammandragningar..o nu bara för nån dag sedan så har de börjat. . Känns som de börjar mkt tidigare denna gng obehagligt är det :/

[/

Vad är det?

• En del av oss

[quote=76066349][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-01 11:49:04 följande:[/quote-nick]

För tidiga sammandragningar som övar livmodern att dra ihop sig. Inget farligt o inget som påverkar livmoderhalsen. .Men väldigt obehaligt

[/

Tack för beskrivning. Låter inget vidare att ha det redan nu. Vad säger BM om det?

Svar på tråden BF juni/juli