Inlägg från: 111110 |Visa alla inlägg
  • 111110

BF juni/juli

En del av oss skrev 2015-11-27 15:46:45 följande:
    [quote=76052518][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:39:58 följande:[/quote-nick] Jag vet inte, det beror nog lite med position, hur livmodern ligger m.m. Min mage känns stor med jag ser mer fet ut än gravid då jag har en mage som vart väldigt "degig" efter sonen [/ Ja fy hoppas man slipper få massa lös hud och valkar efter sen. Min mage ser uppblåst ut ovan naveln som gravid v.20 och nedanför naveln platt, hur snyggt är det? Min livmoder är bakåtlutad.
    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA

Näe det var inte alls roligt, allt bara sjunk ner efter sonen så det vart väldigt hängigt. Men jag har lyckats gå ner 10 kilo så jag är jätte stolt över det. Jag längtar bara tills man passerat V12 så man kan få börja berätta mer, vill inte berätta till allt för många ifall man skulle ha otur.
  • 111110
    En del av oss skrev 2015-11-27 16:08:50 följande:
    [quote=76052580][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:55:21 följande:[/quote-nick] Näe det var inte alls roligt, allt bara sjunk ner efter sonen så det vart väldigt hängigt. Men jag har lyckats gå ner 10 kilo så jag är jätte stolt över det. Jag längtar bara tills man passerat V12 så man kan få börja berätta mer, vill inte berätta till allt för många ifall man skulle ha otur. [/ Det förstår jag. Vad duktigt av dig att gå ner 10 kg. Hur bar du du dig åt eller stämmer det att man går ner när man ammar? Jag har inte berättat för någon än förutom för min bästa vän och min PT tränare. Vill vänta tills svaret på FVP kommit.
    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA

Jag har lyckats gå ner nu sedan september, pojken är 4 år nu... Jag tyckte inte jag gick ner när jag ammade. Vi började äta enligt lchf och det har funkat bra.
  • 111110

[quote=76053157][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-27 19:01:27 följande:[/quote-nick]Första gången tycker jag det började synas runt v 14 kanske. Har alltid haft väldigt platt mage. Har nästan likadan mage efteråt, dock lite svårt att få nedre delen av magen att bli helt platt men inget som stört mig. Hoppas verkligen jag slipper bristningar även denna gång. Någon som vet om det brukar vara så att man att man antingen är en som får det eller ej, menar eftersom det är pga hormonerna? Eller om även det kan skilja från gång till gång?[/ Jag tror det skiljer sig från gång till gång.. Detta börjar bli jobbigt redan, konstant hungrig, konstant illamående och konstant trött... Hur ska detta gå? ;)

• 111110

Ja jag hoppas verkligen det.. Det känns svårt att dölja när man går och det känns att man ska spy typ.

• 111110
    ebe91 skrev 2015-11-28 12:22:11 följande:
    Dagen innan förlossningen vägde jag 69,6. När vi kom hem från BB vägde jag 64-65. Gick alltså ner 5-6 kg efter förlossningen. Sen efter en månad vägde jag kanske 60-62, och då mös vi mest hemma, tror jag tappade en del vätska jag samlat på mig. Gick endel promenader sen men vikten stod still rätt länge på 60. Sen under sommaren gick jag ner lite i taget. Tror jag vägde 57-58 när jag slutade amma (6 månader efter fl) och då på typ 2-3 veckor gick jag ner till 55,5. Sen mitt i allt vägde jag 57 igen, men då plusade jag också så tror jag hade hunnit suga åt mig lite vätska. Jag har inte behövt kämpa, ätit det jag velat och gått några promenader i veckan bara. Men tror att kroppen höll fast i några kilon medan jag ammade, som reserv. Innan förra graviditeten vägde jag 54, och lyckades på drygt 6 månader gå ner till 55,5. Men det är nog lite från person till person, yngre har ju i regel bättre ämnesomsättning osv (var bara 23 när jag fick sonen).

Ja du hade tur du, jag var oxå 23 när jag fick sonen, skulle fylla 24 1 månad efter men jag hade svårt att tappa kilona.. Men så har det alltid varit för mig. Jag har fått diagnosen pcos och då kan man ha svårt att gå ner i vikt, fast jag alltid har varit aktiv under uppväxten med att sporta.
  • 111110

Är det någon som har fått till för RUL? Jag fick min kallelse i förrgår så den 21 januari får vi veta om det finns något ☺️ Jag tycker man borde få ett ul mellan v12-15 bara för att säkra att det står rätt till.

• 111110
    Mamacitaa skrev 2015-12-02 14:20:30 följande:
    7 januari fick vi tid :) fick en sen tid men vi kommer fixa i huset så hoppas tiden går fort.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016

Vilken vecka är du i då?
  • 111110
    ebe91 skrev 2015-12-02 15:09:27 följande:
    Vi måste ringa och boka tiden själv, ska väl ringa om någon vecka. Är i v 11+0 idag. RUL kommer bli någon gång 20 jan-26 jan (då v 18+). Med sonen trodde vi att jag var 18+5 men blev flyttat till 17+6, nu tror jag inte jag blir flyttad lika många dagar då jag vet när jag hade ägglossning och plusade starkt på BIM (med sonen plusade jag svagt 4 dagar efter).

Varför måste ni ringa och boka själv? Här skickar bm en remiss efter att man har varit på första träffen.
  • 111110
    ebe91 skrev 2015-12-02 16:06:22 följande:
    Ingen aning, alltid varit så i vårt landsting. Här finns ju inga ultraljud på hälsocentralerna så vi måste in till sjukhuset, så man får själv ringa o boka in en tid som passar. Kommer inte ihåg om det är gynmottagningen eller spec-mödra man ringer. Men det är på ett sätt bra för då får man styra tiden lite mer, önska tid och dag.

Ja här är det oxå på sjukhuset man ska till, Spec mödravården. Ja jag försökte ringa och få ett tidigt ultraljud med det gick inte.
  • 111110
    ebe91 skrev 2015-12-02 16:45:24 följande:
    Ne, vi får inte tidigt ULJ heller, bara det i v 18-19 :) om man typ inte har BMI över 30 (tror jag?), då får man ett i v12 och ett i v32 också :)

Vilket landsting tillhör du?
  • 111110
    ebe91 skrev 2015-12-02 17:40:31 följande:
    Norrbottens läns landsting :)

Jag tillhör Jämtlands landsting men här har jag inte hört nåt om extra ul vid högre BMI.
  • 111110
    Mamacitaa skrev 2015-12-03 21:01:45 följande:
    Kollar oxå syskonvagn och fastnat för kronans syskonvagn. Men måste klämma o känna på den först :) Vad har ni för krav på eran syskonvagn o hur bor ni ? Vi flyttar ju till landet i mellandagarna så jag vill att vagnen vi köper ska kunna köras i all terräng. :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016

Om jag skulle behöva syskonvagn så är ett krav att jag ska kunna ha dom vända mot mig.
  • 111110

Det är riktigt jobbigt med detta illamående.. Jag spyr varje morgon och när jag borstar tänderna men sedan har jag ett liggande illamående som sitter i hela dagarna.. Denna vecka har jag varit hemma då jag har varit helt utslagen orkar knappt stå upp i 1 minut så känner jag mig svimfärdig samma när jag sitter.. Det bästa är att ligga ner. Jag vet inte vad jag ska göra.

Svar på tråden BF juni/juli