Inlägg från: manoira |Visa alla inlägg
  • manoira

BF juni/juli

Alltså är det inte konstigt. 

Börjar äntligen må bättre. Känns inte som att jag ska kräkas hela tiden och kan till och med känna mig sugen på mat. Det borde ju innebära en lättnad och att jag är glad? Nej, istället blir jag orolig för att något ska vara fel! De här första månaderna tär verkligen på psyket. 

Längtar efter att man kan känna sparkar så att man i alla fall kan ha lite bättre koll :p

• manoira

Då har influensan slagit till här. Jag och barnen har varit däckade hela helgen och har fortfarande feber. Maken fick magsjuka samtidigt. Helt galet.

Inser nu att jag kanske borde vaccinerat mig men senast jag fick influensa var jag typ 14 år. Blir liksom väldigt sällan sjuk.

Nu är det bara att rida ut stormen men att vara gravid och toksjuk vill jag fasen inte göra om någonsin. För ja, såklart är illamåendet tillbaka.

Hoppas ni andra mår bättre ????????????

• manoira
    Enamorada skrev 2015-12-13 20:53:02 följande:

Jag skulle också bli skärrad om det kom blod, trots att det säkert kan vara ofarligt. Jag skulle nog kollat upp det, ringt och pratat med någon iaf. Bättre en gång för mkt... Hoppas allt går bra!!

Vi har också sjukstuga. Min ena son kräktes natten till fredag, blev bara en gång dock. Natten till idag hade de 48 timmarna gått och jag tänkte vad skönt, vi kom lindrigt undan, men på em idag var det andra sonens tur... Så vår isolering fortsätter... Min man har varit bortrest i drygt en vecka, kommer hem imorgon, jag LÄNGTAR!

Åh fy att vara ensam med sjukstuga! Är så glad att maken kunnat hålla sig pass på benen att han kunnat sköta markservicen i all fall!

Har en massa molvärk nu och känner mig orolig till tusen :( Ska ringa 1177 nu för dotterns feber är 40.3. Ska passa på att fråga om de tycker att jag ska ta något febernedsättande.

Krya
  • manoira

Fjärde dagen med feber. Är helt slut nu och har knappt kunnat äta alls. Bara lite kräm eller någon enstaka köttbulle. Massor med juice. Rejält trött på det här nu. Räckte med att vara gravidillamående liksom ;)

Vilka fina magar! Ska se om jag kan ta en imorgon när/om jag kan stå på benen igen :p

• manoira
    Y o L o skrev 2015-12-14 15:36:04 följande:

Tack. Fick en liten blödning nu igen, färskt blod. Börjar ställa in mig på att det går åt helvete. Men du gav mig lite hopp iaf.

Jag blödde en del de första tre veckorna och var helt säker på att det skulle gå åt helvete. Men än så länge verkar allt gå bra. Blödningar behöver inte betyda att något är fel. Man är dessutom mer lättblödande när man är gravid. Men förstår helt din oro. Den är svår att rubba. Håller tummarna att allt är lugnt.
  • manoira

Var på inskrivning i dag (är äntligen feberfri) och har ju inte direkt världens smidigaste barnmorska. 

Ska göra KUB-ultraljudet den 29 december och då sa hon att hon ville få till ett snabbt ultraljud precis innan för att se om barnet fortfarande lever. Jag måste nämligen resa en bra bit för att göra testet. 

Okej, sa jag. Fast hjärtat slog ju när vi kollade inför blodprovet? 
    - Ja då ja, svarar hon (inte speciellt smidigt att säga till någon som är gravid och garanterat orolig). 
    Sen sa hon att man givetvis aldrig kan garantera att det går bra och det vet ju jag med, men man kan ju i så fall ge lite lugnande ord. 

Jaja, får se det som om jag får en extra snabbtitt och är något fel har jag ju inte kunnat göra något åt det i alla fall. Är mest glad över att vara på bättringsvägen från influensan just nu. 

• manoira

God jul på er!

Här är det nervöst. Ska göra KUB på tisdag och inför ultraljudet gjordes ett snabbt ultraljud vid lokala kvinnokliniken bara för att se att allt stod väl till med den lille, eftersom jag måste resa till Stockholm för testet. Var så skönt att se ett pickande hjärta idag även om ultraljudet gjordes på världens sämsta och äldsta maskin så vårt barn ser ut som en alien :D Men en liten hand och ett par ögon syns i alla fall :D Ser fram emot bättre bilder på riktiga testet på tisdag!

Mår dock fortfarande skit även om det kommer en och annan bra dag emellanåt viket ger mig hopp om att illamåendet är på väg bort.

• manoira

Klar med KUB och allt såg bra ut! Låg risk och är så lättad! Den rörde sig som tusan och sparkade och vinkade för fulla muggar :D

Jag kände sent med första barnet, runt vecka 20 kanske. Började nog känna i vecka 16 eller senast 17 med sonen som kom tvåa. Andra gången vet man ju lite mer hur det känns också så det kanske är lättare att känna då. Ska bli spännande att se när den här börjar kännas :D

Fick datum 7/7 nu :)

• manoira
    Donna85 skrev 2015-12-28 10:39:48 följande:

Vi ska på kub idag, nervöst! Lillebror frågade om det skulle skära upp min mage och titta på bebisen! =)

Haha, så roliga idéer de har :D Vi ska berätta för våra två hemma när jag är hemma igen imorgon. Ska bli spännande att se hur de reagerar :D
  • manoira
    Donna85 skrev 2015-12-30 21:54:23 följande:

Jag har oxå känt bebis 2 ggr, är i v 13 + 2 :) Har legat/halvsuttit båda gångerna och känt nåt snabbt fladdra till. Fasar för slutet när det känns som man har en alien i magen och man ser en fot tryckas ut :/ Har tyckt att det varit lika obehagligt båda gångerna tidigare...

Usch har fått urinvägsinfektion, kände av det lite smått häromdagen men det gick över efter lite citronvatten. Idag kom det tillbaka pang bom, tänkte bara åkt hem och behandlat det lite själv men fick för mig att ringa 1177 och det va ju tur för de sa att man måste behandla direkt när man är gravid. Så fick en snabb tid på vc och lite pencelin. Hoppas det går över snabbt och inget hunnit hända med bebis.

Någon här som tänker göra 3d ul? Jag kikade lite på det idag, ångrade att jag inte gjorde det med sista sonen. Får vänta tills v 26 verkar det som.

Ush på urinvägsinfektion :(

Jag har funderat på 3D men måste åka till Stockholm för att göra det (bor på Gotland) så det blir lite omständligt. Om jag har vägarna förbi under våren kanske jag bokar in något. Har inte gjort det på varken ettan eller tvåan, så det skulle vara kul :) 

Gott nytt år på er alla förresten! I går gick vi ut offentligt till alla som jag känner så nu ska jag med gott samvete ha en tajt klänning i dag och visa magen

• manoira

Ska ni ta reda på kön? 

Jag är så sjuuuukt nyfiken den här gången Har en av varje sedan innan så det spelar verkligen ingen roll, men kan knappt vänta till RUL om en månad. Dessutom gissar vänner och släktingar hej vilt hela tiden så då blir jag ännu mer nyfiken. Och hur kan jag bara vara i vecka 15? Jag tror tiden har stannat, haha. 

Hoppas ni mår bra allihopa tjejer! Mitt illamående kommer och går fortfarande men mår generellt mycket bättre där jag kan ha nästan helt bra dagar. Har dock nästan inte gått upp något alls ännu så jag märker att jag inte äter lika mycket som med sonen. 

Hundochhäst: Hoppas att det blir bättre snabbt! Det räcker ju med att vara gravid utan att man ska behöva ha en massa andra problem :/ 

• manoira

Kul att flera redan börjar känna barnet Jag har bara känt någon enstaka gång och längtar tills det blir mer konkret! 

Mitt illamående kom tillbaka med full kraft i lördags och nu känns det som om jag är tillbaka i typ vecka nio. Nu ska man ju inte klaga eftersom det är av en bra anledning, men det börjar bli ganska tröttsamt att inte kunna må bra. Speciellt när man har två barn som inte riktigt förstår att mamma mår dåligt, även om de nu vet att de ska få ett syskon. 

Jag fick inte veta könet med dottern för när hon föddes var det förbjudet att ta reda på det. Och det var en rätt häftig känsla att bli överraskad. Speciellt eftersom jag var tvärsäker på att det var en kille. Kanske ska försöka hålla mig, men tveksamt om det går när jag väl är på RUL :P Med sonen såg vi i princip själva på RUL att det var en grabb så där hade vi inte så mycket val, haha :P 

• manoira

Säger som Enamorada, vilken skillnad på magarna :D Min verkar bete sig som sist och gången innan med skillnad att magen känns ännu mer flexibel och töjbar än tidigare ;)

Trolleri: Jag väntar tredje :) PM:ar när jag är vid datorn.

• manoira

Lycka till bryrmiginte!!!

Och här kommer min vecka 16-mage :) Går in i v 17 på fredag.

• manoira

Men vad förvirrad jag är. Är ju i vecka 15 nu och går in i vecka 16 på fredag :P Ligger en vecka före i huvudet haha

Niyo81: Tack!

Svar på tråden BF juni/juli