Inlägg från: ebe91 |Visa alla inlägg
  • ebe91

BF juni/juli

En del av oss skrev 2015-11-23 15:56:44 följande:

[quote=76037100][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-23 15:22:31 följande:[/quote-nick]

Vi bor i villa på drygt 200 kvm (ink dubbelgarage). Flyttade hit i september, bodde i en 2a på 64 kvm innan.

[/

Måste vart ett slott ibörja för er från 64 till 200 kvm ha ha. Härligt då har ni plats iaf.

Just nu bor vi på 48 kvm, den vi ska titta på är på 79 kvm, 3 RoK.

Kul att veta hur ni bor. Visst kan vi bo kvar i denna men grannarna är inte kloka och allvarligt trivs jag inte, det är kollektivt men är mer som vanligt hyreshus ingen visar hänsyn, himla liv här och grannen ovanför har ett barn som stampar i golvet från morgon till midnatt, mamman skiter i sitt barn och det är ett himla liv helt enkelt och det finns annan lösning än att flytta för att slipa och få lugn och ro samt större.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Haha jo, och det ekade väldigt tomt kan jag lova! Då hade vi lyckats packa lägenheten ganska full så huset kändes mer luftigt med alla möbler. Men gissar att det om några år är smetfullt igen...
  • ebe91

Alltså. Vi har inget val. Vi behöver egentligen inte berätta för någon för det räcker med att de ser mig. Jag har en tydlig gravidmage. Kommer göra det helt officiellt i februari då vi är i thailand. Tänkte lägga upp en strandbild på instagram med hela familjen och skriva att vi 4 har det bra, typ.

Jag gick in i v 11 igår (shit, redan!). Ringde och pratade med chefen på morgonen. Kommer hinna jobba mars-april innan jag ska vara föräldraledig igen. Tycker synd om henne, vi har sån brist på sköterskor på avdelningen..

• ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-26 12:31:10 följande:

Hur går det med foglossning, känner du något? Jag har ännu inget, hoppas det håller sig så länge.

Jag fotade magen idag, börjar bli en fin liten kula, första veckorna såg jag mest fläskig ut haha. Tänkte lite samma sak, åker till solen i januari, kul att slänga upp en bild då!

Jag känner av foglossningen, ljög för chefen och sa att det var bra än så länge... Vill verkligen hinna jobba lite i vår! Jag kan inte sitta någon längre stund för då får jag jätteont i svanskotan, var mitt stora problem när jag väntade sonen. Ljumskarna värker när jag går med vagnen (går bara runt kvarteret ett varv!) men det är nytt för mig. Ländryggen känner jag ännu inget.

Hoppas du klarar dig från det!
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-27 14:58:52 följande:

På mig syns det inget än under naveln än. När syntes det för er när ni väntade erat första barn?

Tyckte jag fick en bula kring v 13-14 ngt med första. Nu ser jag ut som jag gjorde i v 20-22 (är i v 11).
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-28 09:09:12 följande:

[quote=76053157][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-27 19:01:27 följande:[/quote-nick]

Första gången tycker jag det började synas runt v 14 kanske. Har alltid haft väldigt platt mage. Har nästan likadan mage efteråt, dock lite svårt att få nedre delen av magen att bli helt platt men inget som stört mig. Hoppas verkligen jag slipper bristningar även denna gång. Någon som vet om det brukar vara så att man att man antingen är en som får det eller ej, menar eftersom det är pga hormonerna? Eller om även det kan skilja från gång till gång?

[/

Ja bristningar hoppas jag slippa vet att smörja inte hjälper om man har anlag för det men det skadar ju inte iaf.

Ja hoppas slippa få hängmage efteråt. Får träna direkt efter. Arnvagnspromenader och inre magmuskulaturen och knipövningar så har man gjort vad man kunnat iaf. Har också haft platt mage men nu har magen ovan naveln blivit helt uppblåst ser ut som jag vore i v.20 helt allvarligt och nadan naveln är det bara som jag svullat för mycket och jag känner mig småfet. Inte så kul när byxorna känns för trånga. Snart dax för mammabyxor och mamma jeans. Om det inte vore vinter hade man ju kunnat använda klänning eller kjol.

Mammajeansen åkte på för kanske 3 veckor sen här ;)

Jag hade tur och slapp bristningar i förra graviditeten, hoppas att jag slipper denna gång också! Min mage drog ihop sig fint, lite slappare hud bara men då måste jag ju tänka på att min son inte ens är 9 månader ännu (7 när jag upptäckte att jag var gravid igen). Hade ca 2 kg kvar att gå ner av de 16 jag gick upp.
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-28 11:20:17 följande:

[quote=76054957][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-28 09:56:34 följande:[/quote-nick]

Mammajeansen åkte på för kanske 3 veckor sen här ;)

Jag hade tur och slapp bristningar i förra graviditeten, hoppas att jag slipper denna gång också! Min mage drog ihop sig fint, lite slappare hud bara men då måste jag ju tänka på att min son inte ens är 9 månader ännu (7 när jag upptäckte att jag var gravid igen). Hade ca 2 kg kvar att gå ner av de 16 jag gick upp.

[/

Hur bar du dig åt för att gå ner? Får man kämpa hårt eller rinner det av? Tänker när bebis moderkaka fostervatten och så är ute så borde man ju tappa den vikten iaf.

Ja bristningar hoppas man slippa och allt för mycket daller på magen sedan.

Vad har du för mammajeans? Måste nog införskaffa ett par snart för nu sitter mina jeans så trångt och sitta i dom går inte får knäppa upp dom då.

Dagen innan förlossningen vägde jag 69,6. När vi kom hem från BB vägde jag 64-65. Gick alltså ner 5-6 kg efter förlossningen. Sen efter en månad vägde jag kanske 60-62, och då mös vi mest hemma, tror jag tappade en del vätska jag samlat på mig. Gick endel promenader sen men vikten stod still rätt länge på 60. Sen under sommaren gick jag ner lite i taget. Tror jag vägde 57-58 när jag slutade amma (6 månader efter fl) och då på typ 2-3 veckor gick jag ner till 55,5. Sen mitt i allt vägde jag 57 igen, men då plusade jag också så tror jag hade hunnit suga åt mig lite vätska. Jag har inte behövt kämpa, ätit det jag velat och gått några promenader i veckan bara. Men tror att kroppen höll fast i några kilon medan jag ammade, som reserv. Innan förra graviditeten vägde jag 54, och lyckades på drygt 6 månader gå ner till 55,5. Men det är nog lite från person till person, yngre har ju i regel bättre ämnesomsättning osv (var bara 23 när jag fick sonen).
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-28 12:58:12 följande:

[quote=76055410][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-28 12:22:11 följande:[/quote-nick]

Dagen innan förlossningen vägde jag 69,6. När vi kom hem från BB vägde jag 64-65. Gick alltså ner 5-6 kg efter förlossningen. Sen efter en månad vägde jag kanske 60-62, och då mös vi mest hemma, tror jag tappade en del vätska jag samlat på mig. Gick endel promenader sen men vikten stod still rätt länge på 60. Sen under sommaren gick jag ner lite i taget. Tror jag vägde 57-58 när jag slutade amma (6 månader efter fl) och då på typ 2-3 veckor gick jag ner till 55,5. Sen mitt i allt vägde jag 57 igen, men då plusade jag också så tror jag hade hunnit suga åt mig lite vätska. Jag har inte behövt kämpa, ätit det jag velat och gått några promenader i veckan bara. Men tror att kroppen höll fast i några kilon medan jag ammade, som reserv. Innan förra graviditeten vägde jag 54, och lyckades på drygt 6 månader gå ner till 55,5. Men det är nog lite från person till person, yngre har ju i regel bättre ämnesomsättning osv (var bara 23 när jag fick sonen).

[/

Oj vad lite du väger. Min startvikt var ju 65-66 kg, tränade mycket innan jag plussade och muskler väger mer. La på mig 4 kg direkt och fick en smärre chock men hade skor och kläder på mig när jag vägdes in på mvc för dagen efter stod vågen hos min PT på 67 kg.

Jag hoppas att amningen och barnvagnspromenader och lättare träning kommer hjälpa mig gå ner. Har ju även hypothyreos, låg sköldkörtelfunktion så det går ju lite segare då kanske och är som du vet äldre.

Jag är bara 160 cm också så är inte direkt någon stor pjäs ;) jag fick verkligen träna upp konditionen efter förlossningen, hade ju en hemsk foglossning så jag rördes så lite som möjligt sista månaderna, bara att gå till konsum på samma kvarter var en plåga för mig. Kunde ju heller inte sitta några längre stunder så bilen kunde jag ju glömma... Var mest hemma och låg i soffan. Från början efter förlossningen gick jag runt kvarteret, sen blev det längre och längre. Tillslut gick jag 7km och sen försökte jag bara förbättra tiden på den sträckan :) men med ett barn har man all tid i världen känns det som, förstår att jag inte kommer gå lika mycket efter denna förlossning då sonen kommer vara knappt 16 månader, så kommer kanske få tänka mer på vad jag äter. Fast jag har nog rätt lätt för att gå ner i vikt, min kropp trivs bäst på sina 54-55 kg.
  • ebe91
    Mamacitaa skrev 2015-12-01 22:10:13 följande:
    Jag ska höra av mig till henne imorgon. Pratade med maken om det

Och han blev lite orolig.

Hur mår ni andra nu ?:)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag har äntligen börjat bli lite piggare! Kan också ha o göra med att sonen sista veckan börjat sova hela nätter utan att äta (gett napp någon gång bara). Illamåendet är kvar, men överkomligt. Kräks iaf inte.
  • ebe91
    111110 skrev 2015-12-02 13:48:40 följande:

Är det någon som har fått till för RUL? Jag fick min kallelse i förrgår så den 21 januari får vi veta om det finns något ?? Jag tycker man borde få ett ul mellan v12-15 bara för att säkra att det står rätt till.

Vi måste ringa och boka tiden själv, ska väl ringa om någon vecka. Är i v 11+0 idag. RUL kommer bli någon gång 20 jan-26 jan (då v 18+). Med sonen trodde vi att jag var 18+5 men blev flyttat till 17+6, nu tror jag inte jag blir flyttad lika många dagar då jag vet när jag hade ägglossning och plusade starkt på BIM (med sonen plusade jag svagt 4 dagar efter).
  • ebe91
    111110 skrev 2015-12-02 15:31:04 följande:

Varför måste ni ringa och boka själv? Här skickar bm en remiss efter att man har varit på första träffen.
    Ingen aning, alltid varit så i vårt landsting. Här finns ju inga ultraljud på hälsocentralerna så vi måste in till sjukhuset, så man får själv ringa o boka in en tid som passar. Kommer inte ihåg om det är gynmottagningen eller spec-mödra man ringer. Men det är på ett sätt bra för då får man styra tiden lite mer, önska tid och dag.
Svar på tråden BF juni/juli