Värsta med att ha bonusbarn
Jobbigt om hon tar dina saker, men märkligt att ha sina saker på olika hyllor. Har ni alla 5 (6?) olika shampo, balsam, duschkräm, tandkräm m.m. alltså? Låter väldigt rörigt och onödigt.
Jobbigt om hon tar dina saker, men märkligt att ha sina saker på olika hyllor. Har ni alla 5 (6?) olika shampo, balsam, duschkräm, tandkräm m.m. alltså? Låter väldigt rörigt och onödigt.
Tror snarare du tillhörde den egoistiska typ av mamma som anser sig ha patent på att ta hand om barnen och inte anser att pappan är en viktig person.
Stackars dina barn. Som jag förstår dina inlägg så straffar du dem nu dessutom genom att inte låta dem ha en relation till sin pappa för att du är hatisk och bitter. Den här typen av beteende från en förälder brukar ofta leda till samma scenario: Dina barm blir vuxna, inser vad du har gjort, tar tag i det och blir förhoppningsvis lyckligare när de har kapat banden med dig (du blir olycklig javisst, men du får skylla dig själv) och de skapar en relation med sin pappa i vuxen ålder och förbannar dig för att ha saboterat deras barndom....
Men var och en väljer sin egen väg i livet, och du verkar onekligen bara valt den du tror är bra för dig själv.
Visst är det sorgligt, men jag har svårt att ta henne på allvar när det hostas upp så mycket idiotiska påståenden.
Däremot visar youTrash på en av de saker som kan vara det absolut värsta med att ha bonusbarn, vilket ju tråden handlar om. Och det är ju att de barn man väljer att leva med som bonusförälder har en mamma som är bat-shit-crazy och man kan inte göra något åt det. Allt man kan göra är att finnas där för de stackars barnen och visa att et finns normala vuxna omkring dem också, som inte bara ser till sitt eget bästa utan försöker se till deras bästa.
För mig är det nog det att jag inte har samma kärlek till dem som min fru har. Om de gör något som jag inte är ok med så tycker jag det är jobbigare än om mina barn gör det.
Turligt nog för mig så är det sällan de gör sånt, men de är ju tonåringar så lite tjafs blir det ju men förvånansvärt lite. Diskussioner ja, men inte tjafs och trams.
Jag har en tomte på ung 2 dm som min farmor och pappa haft den betyder jättemycket för mig... Jag och sambon hängde upp den i helgen... Idag såg jag att hon inte bara tagit ner den utan antagligen slitit ner den så att huvudet nästan lossnat helt från kroppen
Jag behövde tjata mer på min nästan 20-åriga son än på min 10-åriga bonusdotter... Så det har tyvärr inte med ålder eller blodsband att göra tyvärr ;)
Nu har han flyttat hemifrån och nog saknar jag tjatet ibland. Dessutom så har han mer städat och prydligt hemma hos sig själv än han nånsin hade på sitt rum när han bodde hemma :) Så lite av tjatet fastnade nog, fast jag hade önskat att et gjort det redan när han bodde hemma...