• Anonym (S)

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (Humpe) skrev 2015-10-26 11:38:21 följande:

Många invandrare som har arbete skickar hellre hem pengar till sina släktingar än konsumerar varor och tjänster i Sverige. De genererar inte lika mycket tillväxt alltså.

Fast det gillar SD. Hjälpa på plats, kallas det.
  • Anonym (S)
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-26 19:49:40 följande:

Jaså? Bor du i Kanada då?

För Sverige befinner sig i akut tillstånd allt för många väljer att inte se.

www.expressen.se/kvallsposten/brand-pa-tva-skolor--inom-48-minuter/

För att inte nämna tusentals brinnande bilar.

Grup0povåldtäkter, barbariska rån där man hugger ner offret bara för att denna var svensk och så vidare.

Jag finner det bissart att folk väljer att leva under en sten och blunda för verklighet än idag när välfärd avskaffas i vårt land.

Och du stannar kvar för att?
  • Anonym (S)
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-26 20:55:40 följande:

För att när det är dags så tänker jag ta till vapen, försvara mitt land medan familjen får fly till ett förutbestämt område.

Så du kan lägga korkade oneliners på nätet...

Ja, det känns ju konstruktivt. Lycka till!
  • Anonym (S)
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-26 22:13:47 följande:
    Läs på om ekonomi är du snäll. Och inse vad det innebär att ens halvera den summan. Läs på vad en stark köpkraft innebär för ett land. Sen bör man även länka till påståenden som ovan, annars anses det vara taget ur röven.
    http://www.dn.se/ekonomi/rekord-igen-julhandeln-omsatte-70-miljarder/

Här kan du läsa om vad julhandeln omsätter. Finns inga tecken på att den blir mindre i år.

Däremot känner jag många som kommer att dra ner på julklappar/julmat till sina familjer för att istället hjälpa nyanlända att få en värdig helg.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar