• Daniel12

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:57:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
    Så du menar att svenska arbetande skattebetalare ska betala mer och mer och mer i skatt för att finansiera inflödet av otacksamma horder av människor? Tacka fan för att folk tycker det känns alltmer meningslöst att gå till arbetet, då de begriper att oavsett hur mycket skatt de betalar så kommer det ändå skäras ner mer och mer på vård, skola, omsorg och polis medans alla pengar går till dessa otacksamma.

• Daniel12
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:14:12 följande:
    "Så du menar...." Nej, jag menar det jag skriver och inte det du tillskriver mig.rbet

Till att börja med ska man kanske tänka på att det inte bara är svenskar som betalar skatt i det här landet och att dessa flyktingar inte kommer att kosta hela sitt liv. De allra flesta människor vill arbeta, det är ingen egenskap som är vikt för oss så väldigt duktiga svenskar. 

Nej, jag tycke inte att skatterna ska höjas, jag är inte socialdemokrat.

Förresten, har du träffat och pratat med några av de här hemska flyktingarna? Du verkar ju ha din åsikt klar om hur de är menar jag?
    Många invandrare har arbete. Men alltför många har inte det, och alltför många vill inte arbeta. Det är dessa som blir den stora kostnaden och som gör det nödvändigt att höja skatterna mer och mer. Inte bara inkomstskatten utan även skatt på allt annat, moms o.dyl.

Vi har ett av världens högsta skattetryck. Men hur mycket vi än betalar räcker inte pengarna till och vi tvingas låna stora summor årligen, vilket ökar statsskulden.

Och hur tillförlitliga är egentligen prognoserna eller politikernas förutsägelser att jobb kommer att skapas som ger arbete åt alla som kommer hit som faktiskt vill arbeta och sköta sig?

Tänk också på att industrin automatiseras och kostnadseffektiviseras alltmer, dvs robotar och maskiner gör jobben som skulle kunna gett en massa människor arbeten. Hur ska man lyckas trolla fram en massa arbeten ur ett sådant utgångsläge? Situationen på arbetsmarknaden i Sverige är sådan att fler och fler kommer hamna i utanförskap och arbetslöshet. Och det kommer inte direkt minska kostnaderna för staten.

Men konsekvenstänk har ju aldrig iofs varit er rödgrönblåas starka sida
  • Daniel12
    Anonym (LSD) skrev 2015-10-26 23:30:27 följande:
    Kanske är dags att sluta med dem där tabletterna snart...
    Klarade du inte att argumentera emot så att du var tvungen att gå till personangrepp? Så typiskt er rödgrönblåa. Ni vet inte hur man för en diskussion, ni har inga argument och därför lyckas ni bara kläcka ur er såna meningslösa one-liners.

• Daniel12
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 00:06:44 följande:
    Men man blir ju hyfsat matt, vare sig man är röd, blå eller lila, av dessa tirader av okunnigt dravel. Vad ska man svara på en harang av substanslöst hatiskt hittepå? "Nej, du har fel" känns ju uttjatat vid det här laget. 
    "Okunnigt dravel". Förmodar att du kan peka på något i skribentens inlägg som är okunnigt dravel, och varför du anser att det är det.

Ett eller flera exempel alltså.

• Daniel12
    Anonym (Trötter) skrev 2015-10-28 05:41:04 följande:

Förhoppningsvis kan det sända signaler till andra att gatorna inte är gjorda av guld. Att komma hit som flykting och sedan spotta på det som erbjuds är för mig väldigt provocerande. Jag förstår att de hade föredragit en stor lägenhet, helst i ett centralt läge i någon av Sveriges större städer, men nu ser inte verkligheten ut så.

Hur många unga svenskar finns det inte som önskar sig en lägenhet i stan? Tyvärr kommer inte heller någon i de fallen med en nyckel på en silverbricka.

Jag är så ofantligt trött på den svenska flatheten. Om de bygger ett läger på din mark så är du helt rättslös. Om de ockuperar din buss eller sommarstuga  så får du tyvärr låta dem göra det. Det är helt ok att nyanlända inte behöver följa svensk lag, varför då undrar vän av ordning.

Därför att det finns alldeles för få vän av ordning bland dem som ska upprätthålla ordningen. Man skyller över ansvaret på olika myndigheter och instanser i sann svensk byråkrati-anda, sedan hänvisar dessa myndigheter och instanser i sin tur till andra myndigheter och instanser eller politiker.

Därför blir alla processer och förändringar väldigt sega och utdragna i detta land, där allt är någon annans ansvar.

Jag tycker det är dags att vi på skattesedlarna får via kryssalternativ välja vad vi vill att just våra skattepengar ska gå till. Så kan de som vill betala för mångkultur och inkompetenta myndigheter medans vi andra kan få slippa.

Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar