Inlägg från: Anonym (Trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trötter)

Skicka hem dess flyktingar

Drottningen70 skrev 2015-10-26 22:00:42 följande:

Ju

Årets julhandel beräknas omsätta 70 miljarder kr.... Julhandeln....

Jo, vi är ett land på ruinens brant...70 miljarder.... Julhandel...
    Kostnaden för migrationen beräknas till 36,5 miljard 2018 (hittills har ju prognoserna varit i underkant). Ge det några år till så ska du se att vi har avskaffat julen Glad
  • Anonym (Trötter)

Förhoppningsvis kan det sända signaler till andra att gatorna inte är gjorda av guld. Att komma hit som flykting och sedan spotta på det som erbjuds är för mig väldigt provocerande. Jag förstår att de hade föredragit en stor lägenhet, helst i ett centralt läge i någon av Sveriges större städer, men nu ser inte verkligheten ut så.

Hur många unga svenskar finns det inte som önskar sig en lägenhet i stan? Tyvärr kommer inte heller någon i de fallen med en nyckel på en silverbricka.

Jag är så ofantligt trött på den svenska flatheten. Om de bygger ett läger på din mark så är du helt rättslös. Om de ockuperar din buss eller sommarstuga  så får du tyvärr låta dem göra det. Det är helt ok att nyanlända inte behöver följa svensk lag, varför då undrar vän av ordning.

• Anonym (Trötter)
    todo nada skrev 2015-10-28 12:17:15 följande:
    Ja, kommer man från Syrien bör man ju rimligtvis veta att det inte finns farliga djur i det skandinaviska landet Sverige.
    Nej det är nog helt normalt att vara rädd för tomtar och troll och massa andra saker som man inte sett.

• Anonym (Trötter)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 20:19:11 följande:
    Anonym (Trötter) skrev 2015-10-28 20:14:44 följande:

Nej det är nog helt normalt att vara rädd för tomtar och troll och massa andra saker som man inte sett.

Saker som inte finns behöver man ju inte vara rädd för
    Vänligen berätta då för mig vad man behöver vara rädd för i de svenska skogarna.
  • Anonym (Trötter)

Har du någon källa på att det inte finns någon som vet om de sitter kvar på bussarna? :)

• Anonym (Trötter)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 22:23:41 följande:
    Jag hoppas att vår välfärd blir historia. 

Men om nu välfärd måste finnas så ska den användas till att hjälpa de som behöver hjälp mest. Inte svenska föräldrar som frivilligt valt att skaffa barn och liknande utan att folk som flyr krig och hat eller som svälter.

Nej, vi kan inte hjälpa allt och alla, men vi kan hjälpa många, många fler. Vi är inte ens i närheten av gränsen ännu. Det dumma med just den här "flyktingkatastrofen" är ju att vi sätter flyktingarna i en situation där de inte kan ta sig hit på enkla sätt utan förlorar sina tillhörigheter och tvingas utstå livsfara på vägen. Och sedan går det åt pengar till räddningstjänst, socialarbetare, boende och så vidare. Sådant de hade kunnat betala för själva om man hade gjort det lätt för dem att komma hit. 
    Det verkar ju friskt att önska misär över ett helt folk. Är du månne en sån där rasist?
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-07 20:44:19 följande:
    Har jag önskat misär över ett helt folk? 
    "Jag hoppas att vår välfärd blir historia".

Exakt varför du vill att Sverige skall tillbaka till medeltiden kan jag inte svara på.

• Anonym (Trötter)
    Rataxes skrev 2015-11-08 11:48:15 följande:
    Att vilja avskaffa välfärdsstaten är inte lika med att önska sig tillbaka till medeltiden.
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:40:18 följande:
    Varför skulle svenskar vara mindre kapabla till att själva ta ansvar för sin välfärd än invånarna i de nämnda länderna?
    Jag vet inte om avskaffa välfärdsstaten är synonymt med att vår välfärd raderas.

Jag antar att allt beror på takten som avvecklingen sker i. Du kan ju prova att låta bli att använda rinnande vatten i några månader för att se hur det är att vara utan välfärd.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar