Inlägg från: Anonym (I k) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I k)

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (Humpe) skrev 2015-10-27 08:31:01 följande:

Jag tror att barnbidraget kommer att försvinna eller behovsanpassas så att bara vissa får det. Jag tror att föräldraledigheten kommer att kortas. Jag tror att våldtagna kvinnor inte längre kommer att kunna få målsägarbiträden vid rättegångar. Jag tror att a-kassan kommer att sänkas igen. Fler verkningsfulla mediciner kommer att strykas från listan över vad läkare får skriva ut vilket gör att fler kommer att avlida i t.ex cancer. Högkostnadsskyddet för mediciner och läkarvård kommer att minska eller försvinna helt vilket gör att många människor inte kommer att ha råd med sina mediciner.

Jag tycker att man ska satsa på vinterbonade tält. Det går ännu snabbare att sätta upp och lättare att ta bort om det skulle bli aktuellt. Många kommer alltså att ha flytt från ett tältläger - i ett varmare land - till ett tältläger i ett betydligt kallare. Kanske kan det vara en bra signalpolitik. Faktiskt är det inte alls otroligt att det blir så. Riktiga bostäder finns inte. Migrationsverkets generaldirektör pratar om att hysa folk i mässhallar, lagerlokaler, skyddsrum mm för att de inte ska behöva ligga ute på vintern. Det är akut alltså och man har redan bestämt att ett tältläger för 35 000 personer ska smällas upp utanför Lund. En liten småstad av tält alltså, men utan infrastruktur. De som hamnade i Lima har tur med andra ord att de slipper bo i tält.

Kommer det att finnas toaletter där? Vatten? Duschar? Tvättmöjligheter? Lr kommer det att se ut som de andra lägren? Som det i Malmö som man visade på UG?
  • Anonym (I k)

Läste precis att dom kommer att tömma lägret o Malmö. Slår vad om att markägaren kommer att få stå för saneringen. Romerna borde tvingas att städa minutiöst efter sig.

• Anonym (I k)

Bara dom nu beslutar sig för att stänga resten av lägren också.

• Anonym (I k)

Socialtjänsten i Malmö har tidigare erbjudit romerna 90 platser men det var ingen som var intresserad. Så då kan dom åka hem!

• Anonym (I k)
    Nerfherder skrev 2015-10-27 16:32:43 följande:

Nix!

Alla vill inte öppna sitt hjärta. Det går bra för Reinfeldt att komma med något så urbota dumt för han har så mycke stålar så han kan bada i det. Det går inte ut över honom
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar