• todo nada
    Jonny55 skrev 2015-10-28 11:45:53 följande:

Stod i en tidning att många är rädda för skogen och dess djur och vill därför inte bo nära en skog En liten undran då, kommer inte dessa människor från länder med krig och M16 kulor vinande runt skallen ???

Men svenska skogar är jävligt farliga om man tänker efter.....

Ja, kommer man från Syrien bör man ju rimligtvis veta att det inte finns farliga djur i det skandinaviska landet Sverige.
  • todo nada
    Anonym (Trötter) skrev 2015-10-28 20:14:44 följande:

Nej det är nog helt normalt att vara rädd för tomtar och troll och massa andra saker som man inte sett.

De enda troll flyktingarna behöver oroa sig för är såna dom du. Troll som inte bor i skogen, utan som sitter vid datorn anonymt och provocerar.
  • todo nada
    Anonym (Trötter) skrev 2015-10-29 06:01:03 följande:

Vänligen berätta då för mig vad man behöver vara rädd för i de svenska skogarna.

Du greppar inte att de förmodligen inte vet ett skit om vilka djur som bor i de svenska skogarna? Fruktansvärt ignorant att sitta och tro att de skulle vara så väl medvetna om vårt djurliv när de är nyanlända.
  • todo nada
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 12:59:24 följande:

Bara en fråga

Om svenska familjer som bor på landet men inte har råd att flytta till en större stad, har de då rätt till ett gratis boende i större städer?

Och isåfall borde väl dessa personer ha företräde till dessa boenden gentemot de som kommer hit nyanlända.

Borde man itne gå ut i svensk media och fråga alla som bor på glesbyggden om de hellre vill bo i en storstad (utan extra kostnad) och sedan överlåta deras nuvarande boende till nyanlända. Borde inte dessa människor ha företräde till dessa centrala boenden

Flyktingarna som kommer nu placeras ju lite var stans i landet i mån av utrymme. Vilket endel varit missnöjda med eftersom det blivit så att de hamnat långt ute på landsbygden/i skogen. Därför undrar jag lite vad du menar med att flyktingarna kommer få centrala bostäder i städerna?

Visst kommer det väl finnas de som kommer lyckas få ett centralt boende, som inte ligger i någon förort, men dessa lär inte vara många.
  • todo nada
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:17:39 följande:

Ett exempel är väl att solna ger bort förstahandskontrakt till asylsökande och låter dem gå före de som stått i kö i 20 år

Finns många som bor utanför centrala delar av städer/bya och som måste ta bil för att handla, borde då dessa människor ha mer företräde till centralare boende

Var kan jag läsa mer om det? Har jag inte läst förut.

Min uppfattning generellt sett är att de som bor så pass avsides att de måste ha bil för att kunna handla/förflytta sig, är att de själva har valt det.

Sedan bor det säkert många i förorterna och däromkring som önskar ett centralare boende, men på dessa platser brukar det oftast finnas affärer och goda transportförbindelset.
  • todo nada
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:20:26 följande:

hur kan man dessutom vara missnöjd med att ett land tar hand om en, ger en mat, tak över huvudet och kläder och sjukvård.

Utan skall börja ställa krav på denna enorma genorositet som de blivit vägrad i många andra länder genom att vägra gå med på att bo där det finns plats.

I mina ögon spottar dessa människor volentärerna i ansiktet som ställer upp med sin tid och sitt engagemang och utrummen kläder osv genom att inte säga att det duger...

Herregud..

Om du tar fallet med de som vägrade gå av bussen så stavades problemet: kommunikation. De hade blivit informerade att de skulle till en annan plats, och visste ingenting om den platsen de istället hamnade på (som såg ut att ligga mitt ute i skogen).

Här har du en uppdaterad artikel om de som var missnöjda: touch.metro.se/nyheter/vagrade-kliva-av-flyktingbussen-nu-alskar-mohammed-dalarna/EVHojz!HqN8ijgVFlCaA/

Sedan är det ju mänskliga faktorer också, det finns idioter även bland flyktingarna. Precis som det finns idioter överallt i världen där det finns mänskligt liv.
  • todo nada
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-03 11:20:58 följande:

Sprid din främlingsfientliga dynga någon annanstans. Vi kan börja med att kasta ut sådan inhumana typer som dig tycker jag. Betalar hellre skatt till hjälp till folk som flyr från krig än till anonyma näthatare.

Ja, ser man på sina medmänniskor som "parasiter" så är det fanimej dags att börja ransaka sig själv och sina åsikter.

Där har man passerat gränsen för att vara kritisk till landets flyktingpolitik och istället börjat uttrycka ren rasistisk avsky.

Varenda människa som klarar av att använda det tänkande klotet vi har en meter norr om röven, fattar ju att delar av en busslast inte representerar inställningen hos de tusentals som kommit hit.
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 14:27:44 följande:

Bor man i nån verklighetsfrånvänt fantasibubbla så kan man kanske få det till "medmänniskor".

På jorden är det våra medmänniskor som tar smällen just nu som det enda vi tar av tillsynes obegränsat våg av människor som anser sig kunna kräva välfärd av oss.

Det håller inte, vi har passerat gränsen, för att korthuset inte ska falla sönder helt måste vi tyvärr skicka den sista vågen, 2-500 000 som har anlänt senaste åren.

Varenda en som har nått i huvudet ser ganska tydligt att det som händer nu är inte krigsrelaterat när det flödar hit folk från hela världen.

Kartan jag postade innan speglar situationen rätt bra, såvida inte tredje världskriget har börjat och vi har missat det så flyr dom inte ifrån, dom flyr till.

För mig är det medmänniskor, eftersom jag är en människa och de är människor jag. Det borde det vara för dig med om du nu tillhör det mänskliga släktet.

Kan inte du förklara för mig hur man slutar se andra individer som medmänniskor pga att man anser politiken i landet brister? Du förstår väl att det är två skilda saker hoppas jag..?
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 16:17:00 följande:

Då tolkar vi ordet olika, för mig är medmänniskor dom som lever fredligt i min närhet, inte dom som flockas här nu på jakt efter bidrag.

På samma sätt som jag inte skulle kalla den beväpnade Ahmed som säljer droger utanför mitt hus för min medmänniska så sträcker jag inte mig att kalla dom som strömmar hit nu för det.

Kollar man lite på kartan 

www.lucify.com/the-flow-towards-europe/

Så ser jag användning av ordet krig, däremot inte flykting.

Jag som spelade mycket strategispel i yngre dagar skulle nog kunna benämna det som händer nu med ett annat ord som börjar på I.

Jasså? Jag måste säga att jag är grymt imponerad av att du pratat med flyktingarna som kommer, än mer imponerad att alla gett samma svar, att de kommer hit i "jakt på bidrag".

(Jag antar att gjort detta eftersom det inte finns någon annan studie i det du påstår. För du sitter väl inte och generaliserar/ hittar på hoppas jag?)

Jag känner också två som heter Ahmed, den ena träffar jag inte så ofta eftersom han reser mycket i sitt jobb. Den andra är färdigutbildad flygplanstekniker snart, mycket trevliga personer.

I som i integrering, det var ändå fint av dig tycker jag.
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 19:56:36 följande:

När jag ser fuckups som gnäller och PROTESTERAR mot hjälpen dom får i Sverige, när jag ser fuckups "fly" från Danmark så dikterar logiken mig att det är inga krigsflyktingar det handlar om.

Eller du menar att man är krigsflykting när man "flyr" genom tiotal länder i fred och med våld "tackar nej" till hjälpen som finns där?

Jupps, det är Ahmed här ute också, mycket trevligt när han erbjuder varor att sälja, när han inte skjuter folk för att försvara sitt revir eller blir beskjuten.

Nu får du verkligen förklara dig, hur tänkte du integration när du såg kartan?

Jag får det till taktiskt invasion från flera flank.

Du vill försöka påmåla den mentaliteten de som protesterat har, på samtliga? Varför då? För att de bättre ska passa in i facket "fuckups" för dig?

Sedan är det väl inte så konstigt att de främst söker sig till Tyskland och Sverige när det är de enda länderna i Europa som välkomnat dem. Grannländerna har tagit emot flera miljoner redan, Turkiet har också tagit emot otroligt många, samt fått bidrag för att kunna bygga flyktibgförlägningar med plats för 2 milj människor.

Problemet är inte att Sverige tar ansvar, problemet är att inte alla länder inom EU agerar för att bördan ska bli lättare. Och jag tycker det är jättebra att Löfven nu agerar för att ansvaret ska fördelas. www.aftonbladet.se/nyheter/article21701714.ab

Vart bor du egentligen som har våldsamma knarkförsäljare utanför? Och ännu mer märkligt, hur vet DU vad denna våldsamma knarkförsäljaren heter..?
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-04 12:01:36 följande:

Jag försöker inget, påpekar fakta däremot att Sverige är en av dom mer avlägsna länder i deras väg, dom har slutat fly långt innan dom kommer hit, hur dom sedan beter sig när dom väl kommer talar sitt klara språk.

Nej, inget konstigt alls att dom flyr till bidrag, skulle jag själv tro att det finns länder på andra sidan jorden som kommer ge mig allt jag pekar på utan nån motprestation skulle jag kunna tänka mig att resa dit också.

Problem börjar när Sveriges totalt ansvarsbefriade politik inte klarar av att leva upp till deras förväntningar, när dom kommer hit till tältläger och misär så börjar frustration bubbla över, boenden börjar brinna, personal utsätts för våld för att inte alls svänga in på den där invasionen jag var inne på.

avpixlat.info/2015/11/03/vapengomma-hittad-vid-asylboende/

Dom verklige problem började när Sverige började nalla på biståndspengar för att bekosta bidragsflyktingar, nu när folk verkligen börjar svälta i närområdet så kommer dom alla, inte bara unga muslimer utan alla röra sig mot oss.

I en av områden såna som dig vill omvandla resten av Sverige till, tyvärr finns det inga bostäder kvar i landet att flytta till.

Hur jag vet, under sista skjutningen så kallade dom på varandra så jag råkade höra.

Människa, så som du sitter och generaliserar är fruktansvärt pinsamt och obildat. I ditt fall vet jag inte hur man riktigt hur man ska bemöta heller, eftersom det känns överkurs att behöva förklara för en vuxen människa att några få utav tio tusentals inte är synonymt med alla.

Det är som att debattera med ett litet barn som kör ut underläppen, lägger armarna i kors, och använder argument som du själv vet att du inte har statistik för (och skulle du råka ha statistik för detta enväldiga missnöje är det läge att länka till det nu).

Och som toppen på det hela en länk till..* trummvirvel*....*förväntansfull tystnad*.... Avpixlat!!

Nåja, tack för att du stärkt min bild utav att de som läser den rasistiska blaskan är generaliserande, verklighetsförvrängande individer med skygglappar.

Dom sköt och ropade på varandra så du hörde..? Så, vad bor du i för område? Det där låter ju inte som Södermalm direkt.
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-04 14:03:08 följande:

Det är pinsamt och obildad men det hindrar inte inte er att haspla ur er en massa som helt enkelt inte stämmer.

Är det nån som generaliserar på pinsam nivå så är det folk som påstår att dom som kommer hit är krigsflyktingar trots att dom flesta som flockas här just nu har inget krig i ursprungslandet så lägg av med det och varje gång du känner att generalisera så kasta en titt på kartan jag länkade innan.

Du har verkligen rätt i din beskrivning, som en trotsig litet barn som vägrar inse att det finns en värld utanför den fluffiga fina sandlådan ni leker i.

det roliga är att varje gång ni ger er på personliga påhopp så gör ni inget annat än att beskriva eget beteende.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-10-22-Nastan-9-700-asylsokande-de-senaste-sju-dagarna.html

Detta kommer givetvis inte passa dig utan du kommer väl i vanlig ordning haspla ur dig att det trots allt finns några syrier bland den oändliga strömmen av araber och afrikaner från tredje världen som vill till bidrag eller är här på andra ärenden.

Ja, avpixlat, i motsatsen till masspsykosmedia som älskar att trumma ut bilder på småbarn som ensamkommande så ser verklighet inte riktigt ut som så.

Vi har blivit varande om och om igen att vi släpper in terrorister i landet.

Föga förvånande är det då att man hittar vapen hos dom.

Nej det är inte Södermalm utan en nogo zone där man får se first hand vad det nya spännande Sverige har att erbjuda.

Och ändå befolkas det av folk som har varit här i år, jag vill inte ens veta hur det kommer se ut när man släpper loss dom sista på gatan, då inte delvis pacificerade araber som kan svenska utan folk som kommer raka vägen från våldskulturer runt om i världen.

Vem är "er"? Och vad är det dessa "er" som du associerar med mig, har "haasplat ur sig" för "massa" som "inte stämmer"?

Fast det var väl väntat att du skulle börja generalisera mig också, det gör du nog med alla som inte smeker din galna bild medhårs.

Ja, Aftghanistan och Irak är ju rena paradisen på jorden. Det är därför Sverige och USA förlänger sin millitära närvaro i landet. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6294465

Att du inte tar dig en liten charter till det krigs fria landet Irak? www.svd.se/is-framfart-i-irak-visar-regeringens-oformaga-att-stoppa-dem

Ja, avpixlat är ju kända för att förmedla en objektivitet i de nyheter de rapporterar om. Det tycker nog de flesta som bor i drömmlandet hittepå som ligger i fantasigalaxen.

Är det inte fruktansvärt dumt att bosätta sig på en plats där majoriteten av de som bor är människor man ogillar?
  • todo nada
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-04 14:55:39 följande:

Men vad säger du, vill du inte bo i Afghanistan?! Det som är så trevligt! Den enda nackdelen jag kan se är att man som kvinna blir stenad om man är otrogen, men herregud, då får man ju skylla sig själv faktiskt! Förstår inte varför folk flyr från ett så trevligt ställe! Tror jag ska köpa sommarstuga där, huspriserna lär ju vara rätt överkomliga! Vad säger du om att gå ihop och köpa en mysig liten tomt utan för Kabul? 

Jag hittade detta charmiga flerfamiljshuset strax utanför Kabul:

Lite färg, gardiner och spackel i skotthålen bara, sen är vi good to go. Kanske öppna ett litet bed and breakfast..?
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-04 17:50:43 följande:

Du och dina floskelkompisar som konsekvent kan inte hålla sig till ämnet.

hamnar man i en "diskussion" med nån av er så ser det komiskt likt detta

Leffe summerar invandrings debatten på en minut, begåvad man detta.

Du har helt rätt att det finns oroliga områden och fattiga områden, det är inte likvärdigt med att vara en "krigsflykting".när man framför att ansvara för sitt liv anser att eu ska bjuda på kalaset.

Igen bör du klicka på länken med kartan.

Avpixlat bland många andra tidningar tar ofta upp saker som masspsykosmedia blundar för helt, som vapen på asylboende, vapen alltså.

Avpixlat som bland annat nyligen avslöjade hur Migrationsverket försökte sopa våldtäkt på tre årig barn under mattan.

Det var fruktansvärt dumt att släppa in folk från tredje världen som förslummade och islamiserade hela områden, helt rätt.

I vanlig ordning när det kommer till floskelgänget, dumt att se sitt område förslummas över en tid, nej, väldigt trist att bo i ett område i sverige där svenskar hatas och ses som nått sämre, väldigt.

Ja, det blir nog lätt att man ser de flesta andra som OT när man tror tråden handlar om att uttrycka rasistiska åsikter kan jag tänka mig.

Jag tycker väl knappast heller att diskussionen är särskilt givande. Lite dom att förklara att solen är gul för någon som fötts blind, man vet att informationen inte kommer tillgodogöras ändå...

Hänvisar man till avpixlat som bra och annan media som "masspsykosmedia" är man verkligen fast riktigt hårt i sin lilla bubbla.

Och så klart med tillhörande beskrivning av islamisering och hela köret, du spar inte på krutet du.

Det är inte så att du hatas för att du går runt och tror att de som kommer hit är våldsamma galningar som våldtar och vill islamisera..? Det kan ju också vara bara för att du är svensk, men du kan ju överväga scenariot att dina rasistiska åsikter eventuellt kan påverka synen på dig en liten gnutta.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar