Anonym (sorry) skrev 2015-11-04 12:01:36 följande:
Jag försöker inget, påpekar fakta däremot att Sverige är en av dom mer avlägsna länder i deras väg, dom har slutat fly långt innan dom kommer hit, hur dom sedan beter sig när dom väl kommer talar sitt klara språk. 
Nej, inget konstigt alls att dom flyr till bidrag, skulle jag själv tro att det finns länder på andra sidan jorden som kommer ge mig allt jag pekar på utan nån motprestation skulle jag kunna tänka mig att resa dit också. 
Problem börjar när Sveriges totalt ansvarsbefriade politik inte klarar av att leva upp till deras förväntningar, när dom kommer hit till tältläger och misär så börjar frustration bubbla över, boenden börjar brinna, personal utsätts för våld för att inte alls svänga in på den där invasionen jag var inne på. 
avpixlat.info/2015/11/03/vapengomma-hittad-vid-asylboende/ 
Dom verklige problem började när Sverige började nalla på biståndspengar för att bekosta bidragsflyktingar, nu när folk verkligen börjar svälta i närområdet så kommer dom alla, inte bara unga muslimer utan alla röra sig mot oss. 

I en av områden såna som dig vill omvandla resten av Sverige till, tyvärr finns det inga bostäder kvar i landet att flytta till. 
Hur jag vet, under sista skjutningen så kallade dom på varandra så jag råkade höra. 

Människa, så som du sitter och generaliserar  är fruktansvärt pinsamt och obildat. I ditt fall vet jag inte hur man riktigt hur man ska bemöta heller, eftersom det känns överkurs att behöva förklara för en vuxen människa att några få utav tio tusentals inte är synonymt med alla. 
Det är som att debattera med ett litet barn som kör ut underläppen, lägger armarna i kors, och använder argument som du själv vet att du inte har statistik för (och skulle du råka ha statistik för detta enväldiga missnöje är det läge att länka till det nu). 
Och som toppen på det hela en länk till..* trummvirvel*....*förväntansfull tystnad*.... Avpixlat!!  

Nåja, tack för att du stärkt min bild utav att de som läser den rasistiska blaskan är generaliserande, verklighetsförvrängande individer med skygglappar. 
Dom sköt och ropade på varandra så du hörde..? Så, vad bor du i för område? Det där låter ju inte som Södermalm direkt.