Inlägg från: Anonym (Galen regering, allt är deras fel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Galen regering, allt är deras fel)

Skicka hem dess flyktingar

Alla borde skickas tillbaka. Dessa som kommer är enbart ekonomiska migranter.

Klart som fan att trycket på Sverige är enormt då regeringen hela tiden skickat och fortsätter att skicka, denna gången extra till barnfamiljer och de ensamkommande flyktingarna, signaler att det är bara att komma till fina Sverige så förser vi er med fri läkarvård, fri tandvård, fritt boende och livslånga bidrag. Du behöver inte arbeta en endaste dag i ditt liv, du får ditt automatuttagskort och så plockar du bara ut pengar därifrån (detta är ju sant dessutom).

Bättre än någon lottovinst.

Regeringen har orsakat detta och ingen annan. Idioti på högsta nivå.

Anonym (Galen regering, allt är deras fel) skrev 2015-10-27 14:32:44 följande:

Alla borde skickas tillbaka. Dessa som kommer är enbart ekonomiska migranter.

Klart som fan att trycket på Sverige är enormt då regeringen hela tiden skickat och fortsätter att skicka, denna gången extra till barnfamiljer och de ensamkommande flyktingarna, signaler att det är bara att komma till fina Sverige så förser vi er med fri läkarvård, fri tandvård, fritt boende och livslånga bidrag. Du behöver inte arbeta en endaste dag i ditt liv, du får ditt automatuttagskort och så plockar du bara ut pengar därifrån (detta är ju sant dessutom).

Bättre än någon lottovinst.

Regeringen har orsakat detta och ingen annan. Idioti på högsta nivå.

Glömde skriva att det som gör mig så jävla förbannad är att regeringen tar MINA hårt förvärvade skattepengar, våra pengar och spenderar dem på ett totalt vansinne i en strävan att byta ut befolkningen mot en annan. Istället för att spendera mina skattepengar på framtiden, våra barn, skolan, vården, de äldre, samhället i stort osv.

Usch och tvi på er regeringsfolk. Skämmas ska ni fan göra.
    HenryIronstead skrev 2015-10-27 14:42:49 följande:

En dag får vi hoppas att rättvisa skipas. En dag kommer folk titta tillbaka och säga "Okej, det första Sverige gjorde fel var att..."

Det är fortfarande regeringen som förstör landet. Inte Sverige som sådant.

Bara ett ex FORTFARANDE inga gränskontroller. Bara det är häpnadsväckande.

T.o.m Tyskland införde gränskontroller redan typ dag två. Och Sverige......nej FORTFARANDE ingenting, händerna i fickorna. Regeringen är värdelös.

Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-27 16:36:46 följande:

Verkligheten är redan ikapp i Hermodsdal, Rosengård, Nydala, Lindängen, Gullvik, Seved, Sofielund, Nobel, Möllan, delar av Sorgenfri, Holma, Kroksbäck,en del av Värnhem och sist men absolut inte minst Arlöv, förstår du. Segevång närmar sig. Allt det här är områden i och i utkanten av Malmö Det är därför de vill förstöra resten av landet också för att de tycker att det funkar så jäkla bra där de själva bor. 

Alltså jag bor i Malmö...du glömde en massa områden till.

Jag säger att hela Malmö är ett jävla stort ghetto. Det är enbart kanske två områden där det bor lite mer svenskar. Resten är skit. Vi har ju nordens störrsta moské, säger väl allt. En till moské enormt stor håller på att byggas vid motorvägen mot öresundsbron.
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-27 23:05:29 följande:

Du har rätt, jag tog faktiskt bara de som är värst. Har själv bott i Malmö för många år sedan, kommer inte att hända igen. 

Tänker du på den vid Jägersro? Den är nästan klar. Enligt beskrivning i en intervju: "Föreningen tycker att platsen är idealisk. Synlig från både stad och motorväg."

De borde använda den som ayslcenter. Det duger den till i alla fall. Den har tre våningar, salar för 600 böneplatser plus andra lokaler.

Mycket god idé att använda den som asylcenter/flyktingboende. Dags att öppna sina hjärtan för de egna så att säga.
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 10:30:12 följande:

Du såg inte min andra källhänvisning som visar att 48% av Malmös förskolebarn inte hade svenska som modersmål 2006 och att andelen barn upp till 17 år med utländsk härkomst eller med föräldrar med utländsk härkomst var 42,8%? Tror du att siffrorna är exakt samma nu eller du kanske tror att andelen är lägre nu 10 år senare?

Det är därför griskött överhuvudtaget inte ens serveras längre i Malmö. Vi andra föräldrarharklagat på att våra barn äter tex skinka men då får man svaret att "det är lättare att förvara kalkon än det är skinka". Det sa de till oss, men det är BS den egentliga anledningen är ju så uppenbart glasklar.
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-03 14:01:34 följande:

Jovisst, har vi råd med allt. Geniet Bah ska besöka något boende i Stockholm där huvudsakligen papperslösa bor. Skulle inte de ut var det sagt?

Sedan kommer lite något att begrunda här. Allt verkar bli bara värre och värre. ledarsidorna.se/2015/11/smygmobilisering-som-ett-brev-pa-posten/Under tiden har inte ministrarna tid att dyka upp på aktuellt och diskutera flyktingfrågan för att de har middag med tjejgänget. Sedan fattar de misstaget och drar tillbaka bilderna från twitter och facebook och annat men det är redan ute.www.facebook.com/rodgronrora/photos/a.574636165939994.1073741828.560380734032204/944022549001352/&fref=nf

Var stär det beslutet att papperslösa ska ut ur Sverige?

Det är Tyskland som utvisar alla utan papper, i Sverige är de välkomna.
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-03 14:42:28 följande:

Parasiter är fel ord helt fel, lika som att använda sig av rasister när folk har en åsikt som går emot regeringens vanskliga politik eller sin egen åsikt.

Man ska ha en debatt på rätt nivåer gäller från vänster till höger. Sverige måste helt enkel anpassa sin flyktingpolitik till våra grannländer och EU. Flyktingpolitiken är helt enkel orimlig.

Det är inte bara skribenter här inne som anser det, många länder ser Sverige som ett experiment hur många flyktingar ett land kan ta emot innan landet kollapsar.

Klart folk reagerar vore konstigt annars, men man ska diskutera på en vettig nivå, att bara sitta dag ut och dag in och skriva om allt och inget ger inget.

Sedan finns det journalister som för en vettig debatt, men Sverige saknar fler duktig journalister som vågar diskutera rakt och ärligt, att vi har politiker som är rädda att känns sig obekväma och rädda för att ställas mot väggen det vet vi. 

Sverige ligger långt ifrån våra grannländer och majoriteten EU länder när det gäller flyktingpolitik.

Mycket bra inlägg.

Det enda är att du borde ha gjort styckesindelningar så att folk orkar ta sig tiden att läsa den. Uppdelar själv aningen i citeringen.
    Anonym (visst) skrev 2015-11-05 21:21:24 följande:

Alltså, för det första tycker jag inte att de behöver visa mer tacksamhet än du och jag för att vi får bo i ett bra land. Alla borde den rätten, enligt mig. Och jag tycker således inte att deras otacksamhet borde förvåna oss mer än den otacksamhet och bortskämdhet som finns hos så många svenskar. 

Sedan vet man ju inte hela storyn om varför dessa flyktingar kände som de kände när de anlände. Det kan handla om chock som utlöstes när de kom fram (om man tänker sig att adrenalinet rusat under själva resan), eller grupptryck (att en person inte ville stiga av bussen och resterande var osäkra och inte riktigt visste vad de skulle göra). Man borde inte döma så snabbt, det är svårt att föreställa sig vad de varit med om och är man traumatiserad kanske man börjar bete sig lite underligt innan man fått bearbeta allt.

Man brukar utgå från sig själv.

Ja jag hade varit otroligt tacksam om jag fått allt Sverige ger.
    Kung Markatta skrev 2015-11-06 13:21:31 följande:

- "Skicka tillbaka dem till Tyskland", säger migrationsminister Morgan Johansson (S). Nej, här är det ännu värre svarar tyskarna.

www.thelocal.de/20151105/sweden-tells-refugees-to-stay-in-north-germany

"I can't see how it would be any better here than in Sweden - people are already sleeping on camping mats in empty market halls," Anke Erdmann, a Green Party state parliament member for the north German state of Schleswig-Holstein told The Local.

Läste på Die Welt artikeln om Sveriges uttalanden som toppar tidningens mest lästa, länk:www.welt.de

Strömme kommer enbart stiga eftersom båda Tyskland och Österrike nu börjat snabb utvisa båda Afghaner och afrikaner då de bedöms ha kommit pga ekonomiska skäl.

Då kommer alla till Sverige som fortfårande låter de flesta Afghaner stanna. Även Finland gör samma bedömning som Tyskland och de kommer nu tillbaka till Sverige.

Är det inte dags för den svenska regeringen att vakna också och börja göra samma bedömning och skicka ut dem snabbare än kvickt, utvisning dirket annars väntar flera miljoner till,på,sin avresa från Afghanistan mot specifikt Sverige.

Jag förstår inte varför Löfven inte avgår.

Han har nästintill hela svenska folket mot sig.

Förståe han inte att han är okapabel och inkompetent att rädda Sverige, med honim sjunker vi som Titanic.

Låt statsministerposten gå till en stark och handlingskraftig person, någon likt Anna Kinberg Batra, någon som kavlar upp ärmarna och vågar göra jobbet som skulle ha gjorts redan i augusti, vi är nästan nu inne i december och båten sjunker som en sten.

GAME OVER Stefan L, ge platsen till någon värdig titeln "Sveriges statsminister" med betoning på SVERIGES.

Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar