Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 10:20:23 följande:
    Oavsett hur dom beter sig måste dom ut från landet, vi har varken råd eller ens resurser att bjuda dessa paras... ursäkta krigsflyktingar på lyxtillvaro.  

Sprid din främlingsfientliga dynga någon annanstans. Vi kan börja med att kasta ut sådan inhumana typer som dig tycker jag. Betalar hellre skatt till hjälp till folk som flyr från krig än till anonyma näthatare.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 21:21:29 följande:
    ekstrabladet.dk/nationen/flygtning-bryder-sig... Krigsflyktingar vad?  

Vad vill du med den artikeln? Det står ju inget i den om att de är krigsflyktingar eller inte? Det står om flyktingar på Bornholm som uttrycker tacksamhet över hjälpen de fått från Danmark men påpekar att det är svårt för en barnfamilj attt bo på 9 kvadratmeter i 3 år som de gjort. De säger också att de har familj på en annan ort i Danmark och att de gärna skulle flytta in hos dem eftersom de tror barnen skulle må bättre med familjen nära. Tycker det låter som högst rimliga önskemål. Tre på på 9 kvm med småbarn kan inte vara någon höjdare och inget någon ska behöva acceptera i ett humant mottagande. Särskilt inte eftersom familjen tydligen kan ordna eget boeende.
  • SpanskaFlugan
    todo nada skrev 2015-11-04 14:39:07 följande:
    Vem är "er"? Och vad är det dessa "er" som du associerar med mig, har "haasplat ur sig" för "massa" som "inte stämmer"?
    Fast det var väl väntat att du skulle börja generalisera mig också, det gör du nog med alla som inte smeker din galna bild medhårs.

Ja, Aftghanistan och Irak är ju rena paradisen på jorden. Det är därför Sverige och USA förlänger sin millitära närvaro i landet. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Att du inte tar dig en liten charter till det krigs fria landet Irak? www.svd.se/is-framfart-i-irak-visar-regeringe...

Ja, avpixlat är ju kända för att förmedla en objektivitet i de nyheter de rapporterar om. Det tycker nog de flesta som bor i drömmlandet hittepå som ligger i fantasigalaxen. smile2.gif

Är det inte fruktansvärt dumt att bosätta sig på en plats där majoriteten av de som bor är människor man ogillar?
    Men vad säger du, vill du inte bo i Afghanistan?! Det som är så trevligt! Den enda nackdelen jag kan se är att man som kvinna blir stenad om man är otrogen, men herregud, då får man ju skylla sig själv faktiskt! Förstår inte varför folk flyr från ett så trevligt ställe! Tror jag ska köpa sommarstuga där, huspriserna lär ju vara rätt överkomliga! Vad säger du om att gå ihop och köpa en mysig liten tomt utan för Kabul? 
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 15:13:42 följande:
    Är det rimmligt när man flytt från ett krig att va så otacksam mot ett land som tar emot en och bistår med tak över huvudet och mat mm

Vad är minimum enligt dig då? När har de rätt att klaga? Och var går gränsen för vad som är humant beteende. Jag menar, vi skulle ju kunna låta dem bo i ouppvärmda gamla industrilokaler och servera bara havregrynsgröt. Har de rätt att klaga då? Eller ska vi slå på värmen någon timme om dygnet kanske?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 15:47:23 följande:
    . * Jag anser att flyr man från krig genom hela europ så skall man vara glad att någon tar emot en. Sedan är det ju bara1/3 av dessa "flyktingar" som faktiskt flyr kriger i syrien. Och när man lever på anda inte ens egna pengar så skall man va glad för det an får även om det är en industrilokal *Jag anser att de som inte "flyr" kommer inte skall ha rätt till något som de själva inte bekostar på samma sätt som jag flyttar till frankrike eller england *Egentligen borde de flyktingar som är riktiga flyktingar få riktiga boenden och riktigt bra liv här, sålänge det inte innebär nedskärningar i välfärden. Vi skall enbart ta emot så många vi kan hantera på et BRA sätt de andra skall vi inte ens släppa in

Man man fly från mycket som inte är krig. Kvinnor i Afghanistan stenas för påstådd otrohet, är det skäl nog att få kallas flykting? Andra flyr eftersom de förföljs av religösa eller ideologiska skäl, andra för att de har "fel" sexualitet. Vad är skäl nog enligt dig? Och hur många är många nog? Och varför ska du få leva i trygghet och överflöd utan att dela med dig till andra? Det enda som skiljer dig från en somalisk man är att du hade turen att födas i Sverige och inte Somalia.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 16:20:20 följande:
    Sant, jag hade tur i det genetiska lotteriet Men jag vet att om jag hade flytt eller flyttat till ett annat land, så hade jag kollat vad Jag kunde göra för landet som motagit mig istället för att se vad landet skall göra för mig

Aha, så du hade byggt dig ett hus redan till första natten, lärt dig språket, hittat ett vitt jobb med medelinkomst, betalat in 30% skatt och genast blivit en bidragande medborgare. All inom 24 timmar naturligtvis, allt annat är snyltande.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 16:20:20 följande:
    Sant, jag hade tur i det genetiska lotteriet Men jag vet att om jag hade flytt eller flyttat till ett annat land, så hade jag kollat vad Jag kunde göra för landet som motagit mig istället för att se vad landet skall göra för mig

Föresten svarade du inte på frågan om vad du anser är skäl nog att få skydd i Sverige.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-06 13:08:47 följande:
    [quote=75959708][quote-nick]SpanskaFlugan skrev 2015-11-04 16:14:16 följande:[/quote-nick] Man man fly från mycket som inte är krig. Kvinnor i Afghanistan stenas för påstådd otrohet, är det skäl nog att få kallas flykting? Andra flyr eftersom de förföljs av religösa eller ideologiska skäl, andra för att de har "fel" sexualitet. Vad är skäl nog enligt dig? Och hur många är många nog? Och varför ska du få leva i trygghet och överflöd utan att dela med dig till andra? Det enda som skiljer dig från en somalisk man är att du hade turen att födas i Sverige och inte Somalia. Nu har vi ju hundratals-miljoner som har det sämre än oss, så se så flytta till Somalia. Du kan ju lära dem att få tur och bygga ett samhälle ala Sverige , lycka-till. Kram

Lär dig citera korrekt. Blir lättare att bemöta dina "inlägg" då. Men om jag ska försöka tolka ditt "argument" så går det ut på att alla som visar medkänsla för de som har det sämre ska flytta? Hur hjälper det de som flyr tycker du? Och hur tror du det går för Sverige om majoriteten av Sveriges skattebetalare flyttar till Somalia? Känns som du mest vill få till ett litet "slagkraftigt" svar enligt formulär 1A på på Avpixlat....
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 19:44:04 följande:
    Nej, Sverige har ingen skyldighet att finansiera folk som förstör/förstört sina egna länder och istället för att bygga upp dem väljer att flytta till ett bidragsparadis. Om det inte varit bidragen som lockat hade de stannat i något av alla de andra länderna som finns i världen. 

Snälla, ta en kurs i IR.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-06 20:24:44 följande:
    [quote=75968730][quote-nick]SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 16:59:40 följande:[/quote-nick] Lär dig citera korrekt. Blir lättare att bemöta dina "inlägg" då. Men om jag ska försöka tolka ditt "argument" så går det ut på att alla som visar medkänsla för de som har det sämre ska flytta? Hur hjälper det de som flyr tycker du? Och hur tror du det går för Sverige om majoriteten av Sveriges skattebetalare flyttar till Somalia? Känns som du mest vill få till ett litet "slagkraftigt" svar enligt formulär 1A på på Avpixlat.... Flyr från vad? Hur tror du det går när majoriteten i Sverige tjänar lika "mycket" som de i Somalia?

Och så var det det där med citeringsfunktionen.... 1. De flyr från krig, fattigdom, förföljelse bland annat. 2. Varför skulle majoriteten i Sverige tjäna lika "mycket" som de gör i Somalia? (jag antar att du med "mycket" menar att de tjänar lite). Dina skills som debatör lämnar mycket att önska. Du ser, här får du mothugg, inte samma jublande medhåll som på Avpixlat och Flashback. Dina små "inlägg" räcker dör men här får du fan i mig ta och formulera kompletta meningar och genomtänkta argument. Annars orkar jag inte lyssna på dig.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Vampire) skrev 2015-11-06 23:42:27 följande:
    "Debatör"? "Räcker dör"? Skärp dig om du vill verka seriös.

OJ! Två stavfel i ett helt inlägg! Måste vara helt oläsligt för dig nu.
  • SpanskaFlugan
    HenryIronstead skrev 2015-11-07 18:11:57 följande:
    Tio procent, MAX tio procent är från Syrien. Antagligen färre. Vet du vad tio procent är? Tio procent av hundra är... TIO! Blir glad av att höra att 60% får avslag. Komma från fredliga länder och tro att man kan få allt i Europa, jo tjenare.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL

News flash, det är krig i fler länder än Syrien. Jag nämnde inte ens Syrien i mitt inlägg. Nämnde heller inte avslag och 60%, citerade du ens rätt inlägg?
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar