Inlägg från: HenryIronstead |Visa alla inlägg
  • HenryIronstead

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 09:39:59 följande:

Nu har det hänt IGEN flyktingar som vägrar kliva av bussen när de kommit till ettasylboende.
    Borde inte dessa människor skickas hem igen.
    Passar det inte så åk någon annan stans.

http://www.expressen.se/nyheter/asylsokande-vagrar-kliva-av-bussen/

Jo. Det är väl fjärde gången på kort tid nu? Ja det borde vara "kliv av bussen eller enkelbiljett hem".
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Drottningen70 skrev 2015-10-26 22:00:42 följande:

Ju

Årets julhandel beräknas omsätta 70 miljarder kr.... Julhandeln....

Jo, vi är ett land på ruinens brant...70 miljarder.... Julhandel...
    Inte här hos mig. Här hamnar alla matinköp och presentinköp för barn på ca 1500-2000 kr
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead

Alltså.. Alla människor fattar väl att efter det att Migrationsverket "gjort sitt", efter det att regeringskansliet sparat klart, efter det att alla sjukhusens evakueringsplatser är fulla av flyktingar som ska bo där... Vad händer då?

Då blir det som i Italien, Kroatien, Frankrike....

Illegala läger, enkla tältläger, alla möjliga tält som de kan komma över billigt. Var man för sig själv. Några kommer slå sig ihop på ett visst fält och ligga där och tälta olagligt. Några frivilliga kommer göra som de i Frankrike och Kroatien - jobba frivilligt 16 timmar om dagen för att se till att alla illegala tältläger inom tio mils radie får åtminstone ett mål mat om dagen, köra ut dem, försöka se till att det blir rättvist fördelat...

Rekommenderar er verkligen att se HELA denna: Det är från et tv-program som sänts i Frankrikes kanaler. Ursprungligen sänt i TMC, Television Monte Carlo

• HenryIronstead
    Nerfherder skrev 2015-10-27 14:37:03 följande:
    Ja, och det du påstår stämmer inte. Förresten, du skriver på ett sätt som gör dig lätt att känna igen. Tänk om jag skulle börja skriva anonymt ist, vem skulle du då hacka på?
    Det skulle vara fruktansvärt lätt att känna igen dig anonymt.
  • HenryIronstead
    Anonym (Galen regering, allt är deras fel) skrev 2015-10-27 14:39:34 följande:
    Glömde skriva att det som gör mig så jävla förbannad är att regeringen tar MINA hårt förvärvade skattepengar, våra pengar och spenderar dem på ett totalt vansinne i en strävan att byta ut befolkningen mot en annan. Istället för att spendera mina skattepengar på framtiden, våra barn, skolan, vården, de äldre, samhället i stort osv.

Usch och tvi på er regeringsfolk. Skämmas ska ni fan göra.
    En dag får vi hoppas att rättvisa skipas. En dag kommer folk titta tillbaka och säga "Okej, det första Sverige gjorde fel var att..."
  • HenryIronstead
    HenryIronstead skrev 2015-10-27 13:49:05 följande:

Alltså.. Alla människor fattar väl att efter det att Migrationsverket "gjort sitt", efter det att regeringskansliet sparat klart, efter det att alla sjukhusens evakueringsplatser är fulla av flyktingar som ska bo där... Vad händer då?

Då blir det som i Italien, Kroatien, Frankrike....

Illegala läger, enkla tältläger, alla möjliga tält som de kan komma över billigt. Var man för sig själv. Några kommer slå sig ihop på ett visst fält och ligga där och tälta olagligt. Några frivilliga kommer göra som de i Frankrike och Kroatien - jobba frivilligt 16 timmar om dagen för att se till att alla illegala tältläger inom tio mils radie får åtminstone ett mål mat om dagen, köra ut dem, försöka se till att det blir rättvist fördelat...

Rekommenderar er verkligen att se HELA denna: Det är från et tv-program som sänts i Frankrikes kanaler. Ursprungligen sänt i TMC, Television Monte Carlo

Någon som tittat på videon (rekommenderas VARMT)  och har några åsikter...?
  • HenryIronstead
    Anonym (Galen regering, allt är deras fel) skrev 2015-10-27 15:51:21 följande:

Bara ett ex FORTFARANDE inga gränskontroller. Bara det är häpnadsväckande.

T.o.m Tyskland införde gränskontroller redan typ dag två. Och Sverige......nej FORTFARANDE ingenting, händerna i fickorna. Regeringen är värdelös.

Nej de måste vänta på den totala kollapsen först. Ibland undrar jag om det är regeringen man tittar på i TV eller om det är en dold kamera på Beckomberga eller likande psykinrättning.
  • HenryIronstead
    Anonym (Shalimar) skrev 2015-10-27 20:22:22 följande:

Om du tror att jag supportar mig själv via flera olika nick här i tråden så kan jag härmed visa att så inte är fallet. Man kan nämligen bara ha en anonym signatur per tråd, och här är den jag valt. Detta innebär förstås även att detta är det första inlägget med detta "anonyma" nick eftersom jag bara skapade det för att visa att jag inte har varit anonym i tråden tidigare - då skulle jag inte kunna skriva under detta anonyma nick. 

mvh//Voluptuous Shalimar

• HenryIronstead
    enånittitre skrev 2015-10-28 13:46:44 följande:

www.svt.se/nyheter/regionalt/dalarna/flera-asylsokande-vill-inte-kliva-av-i-trangslet
    Ännu mer "flyktingar" som inte fått den centrala lägenhet i Stockholm de förväntat sig.

-Skall bli intressant att se reaktionerna om några veckor när resenärerna kommer fram till sina tältläger!

Kanske bryter inbördeskriget ut då?
  • HenryIronstead
    nordanvind skrev 2015-10-28 20:18:47 följande:

Jag föreslår att vi tar emot så många vi klarar sen bombar vi sliten ur is o sen skickar vi tillbaka allihop. Optimalt inom ett år.

Med vilket försvar då? Gillar idén dock. Dessa unga starka män kan säkert åter bygga upp landet!
  • HenryIronstead
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-29 14:54:33 följande:
    Det är inte hela citatet. Han sade också att det där duger enbart för kvinnor. Det du. 

Skulle precis skriva det! hahah! "...duger inte ens till min hund!.... Till en kvinna, kanske..."

Seriöst, vad är det för människor vi tar in?

• HenryIronstead

• HenryIronstead
    Anonym (Mycket vill ha mer...) skrev 2015-10-30 07:44:09 följande:

Självklart är man oroligt för vad som kommer hit..dock vill ju dom flesta integrera sig i samhället till skillnad från tiggarna på gatan utanför varenda affär! Igår satt det två svenska tjejer 13årsåldern i shoppingcentrumet något skämmigt, några klasskamrater kom fram till dom, då vart tjejerna sura på dom o sa "gå härifrån ni förstör ju allt"...

NÄE är det sant?? Om jag gått i deras skola hade jag skrattat ut dom. Så skämmigt!
  • HenryIronstead
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 21:21:29 följande:

ekstrabladet.dk/nationen/flygtning-bryder-sig-ikke-om-bornholm-min-datter-vil-doe-af-sult/5808669

Krigsflyktingar vad?

Nej knappast. 10% kanske. Antagligen färre.

Någon som vet hur det gått på den skånska slätten? Är nyadeln nöjd med sina boningar?
  • HenryIronstead
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 23:37:39 följande:

Och så var det det där med citeringsfunktionen.... 1. De flyr från krig, fattigdom, förföljelse bland annat. 2. Varför skulle majoriteten i Sverige tjäna lika "mycket" som de gör i Somalia? (jag antar att du med "mycket" menar att de tjänar lite). Dina skills som debatör lämnar mycket att önska. Du ser, här får du mothugg, inte samma jublande medhåll som på Avpixlat och Flashback. Dina små "inlägg" räcker dör men här får du fan i mig ta och formulera kompletta meningar och genomtänkta argument. Annars orkar jag inte lyssna på dig.

Tio procent, MAX tio procent är från Syrien. Antagligen färre. Vet du vad tio procent är? Tio procent av hundra är... TIO!

Blir glad av att höra att 60% får avslag. Komma från fredliga länder och tro att man kan få allt i Europa, jo tjenare.
  • HenryIronstead

I Tensta, norr om Stockholm, kan en kvinna med utländskt utseende knappt gå ut utan slöja utan att bli bespottad eller få fula ord som "hora" efter sig. VISSA INVÅNARE ANSER ATT TENSTA INTE TILLHÖR SVERIGE, PÅ ALLVAR.

Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar