Inlägg från: Anonym (Humpe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Humpe)

Skicka hem dess flyktingar

Nerfherder skrev 2015-10-28 08:29:48 följande:
    Källa?
    Det där med 40% läste jag i Sydsvenskan för x antal år sedan. Jag kan leta upp det hoppas jag.
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 08:29:48 följande:
    Källa?
    Det var lätt att hitta:

sv.wikipedia.org/wiki/Sociala_f%C3%B6rh%C3%A5llanden_i_Malm%C3%B6_kommun

Malmö:

"...samtliga tio stadsdelar har en högre andel invandrare än riksgenomsnittet. 70 590 eller 26% av hela kommunens befolkning var 2006 födda utomlands. Samma år hade 99 236 personer eller 35,9% utländsk bakgrund, det vill säga var själva födda utomlands eller hade utomlands födda föräldrar, bland barn upp till 17 år var andelen 42,8 %.[11] År 2007 hade 48 % av Malmös förskolebarn under fem års ålder ett annat modersmål än svenska."

Observera att detta gäller 2006. Det har alltså gått nästan 10 år och under den tiden har kommunen tagit emot ännu fler invandrare.
  • Anonym (Humpe)
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 09:02:29 följande:
    Det där med 40% läste jag i Sydsvenskan för x antal år sedan. Jag kan leta upp det hoppas jag.
    Troligtvis är siffran nu 10 år senare snarare 50%.
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 10:02:02 följande:
    Whoa, källhänvisning! Man tackar.
    Du såg inte min andra källhänvisning som visar att 48% av Malmös förskolebarn inte hade svenska som modersmål 2006 och att andelen barn upp till 17 år med utländsk härkomst eller med föräldrar med utländsk härkomst var 42,8%? Tror du att siffrorna är exakt samma nu eller du kanske tror att andelen är lägre nu 10 år senare?
  • Anonym (Humpe)
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-28 10:24:20 följande:
    Jag skulle inte bry mig. Du vet, de små trollen presenterar aldrig några källor själv, det bästa är därmed att ignorera. Annars brukar vettigheter urarta i pajkastning. Tro inte för en sekund att källor efterfrågas för att ta till sig sanningen. Tyvärr.
    Nej tydligen inte eftersom jag nu faktiskt visat en källhänvisning.
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 11:42:20 följande:
    Är du läskunnig?
    Jag är läskunnig. Jag läser på sidan min länk hänvisar till att:

"Samma år hade 99 236 personer eller 35,9% utländsk bakgrund, det vill säga var själva födda utomlands eller hade utomlands födda föräldrar, bland barn upp till 17 år var andelen 42,8 %.[11] År 2007 hade 48 % av Malmös förskolebarn under fem års ålder ett annat modersmål än svenska."

Jag konstaterar att detta var 10 år sedan och jag tror inte att siffrorna är samma idag.

Jag läser också att du fortfarande verkar kräva källhänvisning.

Vänligen meddela exakt vad det är du inte tycker att jag kan läsa. Jag förstår inte vad du menar.
  • Anonym (Humpe)
    tobbe01 skrev 2015-10-28 11:50:49 följande:

Det sorgligaste är att media rakt av medvetet PISKAR UPP och underblåser "vi och dom" och ev motsättningar. Varför vill man provocera? Jo de vill ju väcka känslor för annars kan de stänga sina redaktioner och gå hem!!. Genom att T EX envetet kalla män i cirka 17-årsåldern(?) för "barn" när de kommer hit helt utan id-handlingar och påstår att de är under 18. Ett annat exempel (i högen) är det som skrivs om de sk EU-migranterna. Detta daltande och tramsande kring denna numera gigantiska grupp som på INTET VIS kan vara en svensk angelägenhet är patetisk.

17-åringar vill nog inte kallas för barn i allmänhet även om de är myndiga.
  • Anonym (Humpe)
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 12:03:22 följande:
    17-åringar vill nog inte kallas för barn i allmänhet även om de är myndiga.
    Jag menar även om de inte är myndiga.
  • Anonym (Humpe)
    sextiotalist skrev 2015-10-28 11:36:23 följande:
    Och vi bidrog till att öka antalet, då min sambos mamma har en förälder som är född utomlands (som dessutom kom som ensamkommande flyktingbarn under andra världskriget)
    Bidrog ni till att öka antalet efter 2006?

Det var inte lika många som kom under andra världskriget och det kom inte så många från en helt annan kultur. Under andra världskriget lär det vara andra europeer som kom hit.
  • Anonym (Humpe)
    todo nada skrev 2015-10-28 12:17:15 följande:
    Ja, kommer man från Syrien bör man ju rimligtvis veta att det inte finns farliga djur i det skandinaviska landet Sverige.
    Information är A och O. Informera om att det inte är konstigt att inte bo i en storstad i Sverige och att det inte finns en massa vilda djur i skogen som vill äta upp en.
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-29 10:11:37 följande:
    Björn, varg, vildsvin mm
    ...och därför går svenskar ALDRIG ut i skogen för att plocka svamp och bär... eller jo det gör vi ju visst! SOm sagt, man kan informera om hur det fungerar.
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-29 10:25:32 följande:
    Absolut, gör du det
    Det är väl bättre att Migrationsverket gör det! Hade du tänkt att jag skulle stå vid gränsen med olika tolkar (migranterna pratar ju mer än ett språk eftersom de kommer från olika länder) och berätta om de svenska skogarna om utifall några kanske blir placerade i en stugby?
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-11-08 12:52:47 följande:
    Vad är skillnaden mellan dessa länder, kan man undra.

Jo, Sverige har alltid haft ett bra välfärds system. De andra har aldrig haft ett, ens.
    Källa på att Sverige ALLTID haft ett bra välfärdssystem!
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar