Inlägg från: Anonym (Fram för att äga sig och sitt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)

Skicka hem dess flyktingar

Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande:
    Jag menar att om det är detta du bygger allt på så är du mer än lovligt naiv. Eller så är det jag som har en övertro på att människor av idag är medvetna om att media kan vinkla precis hur de vill - något som OFTA tas upp av främlingsfientliga grupper. Hur ofta har man inte hört hittepåbegrepp som "PK-media" samt att aaaaaaalllllll media i Sverige är vänstervriden dvs vägrar skriva positivt om partier som är blåare än sossarna - däribland SD förstås, som är så blå att de tonar i brunt...

Du säger på fullt allvar att du tror att varenda artikel som skrivs är till för att upplysa om en Objektiv Sanning (något som f.ö. inte ens existerar)? Du tror inte att rubriker som "Flyktingar belägrade buss - vägrar bo i XXX-byn" kan vara ett sätt att locka läsare, snarare än att förklara komplexa sammanhang? 

Om du flytt från ett land där du inte kunde vara säker på om myndigheterna ville dig väl eller tänkte fängsla dig och din familj eller råna er eller kanske helt enkelt köra iväg er ut ur det land ni satsat alla era besparingar på att fly till, skulle du då glatt följa med några random människor som du aldrig förut träffat? Informationen om var ni ska någonstans är oklar och du vet inget alls om vad som kommer att hända där? Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen - men du vet inte var, varför, om du får mat igen, om du får träffa den tolk du pratat med tidigare osv osv osv. Någon på bussen börjar prata om fångläger, eller utvisning, och du är inte säker på om detta är något du kan avfärda eller faktiskt ska vara rädd för. Det säkraste kanske är att sitta kvar på bussen med de andra, resonerar du MEN folket i detta nya land har aldrig någonsin stött på en regim som din och kan inte förstå hur du kan vara så ohövlig. 

Det finns alltid flera versioner av en story.
    Ingen komplex sanning. Enkel logik.
    1. Om du flyr från krig och ett land är villigt att ge dig tak över huvudet, mat i magen, fickpengar och skydd, tacka och ta emot och se till att själv anstränga dig och visa dig värdig hjälpen du fått och bygga upp ett nytt liv där du deltar i det nya samhället och inte blir en del av de alternativa samhällena som byggs upp i vårt.
    2. Håll käft och ta dig härifrån till ett annat land som erbjuder dig bättre villkor än Sverige.

Men sluta spotta på folket och landet som har räckt ut en hand till dig.

Det är normal, vanlig, grundläggande hyfs, respekt, uppfostran och beteende. Om man inte ens kan uppfylla något så enkelt är det frågan om det verkligen är en person som vi vill läggan mängder med pengar och energi på. 

Så nej, det är ingen jävla komplex sanning även om många lobbyar för det för att bortförklara verkligheten.
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 14:29:14 följande:
    Nu skriver jag på ett vänligt sätt (svårt att inte låta pikande när man inte kan höra tonfall osv): vill du vara snäll och läsa mitt inlägg (det du besvarade) igen? Ditt svar var lite goddag yxskaft, nämligen. 
    Du har rätt att det kan tolkas så som goddag yxskaft.

Men jag är faktiskt väldigt trött på alla sätt de här människorna ska ursäktas på. Om man är villig att förlita sig på flyktingsmugglare, trotsa polis, gränsbevakning, etc in i EU men sitter kvar för att de "farliga" personerna från Sverige, typ en busschaufför utan vapen och välkomstpersonal på ett rent och naturskönt ställe tar emot, då förstår jag inte logiken. I det skedet är det väldigt svårt att se att orsaken skulle vara rädsla, förstår du. Speciellt när de kommer med krav som i vissa fall t.o.m. bekräftas av personal från migrationsverket. Och därför såg jag ditt inlägg som ytterligare ett i raden som kommer med ursäkter in absurdum för, i grunden, respektlösa, ouppfostrade kravmaskiner. 
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 14:35:52 följande:

Det duger inte inte för dig att dom själva uppger det?

i Finland stod det nån irakier som rakt av sa att maten duger inte ens till hans hund.

i tyskland ser man utsagor att dom är så kåta att "ballarna gör ont" och dom behöver kvinnor pronto.

I Sverige säger dom att dom vill bo centralt i storstäder om och om och om och om.

Du får det till att det är media som misstolkar, okey, har du fler ursäkter till busskapare ?

bullskit åt sidan så låter jag en bild tala för mig.

Det är inte hela citatet. Han sade också att det där duger enbart för kvinnor. Det du. 
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 14:14:21 följande:
    Inte alla. Jag har faktiskt läst artiklar som förklarar VARFÖR de inte klev av bussen - det brukar ju ordna upp sig så fort de känner sig trygga med att inget hemskt kommer att hända. 

Och källa på det, tja, jag har inte heller varit och pratat med folk på plats men just därför sväljer jag inte allt som skrivs utan ifrågasätter det som låter märkligt och dumt. 
    Och under tiden tickar skattepengarna och vi betalar för bussockupationen. Verkligen försvarbart.
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:56:12 följande:
    Och det har jag svarat på

Jag har inte påstått att de fraktas som boskap på bussarna det är Voluptuous Shalimar uttryck.
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande:
    ......Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen.....

Och att jag tycker det är otacksamma som inte kliver av bussen har som sagt redan bearbetats.
    Det där kommer att urarta i ingenting. Bäst att ignorera. Syftet är inte att verkligen förstå eller ta till sig bevis eller något. Känd taktik, praktiseras i flera trådar.
    Anonym (brobra) skrev 2015-10-29 17:19:30 följande:
    Om det hypotetiskt vore sant hur kommer de sig att ni röstar på järnrörs maffian då haha.
    Allt som du inte bemödar dig att uppdatera dig om är hypotetiskt? Ja men här har du lite hypotetiska inslag då.

Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 18:49:05 följande:
    Gissa vilka som beter sig som apor mot polisen på min bild? Ledtråd: de är inte från Utrikeslandet. 

Sen är jag relativt nyhitflyttad från just Frankfurt och kan säga att jag kände mig 100 ggr tryggare där än här - och vet du vad, det är svennarna som skrämmer mig. 
    Nej det är väl vänsterpartistpolitiker. De verkar ha en förkärlek för att sparka poliser i huvudet. "Svennar" var det, ja. Kanske Frankfurt passar dig bättre ändå.
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-03 10:20:23 följande:

Oavsett hur dom beter sig måste dom ut från landet, vi har varken råd eller ens resurser att bjuda dessa paras... ursäkta krigsflyktingar på lyxtillvaro.

Jovisst, har vi råd med allt. Geniet Bah ska besöka något boende i Stockholm där huvudsakligen papperslösa bor. Skulle inte de ut var det sagt?

Sedan kommer lite något att begrunda här. Allt verkar bli bara värre och värre. 

ledarsidorna.se/2015/11/smygmobilisering-som-ett-brev-pa-posten/

Under tiden har inte ministrarna tid att dyka upp på aktuellt och diskutera flyktingfrågan för att de har middag med tjejgänget. Sedan fattar de misstaget och drar tillbaka bilderna från twitter och facebook och annat men det är redan ute.

www.facebook.com/rodgronrora/photos/a.574636165939994.1073741828.560380734032204/944022549001352/&fref=nf
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 12:15:24 följande:
    Du får allt Sverige ger. Du bor i Sverige, right? Är du ständigt tacksam, gnäller du aldrig över småsaker, kräver du aldrig mer trots att du redan har det rätt bra jämfört med många andra runt om i världen? 
    Du tycker inte det är skillnad, på att gnälla över det man själv är med och finansierar och vad ens föräldrar och far- och morföräldrar också gjort i alla år, samt på att gnälla över något som man bara utnyttjar och aldrig deltagit i finansieringen av? Speciellt när det landet inte har några skyldigheter alls mot gnällspiken för den har ingen anknytning till landet ifråga? Så allt från landets sida är ren välvilja och ren allmosa som landet över huvud taget inte behövt dela med sig av.
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-06 13:41:30 följande:
    Så du tycker att det nu är läge att berömma sig och ta cred för vad äldre generationer gjort? Det ska du nog tala tyst om ifall du pratar med tyskar, vars far- och morföräldrar i många fall varit aktiva i Partiet, något som kanske inte känns så roligt för barnbarnen att förknippas med nu, 80 år senare. Ska det på samma sätt spilla över på barn och barnbarn och barnbarnsbarn? Och hur länge ska vi beskylla jämnåriga tyskar för vad som hände under WW2?

De som betalar skatt i Sverige idag bidrar ju absolut till välfärden, men vet du, har man inte barn så är man en stor fet förlorare på det systemet, eftersom barnfamiljer får MASSOR av förmåner som tas från skattinbetalningar. Och hur gör vi med de helsvenska socbidragstagarna då? De betalar ju inte skatt utan är endast TÄRANDE. Ut med dem, kanske?
    Varför skulle jag tala tyst om det? Under tiden vi ha skapat vår välfärd har de förstört sina länder. Under tiden vi har sett till att skilja stat och kyrka åt har de valt att förstärka religionens makt över sina samhällen. Under tiden vi har sett till att förbättra situationen för vår kvinnliga befolkning, har deras befolkningar (kvinnor och män likaså), med näbbar och klor försvarat, bortförklarat och förstärkt förtryck av sina kvinnor och fortsätter göra det när de flyttar till väst.
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-06 13:41:30 följande:
    Så du tycker att det nu är läge att berömma sig och ta cred för vad äldre generationer gjort? Det ska du nog tala tyst om ifall du pratar med tyskar, vars far- och morföräldrar i många fall varit aktiva i Partiet, något som kanske inte känns så roligt för barnbarnen att förknippas med nu, 80 år senare. Ska det på samma sätt spilla över på barn och barnbarn och barnbarnsbarn? Och hur länge ska vi beskylla jämnåriga tyskar för vad som hände under WW2?

De som betalar skatt i Sverige idag bidrar ju absolut till välfärden, men vet du, har man inte barn så är man en stor fet förlorare på det systemet, eftersom barnfamiljer får MASSOR av förmåner som tas från skattinbetalningar. Och hur gör vi med de helsvenska socbidragstagarna då? De betalar ju inte skatt utan är endast TÄRANDE. Ut med dem, kanske?
    Och för att svara på resten av harangen, jag är ingen stor fan av alla bidrag vi öser över folk. Men nu har faktiskt de där anknytning till Sverige så vi får väl ta hand om våra bidragsberoende personer. Andra länder får ta hand om sina. Jag vill inte betala skatt för att hålla alla möjliga människor med pengar. Är det någon form av death race där vi uppmanar folk till verklighetens Hunger Games? Typ "Om du lyckas ta dig till Sverige utan att dö på kuppen har Sveriges arbetande befolkning i privata sektorn utlyst en vinst som heter pengar i fickan, tak över huvudet, bara rättigheter men inga skyldigheter". Det låter så på dem som inte fattar var pengar kommer ifrån och som ställer korkade och intelligensbefriade frågor av typen "Och hur gör vi med de helsvenska scobidragstagarna då?.. Ut med dem, kanske?" 
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-06 14:04:38 följande:
    Hahaha, VI? Är du 200 år gammal eller vad?
    Tja, om du inte känner dig som en del av "oss", har det säkert sina förklaringar som jag enbart kan spekulera i. Och då är det väl inte så konstigt heller att din lojalitet ligger hos någon annan och inte bryr dig om hur det går för folket som har byggt upp välfärden, sekulariserat sitt land och sett till att kvinnor erkänns som egna personer och inte som husdjur åt männen. Det är fullt förståeligt varför du tycker som du gör och varför du inte kan förstå hur andra som är "vi" känner.
    Anonym (Blackie) skrev 2015-11-06 15:07:14 följande:
    Jag är utlänningen som SD hatar. Jag är en "svartskalle" från Mellanöstern. Jag är inte född här, utan kom hit när jag var under 10 år. Så jag har i ga förfäder här som byggt upp Sverige. Jag har jobbat sedan jag fyllde 18 och idag svensk akademisk utbildning. Jag har en fast tillsvidaretjänst inom kommunen. Jag har betalat skatt här i Sverige i väldigt många år.

Det finns mycket med Sverige som jag inte gillar, som det jävla vädret och att folket här också är som vädret: tråkiga. Politiken är skit i allmänhet och som invandrare ska det mycket till för att tas på allvar på arbetsplatsen. Man påminns ständigt om att man är en jävla invandrare och därmed mindre värd än en svensk. Stockholm är inget att skryta med. Och svenskar tror så mycket om och har så höga tankar om Sverige och svenska kulturen. Enligt min mening är det lite skrattretande för jag tycker inte att Sverige har så mycket att komma med. Sverige känns lite som "det sista landet i världen" när det gäller att få upp ögonen för omvärlden.

Och ändå bor jag kvar För att det trots allt är tryggt och rätt lugnt här. Jag hade dock hellre bott i USA men nu går det inte så jag kan lika gärna fortsätta att bo i Sverige.

Tycker du att jag har rätt att tycka såhär, som vilken svensk som helst, utan att få höra "dra härifrån" utifrån den bakgrundsinformation jag gett?

Jag menar, jag är ju med och finansierar allt i det svenska samhället.
    Kan du visa mig var i SDs partiprogram det står att de hatar dig som du påstår är pga att du är från Mellanöstern? Och det är ju trevligt att du ser ner på svenskar och svenska kulturen när vi har tagit emot dig och gett dig en utbildning gratis. Är det något att vara stolt över? Den attityden tror jag nog är många som avskyr, folk behöver inte vara SD-are för det. Om man kommer till ett land som tar emot en, ger en mat, tak över huvudet och gratis utbildning och man tackar genom att uttrycka sig som du gör är man inte mycket värd. Oberoende av hudfärg, religion, härkomst. Det är attityden och det otacksamma äckelbeteendet som stör. Även om du försöker få det till rasism för att det passar din dagsordning. Men så är inte fallet. Och apropå att finansiera - fakta är att den skatten kommer inte ens att finansiera hjälpen du fått i många år, utbildningen, etc och då har vi inte ens gått in på vad ditt MVC, BVC, etc kommer att kosta. Så lite tacksamhet i stället för att skriva "svenskar tror så mycket om och har så höga tankar om Sverige och den svenska kulturen". Jag undrar verkligen varför du flyttat hit när och varför du tagit emot allt du fått gratis om du nu har så låga tankar om svenskar och Sverige. Vidrigt inlägg. Guld i mun
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 15:59:30 följande:
    Så arbetslösa och barn i Sverige skall inte få gnälla utan bara vara tacksamma, eftersom de inte varit med och finansierat? Vad ens mor- och farföräldrar gjort är
    väl fullständigt irrelevant. Sverige har skyldighet, ur ett moraliskt perspektiv, att släppa in flyktingar.
    Om du går igenom en öken tillsammans med en främling och du har två kannor vatten även om du överlever på bara en kanna, samtidigt som främlingen inte har något vatten alls och snart kommer att dö av vätskebrist, då är det din skyldighet att ge personen din andra kanna, och det innebär inte att du köpt honom eller henne och att han eller hon måste vara dig tacksam för evigt och göra precis som du säger. 
    Nej, Sverige har ingen skyldighet att finansiera folk som förstör/förstört sina egna länder och istället för att bygga upp dem väljer att flytta till ett bidragsparadis. Om det inte varit bidragen som lockat hade de stannat i något av alla de andra länderna som finns i världen. 
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 23:31:58 följande:

Snälla, ta en kurs i IR.
    Om du menar interkulturella relationer, har jag några kurser bakom mig. Det är så löjligt att bara kläcka ur sig något när man inte har en uns aning om vem man diskuterar med. Men jag har inte förväntat mig något vettigare. Och har definitivt inte förväntat mig fakta eller något med substans. Förvåna mig. Överraska mig
    Anonym (suck) skrev 2015-11-07 16:35:42 följande:
    Fick du gå om kursen? För det verkar inte somm att et jota har fastnat.
    Jaså, det menar du? Hurdå? Utveckla. 

Vet inte vad det är för kurs du gått men på mina kurser ingick inte förslag för relationer till terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, självmordsbombare, kvinnoförtryckare, mördare. 
    Nerfherder skrev 2015-11-09 07:39:15 följande:

Bussen har åkt, om ni missat det.

Ja, din har det i alla fall. För länge sedan.
    Anonym (Galen regering, allt är deras fel) skrev 2015-11-11 00:02:32 följande:

Jag förstår inte varför Löfven inte avgår.

Han har nästintill hela svenska folket mot sig.

Förståe han inte att han är okapabel och inkompetent att rädda Sverige, med honim sjunker vi som Titanic.

Låt statsministerposten gå till en stark och handlingskraftig person, någon likt Anna Kinberg Batra, någon som kavlar upp ärmarna och vågar göra jobbet som skulle ha gjorts redan i augusti, vi är nästan nu inne i december och båten sjunker som en sten.

GAME OVER Stefan L, ge platsen till någon värdig titeln "Sveriges statsminister" med betoning på SVERIGES.

Batra????? Som villigt hoppade i säng med resten av de sjuarmade banditerna trots att så många M-kommunpolitiker var emot det? Enbart för att hon inte heller ville lyssna på SD som var förutseende och proaktiva? Och nu rabblar hon upp åtgärder som om hon uppfunnit hjulet som SD faktiskt föreslog för flera månader sedan? Batra som inte heller tog ställning trots att den urartade situationen var känd redan i augusti? Batra som inte protesterat under den tid som vår regering förstörde (och fortsätter förstöra) mängder med utlandsrelationer?  Batra som hellre accepterar att MP-mupparna och V-mupparna fick delta i sjudeltagarorgien och t.o.m. tilldelas höga poster och låtas ha massor att säga till om trots att inte ens deras sammanlagda procent av röster var lika många som SD-s? (Översättning - fler av Sveriges medborgare föredrog SD-s politik än Vs och MPs sammanlagt).

Hade Batra visat att de är villiga att diskutera med Sveriges tredje största parti, hade mest troligt även KD och kanske andra sållat sig till gruppen och situationen inte urartat. Men kärringen var mer upptagen av att hävda Stockholmarnas överordnade intellekt mot resten av landet, samt att klamra sig själv fast i DÖ-sörjan, istället för att tänka på landets bästa. Enda anledningen till att hon nu upprepar det SD sagt, fast alldeles för sent, är för att hon har uppfattat hur många röster de sjuarmade banditerna förlorat på sitt tilltag. Så hon vill rädda det som räddas kan och hoppas på att hon kan peta bort Löfven och att dumma folket lägger sina röster på henne. Vilket verkar lyckas, i alla fall hos vissa.
    Nerfherder skrev 2015-11-11 15:42:06 följande:
    Så det spelar ingen roll, vad ska vi göra med de nu? Kasta ut de?
    Wow, äntligen ett lösningsförslag från dig. 
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar