• Nerfherder

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (Humpe) skrev 2015-10-29 10:21:22 följande:

...och därför går svenskar ALDRIG ut i skogen för att plocka svamp och bär... eller jo det gör vi ju visst! SOm sagt, man kan informera om hur det fungerar.

Absolut, gör du det
  • Nerfherder
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:25:51 följande:

Men får man lov att fråga: hur många flyktingar har du träffat och pratat med? Hur många FÖRSTAHANDSutsagor på det du just skrev har du? Eller hämtar du detta från 1. obskyra sajter likt avpixlat o dyl  2. kvällspressen  3. vandringssägner (inlägg som "delas") på sociala medier?

Exakt! Källhnvisning är a och o när man diskuterar på internet
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:34:32 följande:

Jo att du är källhänvisningarnas moder med dina onliners vet alla.

Men du håller alltså med om att det är skitsnacka och lögner att de vägrar kliva av bussarna

Vad bra att du säger det, kom med ett citat på det där när du ändå håller på.
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:52:47 följande:

Självklart gör tidningarna allt för att få läsare, men faktum kvarstår de vägrar kliva av och det är ju pga att det är ocentralt, det kan väl ingen säga inte stämmer.

Fraktas som boskap????

De har ju GÅTT genom hela europa och får nu åka buss till ett boende med tak över huvudet och värme mat osv osv,

de sitter bättre i de fina bussarna än vad jag gör när jag åker kollektivt till jobbet kanjag lova.

hur kan man va så ohövlig att man kommer till ett land och ber om hjälp och sedan vägrar ta emot det som ges

Källa på det? Kolla gärna med etablissemanget.
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:04:08 följande:

Källa på vad?Så du menar att all media ljuger om varför de sitter kvar på bussarna och vägrar gå av

Där har vi dig igen! Vad roligt att du är här!

Testa att läs mitt inlägg igen, och återkom med rätt svar.
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:17:22 följande:

Vad i mitt ovanstående inlägg vill du ha källa på?

Att de fraktas runt som boskap, samt är otacksamma.
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:30:08 följande:

Att de fraktas runt som boskap var inte mitt påstående utan svar på tidigare inlägg från Voluptuous Shalimar, så det får du fråga denna användare om

Otacksamma anser JAG att de är när de får ett boende och hjälp och vägrar ta emot det genom att vägra kliva av bussen (som flera flera av länkade inlägg säger). Så källan i detta fall är jag själv och i och med att jag skriver detta så är ju det källhänvisning till det påståendet.

Aha, vad bra, då kan jag med mig själv som källa påstå att din källa har fel!
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:36:44 följande:

Och din källa har rätt i att tycka det och det gör ju att din källa har rätt i påståendet att det inte ses som otacksamt.

Men då min källa är väldigt övertygad om att denne ser det som otacksamt och hänvisar till att denne verkligen tycker så.

Så det enda man kan komma fram till är att vi är överens om att vi anser att varandras källhänvisningar har fel, och där i ligger debatten..

Kom med en riktig källa då!
  • Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:42:54 följande:

på vad?

Jag har lämnat källor på att de sitter kvar på bussen och inte vill bosätta sig på asylboendet.

Och det tycker jag är otacksamt..

Att du tycker det är otacksamt är ingen källa

Vad är det som du vill ha källa på i detta?

Det har jag svarat på!
    Nerfherder skrev 2015-10-29 14:22:52 följande:

Att de fraktas runt som boskap, samt är otacksamma.

• Nerfherder
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:56:12 följande:

Och det har jag svarat på

Jag har inte påstått att de fraktas som boskap på bussarna det är Voluptuous Shalimar uttryck.

Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande:

......Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen.....

Och att jag tycker det är otacksamma som inte kliver av bussen har som sagt redan bearbetats.

som sagt, att du tycker en sak är ingen källa
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar