hjärtklappning efter måltid
Hej!
Jag har under senaste tiden alltid fått hjärtklappning efter måltid. Några minuter efter jag ätit så får jag hjärtklappning, blir darrig och ibland måste jag gå på toaletten. Det kan hålla på ett tag innan det slutar. Jag har klumpkänsla i halsen, har haft det varje dag nu de senaste dagarna. Känns långt ner i halsen. Om jag känner i halsgropen och typ känner längre ner så gör det ont och det är precis där klumpkänslan sitter. Det känns ungefär som när man har en rap som "fastnar" eller hur man ska förklara det. Och så har det känts nu i flera dagar. Sväljer och sväljer och det känns som att det är något som åker ner och sen upp igen. Är ju extremt rädd för att det ska vara något i halsen som växer och gör så att man inte får luft en dag.
Ibland kan det typ vibbrera. eller kännas som muskelryckningar inuti som jag först trodde var hjärtat som slog extraslag men hjärtat slår normalt när jag känner efter när detta känns samtidigt. När det känns som extraslag så känns det som att jag inte ska få luft. Och det vänder sig inuti halsen känns det som. Om jag vrider och vänder på huvudet så känns det obehagligt. Typ som att något blockerar i halsen. Emellanåt får jag ett "torrt" ställe långt ner i halsen. Samtidigt som det kan "värka" i halsen. Och ibland kan det bränna lite. Som att det är magsyra eller något.
Men det känns inte bara långt ner i halsen utan kan kännas längre upp i halsen också. Som att det stramar åt.
Någon som känner igen det? Eller kan tänka sig veta vad det kan vara? Blir ju orolig för cancer t.ex. Har tagit prov på sköldkörteln för några månader sedan. Dock var det under graviditeten. Är 19 år gammal.
Kan även tilläggas att min mamma äter levaxin samt min kusin som är lika gammal som jag.