• Kuus

Låna ut spel, Fick tillbaka trasigt

Hej! Jag lånade ut ett gammalt Super Nintendo till min bäste vän. Han hade det i flera år. Nu när jag äntligen fick tillbaka de så funkar det inte. Hur skall jag göra? Det funkade jätte bra när jag lämna ifrån mig det. Jag vet att han har haft ett också, men hans var sönder, så han fick låna mitt som funka , Han kan väl inte ha bytt, så jag fick de söndriga?

Jag kan omöjligen bevisa något, det enda jag vet är att de funka när jag lämna ifrån mig det.

Snälla ge mitt råd!

MVH!!

• Svar på tråden Låna ut spel, Fick tillbaka trasigt
  • Nerfherder
    Kuus skrev 2015-10-26 17:28:00 följande:

Hej! Jag lånade ut ett gammalt Super Nintendo till min bäste vän. Han hade det i flera år. Nu när jag äntligen fick tillbaka de så funkar det inte. Hur skall jag göra? Det funkade jätte bra när jag lämna ifrån mig det. Jag vet att han har haft ett också, men hans var sönder, så han fick låna mitt som funka , Han kan väl inte ha bytt, så jag fick de söndriga?

Jag kan omöjligen bevisa något, det enda jag vet är att de funka när jag lämna ifrån mig det.

Snälla ge mitt råd!

MVH!!

Vad ska du med ett antikt tvspel till?
  • micromat
    Nerfherder skrev 2015-10-26 17:29:35 följande:

Vad ska du med ett antikt tvspel till?

Hört talas om "kult"
    Kuus skrev 2015-10-26 17:28:00 följande:

Snälla ge mitt råd!

MVH!!

Prata med din kompis. Om spelet fungerade när han fick hem det borde han rimligtvis ersätta det.
  • Minimalen

Har du kvar originalkartongen. Kolla om det står något seienummer och om de stämmer överens. Annars kan du åka hem till honom och se om han har ett helt spel hemma och då är det uppenbarligen ditt. Oavsett vilket bör han ersätta dig för spelet om han är hederlig. Eventuellt ber du honom skaffa ett nytt spel till dig.

• Testalite
    Erizajo skrev 2015-10-26 18:06:47 följande:

Kräv ett nytt såna är riktigt dyra idag.

600-1000kr Är ju inte en hel förmögenhet :D
Svar på tråden Låna ut spel, Fick tillbaka trasigt